Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jan van Gent

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Jan van Gent

    Cape St Mary's

    DSC_0731 by Raf Strobbe, on Flickr

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.
    Last edited by muesli; 27 januari 2017, 22:12.

  • #2
    Re: Jan van Gent

    voor mij volledig verkeerde lichtinval, en lijkt op mijn scherm ook niet eens scherp
    Canon EOS 70D | Canon EF 50mm f/1.8 STM | Canon EF 70-200mm f/2.8L USM | Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM | Manfrotto 055XDB

    Comment


    • #3
      Re: Jan van Gent

      Oorspronkelijk geplaatst door Kampers Bekijk bericht
      voor mij volledig verkeerde lichtinval, en lijkt op mijn scherm ook niet eens scherp
      Misschien ken je deze locatie beste Kampers maar dan zul je weten dat Cape St Mary's pal aan de zuidkust ligt en dus heb je bijna altijd tegenlicht. Bovendien is het daar 90% van de tijd dikke mist en moet je elke gelegenheid te baat nemen om te kunnen fotograferen. Je zit er (na een flinke wandeling) op een vooruitgeschoven rotspuntje en de wind is er steeds verschrikkelijk (ook wanneer er dikke mist is). Dat verklaart dus die lichtinval. Waarom St. Mary's? Omdat de grootste kolonie van northern gannets in Noord-Amerika daar elk jaar nestelt op de hoge klippen en je ze "redelijk" dicht kunt benaderen.
      De scherpte zal terug te maken hebben met het materiaal: mijn oude D70 met een lichte 70-300 zoom die hier tot het uiterste moest gaan.
      Ik ben benieuwd naar reacties van andere leden.

      Comment


      • #4
        Re: Jan van Gent

        Tegenlicht is soms mooi.
        Ik vind dit een mooi plaatje met die twee in de achtergrond een extraatje.

        Johan

        Comment


        • #5
          Re: Jan van Gent

          Aan de scherpte zie ik eigenlijk weinig verkeerd
          Ik vind deze opname zeker niet verkeerd, het is een uitdaging om met tegenlicht creatief te zijn

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Jan van Gent

            Qua ruis is het niet zo ok, je kon nog wel serieus zakken in diafragma en wat zakken in sluitertijd en dan minder hoog in ISO moeten gaan.
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment


            • #7
              Re: Jan van Gent

              Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
              Qua ruis is het niet zo ok, je kon nog wel serieus zakken in diafragma en wat zakken in sluitertijd en dan minder hoog in ISO moeten gaan.
              Daar heb je volledig gelijk in evelynvancky. Mijn ISO stond veel te hoog toen de zon er doorkwam. Ik ben waarschijnlijk vergeten die te veranderen in de emotie van plots daar die duizenden (!) vogels te zien met een en al activiteit. Ik zal er deze zomer hopelijk nog eens naartoe rijden (rit van 500 km H/T) en hopelijk met wat goed weer want dat is totaal onvoorspelbaar daar.

              Comment


              • #8
                Re: Jan van Gent

                Dat is begrijpbaar, de emotie van het moment . Bewonder je entoesiasme, een rit van 500 km, dan heb je er al wat voor over.
                https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                Comment


                • #9
                  Re: Jan van Gent

                  Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                  Dat is begrijpbaar, de emotie van het moment . Bewonder je entoesiasme, een rit van 500 km, dan heb je er al wat voor over.
                  Ginder doe je wel wat meer afstanden dan hier. Dus ik ben dat wel gewoon. Voor mijn wekelijkse inkopen doe ik ook 160 km

                  Comment

                  Working...
                  X