Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Muze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Muze

    Weer failliet ...
    Telkens ik daar kom zit het altijd stampvol , begrijpe wie begrijpe kan
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: De Muze

    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Weer failliet ...
    Telkens ik daar kom zit het altijd stampvol , begrijpe wie begrijpe kan
    Verschrikkelijk dure huur misschien ??

    In ons jonge jaren werkten wij in een horecazaak waar de uitbater toen nog een huurcontract had van 3-6-9.
    Hij had de zaak in de loop van die negen jaar van niks naar de meeste bloeiende uit de streek gemaakt.
    Toen het huurcontract moest hernieuwd worden bleek de huurprijs plots te verdubbelen.
    Verhuurder zag natuurlijk ook dat het goed draaide.
    Uitbater besliste wijselijk niet in te gaan op het nieuwe huurcontract en vertrok.
    Zaak is ondertussen reeds een paar keer, in dien al niet een tiental keren opnieuw gestart, maar telkens weer gesloten al dan niet door faillissement.

    Soms denken de verhuurders een goudmijn te kunnen aanboren door de huurders uit te persen, maar uiteindelijk blijven ze achter met zo goed als niks.

    Comment


    • #3
      Re: De Muze

      Een handelshuurcontract heeft een duur van 9 jaar met twee mogelijke verlengingen van 9 jaar.
      Samen 27 jaar.
      Als de huurder alles "goed" doet zit die voor 27 jaar gebeiteld in dat pand.

      Bij iedere verlenging kan de verhuurder de huishuur niet zomaar verhogen naar eigen goesting.
      Om de drie jaar kan de huurprijs een aanpassing gevraagd worden aan de vrederechter.
      Een huuraanpassing door een vrederechter gebeurt heel weinig omdat die "goed" moet gemotiveerd worden.

      Maar: er is een grote valkuil. Een heel grote. Om de 9 jaar moet er verlenging aangevraagd worden.
      Dit moet op het (exact) juiste ogenblik en met de juiste termen gebeuren. Anders is die aanvraag om verlenging ongeldig.
      Uiteraard is dit een ogenblik waarop vele verhuurders aan het wachten zijn om, als de huurder een "foutje" maakt hem of uit het pand te zetten of
      om een fikse, soms onredelijke, verhoging van de huur te vragen, lees eisen. Want er is dan geen huurcontract meer.

      Lektuur : http://www.unizo.be/oostende/viewobj.jsp?id=432179

      Lees vooral : 3de paragraaf :
      - De huurder moet de huurhernieuwing aanvragen tussen de 18de en 15de maand vóór het einde van de huur. Te vroeg of te laat = miserie.
      - Deze aanvraag moet met een aangetekend schrijven gebeuren.
      - waarin de huurder zijn voorstel doet van de (nieuwe) voorwaarden waaronder hij een nieuw contract wenst. (belangrijk)

      Telkens ik als huurder zo'n contract tekende heb ik achteraan mijn agenda de data opgeschreven van die " tussen de 18de en de 15 de maand" .
      Elk jaar weer overgeschreven.
      En als het zover was: met een vette stift die data aangeduid in mijn agenda van het betreffende jaar.
      Last edited by Skitch; 27 januari 2017, 15:08.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: De Muze

        De uitbater Jan Van Den Braak zit (nouja) daar al van 1967 (tot 1969 samen met Marco Van de Velde), misschien is hij wel eigenaar ?
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: De Muze

          Was dat vroeger niet "de groene Michel" ?

          Mvg Yves.
          What you see is what you get

          Comment


          • #6
            Re: De Muze

            Ben daar eens geweest in een lang geleden tijdperk toen ik 16 was, stel je voor.....
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment


            • #7
              Re: De Muze

              Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
              Was dat vroeger niet "de groene Michel" ?

              Mvg Yves.
              Nee hoor...dat was weer een andere die inmiddels al niet meer bestaat..

              Comment

              Working...
              X