Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Magic Mouse Apple

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Magic Mouse Apple

    Kreeg gisteren een Magic Mouse (1) met batterijen in mijn handen geduwd, met de vraag of deze te repareren was. Met de opmerking dat de muis aanwijzer op het scherm het soms niet deed of alle kanten op zwabberde.
    Volgens hem was er een "glaasje" weg, wat voor de sensor zou moeten zitten.
    Ik had het ding nog nooit eerder gezien dus ik weet echt niet hoe die er uit moet zien en met de foto's op internet wordt het me ook niet echt duidelijk.
    Heeft er misschien iemand zo'n magic mouse in zijn bezit en kan me dan aub vertellen of er inderdaad zoiets voor moet zitten...
    Als er zo'n glaasje /lensje voor moet zitten dan kan ik hem beter direct beter weg gooien...want hier zit het er niet meer voor.

  • #2
    Magic Mouse Apple

    Enkel diep in dat gat zie ik een transparant stukje zitten.
    Niet tot aan de oppervlakte dus.
    Probeer die muis maar eens op een ander oppervlak.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Magic Mouse Apple

      Bij mij zie ik geen glaasje.
      Twee bolletjes (led vorm), zender en ontvanger waarschijnlijk.

      Comment


      • #4
        Re: Magic Mouse Apple

        Verseg en W00ha, hartelijk dank voor snelle reactie...dit is wat ik ook hier zie...dus twee opties, uitblazen en ander oppervlakte...zal hij blij mee zijn (anders ik wel)..

        Comment


        • #5
          Re: Magic Mouse Apple

          Zo ziet het er bij mij uit:




          Ik heb vroeger wel eens zo'n magic mouse laten vallen; helaas, daarna ging die cursor idd ook alle kanten uit, behalve de juiste.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Magic Mouse Apple

            Nog niet getest, zoonlief nog niet thuis.....ik ben bang dat hij hem ook eens heeft laten stuiteren...we zullen straks zien. Dank Les

            Comment


            • #7
              Re: Magic Mouse Apple

              Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
              Nog niet getest, zoonlief nog niet thuis.....ik ben bang dat hij hem ook eens heeft laten stuiteren...we zullen straks zien. Dank Les
              Onze dochter heeft ook zo'n ding. Het zijn wel nogal batterijenvreters vind ik.
              Domme opmerking wellicht: maar tsjek toch de batterijtjes nog maar eens
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Magic Mouse Apple

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Onze dochter heeft ook zo'n ding. Het zijn wel nogal batterijenvreters vind ik.
                Domme opmerking wellicht: maar tsjek toch de batterijtjes nog maar eens
                Van de foto van hierboven afgesneden (wat donker, en het ging over die led-sensoren, of wat zijn die glazen bubbels): ik gebruik al jaar en dag zoiets



                (het blijkt dat ze niet meer gemaakt worden ), aldus: https://www.laptopshop.be/product/29...c-charger.html )
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Magic Mouse Apple

                  Ik ken(de) dat wel - heb het jarenlang voor mijn dochter willen kopen, maar ze moest het niet hebben. (teveel rommel op bureau? )
                  Maar ze kwam wél om de haverklap zeggen dat de batterijtjes van haar mm weer plat waren
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Magic Mouse Apple

                    Zo, Magic Mouse reageert weer....in ieder geval op heel wat meer ondergronden...mijnheer is weer gelukkig.
                    Batterij verbruik bij de Magic Mouse (1) valt mee, maar hij zet hem ook steeds uit bij niet gebruik.
                    Nogmaals dank voor tips.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Magic Mouse Apple

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      (het blijkt dat ze niet meer gemaakt worden ), aldus: https://www.laptopshop.be/product/29...c-charger.html )
                      Idd, de mijne heeft het na 7,5 jaar intensief gebruik toch opgegeven. Werkt nog wel, maar er zit ergens een los contact waardoor ie zijn verbinding opheft.
                      Een keer klikken helpt dan wel, maar op een gegeven moment was het meer aanmelden dan werken.
                      Nu dus de Magic Mouse II met ingebouwde accu. Was er ook een beetje huiverig voor. Maar gaat erg lang mee met één lading.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Onze dochter heeft ook zo'n ding. Het zijn wel nogal batterijenvreters vind ik.
                      Domme opmerking wellicht: maar tsjek toch de batterijtjes nog maar eens
                      Mijn vorige MM werkte altijd met eneloop accu's, en ik vind dat die erg goed hun dienst deden.
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Magic Mouse Apple

                        Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                        ...
                        Mijn vorige MM werkte altijd met eneloop accu's, en ik vind dat die erg goed hun dienst deden.
                        Ik heb die ook een tijdje gebruikt, maar ben dan toch overgeschakeld op zo'n Mobee...
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Magic Mouse Apple

                          Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht

                          Mijn vorige MM werkte altijd met eneloop accu's, en ik vind dat die erg goed hun dienst deden.
                          Gebruik ook Eneloop batterijen in mijn MM en die gaan bijna niet leeg, zitten ook in mijn afstandsbedieningen.



                          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                          Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                          Cybershot Photo Website!

                          Comment

                          Working...
                          X