Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Nikon D3200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen met Nikon D3200

    Hallo,

    Ik heb in 2013 een Nikon D3200 gekocht met 2 nikon lenzen (18-55 en 55-300).
    Vorige winter begon de camera vast te lopen. Als ik hem aanlegde bleef er maar een zwart scherm op komen met een geel zandlopertje en hij wou geen foto's nemen als ik op de knop drukte. Heel zelfden kwam het gewone schermpje er op die je normaal krijgt als je hem inschakeld.
    Ook als ik de genomen foto's wou bekijken lukte dit niet, telkens kwam het zandlopertje er op. Heel soms lukte het.
    De camera aan en afleggen was ook geen optie. Want als ik hem aflegte bleef de camera gewoon ingeschakeld. Soms hielp het door de batterij er opnieuw in te steken.
    De kwaliteit was ook niet meer alles.
    Rond mei begon dit probleem te verbeteren en in de zomer kon ik gewoon weer foto's nemen.
    Maar jammergenoeg kwam rond oktober dit probleem terug en zit ik er nu dus weer mee.
    Iemand help mij!
    Moet ik hem resetten? Zoja, hoe doe je dat?

    Alvast bedankt
    Marie

  • #2
    Re: Problemen met Nikon D3200

    Heb je al eens een ander SD-kaartje geprobeerd?

    MVG,
    Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Problemen met Nikon D3200

      De tip van de SD kaart is zeker iets wat je eerst moet checken.

      Als dat het probleem niet is:
      Als je in de zomer geen problemen hebt, en in de winter wel, dan zou het kunnen zijn dat je batterij slecht is.
      Waarschijnlijk dan door lange tijd stil te liggen. Je gaat best een binnen bij je fotozaak. Vraag of je niet eens een andere batterij mag testen.
      Nikon shooter - Samyang fan

      Comment


      • #4
        Re: Problemen met Nikon D3200

        Laadt de batterij meteen op. En nadien als dat nog lukt - zou ik de batterij erinstoppen, en evt. ook nakijken in de handleiding of een reset van het toestel naar de fabrieksinstellingen mogelijk is en dat uitvoeren als't niet lukt.
        Doet de camera dat ook zonder geheugenkaart in het toestel? Probeer dat 's - dan weet je of't daar aan ligt of niet. (als vb. de systeemindeling corrupt is - of de kaart niet benaderbaar schakel je dat alvast uit).
        Het feit dat de zandloper nog werkt wijst op iets anders. Er is dus nog stroom... En je gaat die batterij dus nog kunnen bijladen hoop ik.
        Zeker met een ander desnoods een leeg geheugenkaartje proberen (ik zou zeker die geheugenkaart vervangen - zelf koop ik altijd sandisk of lexar, en ook die kunnen stuk gaan) - desnoods in de fotozaak zoals men hierboven al geschreven heeft.

        Comment

        Working...
        X