Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compact camera aanschaffen (naast de nikon d7200 reflex) ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke compact camera aanschaffen (naast de nikon d7200 reflex) ?

    Ik heb momenteel een reflexcamera nikon d7200 met lenzen 17-55mm f2.8, een 50mm f1.4, een 85mm f1.8, een 105mm f2.8. Ik ben hier zeer tevreden over. Ik vertrek binnenkort naar India (is in de eerste plaats voor het werk) en wil wel mijn fototoestel meenemen, maar ik wil daar liever niet te veel opvallen en zou een compact camera willen meenemen. Ik ben op zoek naar een camera waarvan de kwaliteit en de kleur van de beelden toch meer dan ok is, zodat ik niet te zeer teleurgesteld ben dat ik mijn reflex niet meeheb.
    Anderzijds zou ik toch graag onder de 600/650 euro blijven.
    Ga ik voor de Panasonic lumix TZ100 of LX100, de Sony Cybershot RX100II. Is er een groot verschil tov Sony Cybershot RX100III.
    Graag jullie advies.
    dank je wel , Ingrid

  • #2
    Re: Welke compact camera aanschaffen (naast de nikon d7200 reflex) ?

    Dag ingrid_k,

    Net als jij heb ik o.a. de Nikon D7200 en heb ook een hele rits compactcamera's gehad.
    Het grootste probleem was steeds dat de kwaliteit van de foto's van de compactjes tegenviel tot ik in 2013 de Sony RX100MkI kocht - zoals jij ook zegt.
    De kwaliteit van die foto's bleken heel goed mee te vallen in vergelijking met een DSLR en zodoende heb ik nu nog steeds die RX100MkI ...
    Dat zegt voldoende over de kwaliteit denk ik.
    Ik denk dat je met gelijk welke versie van de RX100 prima resultaten krijgt (in RAW fotograferen voor de beste afwerking achteraf?)

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Welke compact camera aanschaffen (naast de nikon d7200 reflex) ?

      Een Fujifilm X70 lijkt mij ook een goede keuze. Zit wel aan het maximum van je budget.
      https://www.facebook.com/photography.by.Jeroen.Leus -//- Bekeerd tot Fujifilm <3

      Comment


      • #4
        Re: Welke compact camera aanschaffen (naast de nikon d7200 reflex) ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenke Bekijk bericht
        Een Fujifilm X70 lijkt mij ook een goede keuze. Zit wel aan het maximum van je budget.
        idd even grote sensor, dus beeldkwaliteit ligt zeker in de buurt,
        qua kleur heb je enkele leuke filters erbij die in india zéker mooi zullen uitkomen!
        ofwel x100s of t in occazie, zalig toestelletje dat ikzelf dom genoeg verkocht heb om budget vrij te maken voor andere dingen
        als je niet per sé zoom nodig hebt kun je niet om deze toestelletjes heen
        bij de x100 serie is dat prime lensje die eropzit bijna on-par met de nikon 85mm 1.8, de bokeh vind ik zelfs mooier maar das smaak natuurlijk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Welke compact camera aanschaffen (naast de nikon d7200 reflex) ?

          Gaan voor de Sony RX100MIII zou ik zeggen. Heb deze ook en is echt een subliem toestel met zeer mooie beeldkwaliteit. De TZ 100 van panasonic vind ik niet goed. Toch zeker niet in lowlight ik heb deze gehad en terug omgeruild voor de Canon G7X MII ook zeer tevreden van.
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Ik zweer bij de Panasonic LX100....
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Welke compact camera aanschaffen (naast de nikon d7200 reflex) ?

              Die is ook top maar de TZ 100 vond ik niet geweldig
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment


              • #8
                Re: Welke compact camera aanschaffen (naast de nikon d7200 reflex) ?

                Ik zou zelfs overwegen om een recente smartphone te kopen. Dan betaal je gelijk ook geen camera tax ....

                Comment


                • #9
                  Re: Welke compact camera aanschaffen (naast de nikon d7200 reflex) ?

                  Als het je te doen is om niet op te vallen, zou ik gewoon de Nikon meenemen, want met een compact toestel val je in India net zo hard op als met een DSLR.
                  Heb er twintig jaar geleden zeven maanden gereisd - te gek land.
                  Vriendelijke groet, Wim
                  Fuji X100T / Fuji X-T2 / Sony RX100-II

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke compact camera aanschaffen (naast de nikon d7200 reflex) ?

                    Iedereen dank je wel voor jullie bruikbare commentaren. Ik heb besloten om voor de Sony te gaan (versie II ). Nu nog wat wennen aan de grootte en dan mee naar India.
                    Gr, Ingrid

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke compact camera aanschaffen (naast de nikon d7200 reflex) ?

                      Zal je geen spijt van hebben de RX100 reeks zijn top
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment

                      Working...
                      X