Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oplichters via Paypal ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oplichters via Paypal ?

    Eergisteren wat te koop gezet op 2dehands.be (winkelwaarde 2000€) en volgend antwoord gekregen :

    Re, suite à votre mail je confirme l'achat de votre article, je tiens
    a vous rajouter 25€ pour couvrir les frais de port,j'aurez bien aimer
    une remise en main propre pour évité les frais de port mais vu que
    j'habite à Mulhouse et que j'effectue régulièrement mes transactions en ligne via PayPal pour sa
    sécurité,fiabilité et aussi la rapidité lors de mes achats en ligne
    .Puis concernant l'envoi de l'article j'opte pour la post dont je compte prendre les
    frais de port à ma charge.
    Veuillez svp vous inscrire sur le site www.paypal.com et créer un
    compte Paypal Particulier
    Ensuite m'envoyer une demande paiement où si vous possédez un compte PayPal
    veuillez me fournir ces informations :

    Nom
    Prénom
    Adresse mail Paypal
    Prix ferme + frais de port
    Numéro de téléphone
    Total à vous régler
    Dès réception de ces infos je vous paye dans les bref délai
    Het ziet er nogal verdacht uit. Er wordt niets gevraagd over de toestand van de koopwaar. Men heeft het standaard over "votre article".
    Ik heb een (lege) PayPal-rekening, maar om mijn gegevens zo maar aan een wildvreemde door te geven .... Ten slotte hangt er aan die Paypal-rekening toch een bankrekening aan vast.
    Ik heb gelezen dat men via PayPal gemakkelijk zijn geld terug kan opvragen (zogezegd materiaal niet geleverd).
    Dan ben je het geld terug kwijt en het materiaal is verstuurd.
    Wat denken jullie hiervan ? Ziet het er normaal uit, of ziet het er oplichterij uit ?

    edit:
    Heb juist de tekst eens ingegeven op Google. Het is inderdaad een geval van scamming.


    De gebruikte oplichtingsmethodes via PayPal worden duidelijk uitgelegd :
    Last edited by notex; 26 januari 2017, 11:33.

  • #2
    Re: Oplichters via Paypal ?

    Uiteraard oplichting. Opsturen zal wel naar de zoon of dochter in Nigeria zijn als geschenk.

    Speel het spelletje eens mee
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Oplichters via Paypal ?

      Vandaag ook net hetzelfde mail ontvangen van zulke oplichter. Ga even het spelletje meespelen

      Comment


      • #4
        Re: Oplichters via Paypal ?

        En 2dehands.be ook op de hoogte stellen.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Oplichters via Paypal ?

          Zij willen je waarschijnlijk betalen via Paypal.
          Je gaat ook de bevestiging krijgen van Paypal, dat ze Paypal de opdracht hebben gegeven tot betaling.

          Een tijdje later blijkt dat Paypal niet aan bet geld kan van de oplichters.
          En als Paypal geen geld krijgt.....dan jij ook niet.

          Paypal is "veilig" om betalingen te doen, maar niet om te ontvangen.

          Mvg

          Mvg
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

          Comment


          • #6
            Re: Oplichters via Paypal ?

            Hij mag alvast eerst eens leren om Frans te schrijven zonder al die kemels van fouten.
            Zegt al veel op zich.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Oplichters via Paypal ?

              Ik laat nooit mij rekeningnummer staan op het PayPal account. Na een betaling verwijder ik deze terug en zet ze maar terug wanneer ik terug een aankoop doe via PayPal. Zo geef in niemand een kans om via PayPal hoe dan ook aan mijn nr te komen.
              Kan wel dat PayPal veilig is maar met hackers weet je maar nooit en voor die paar keer dat ik PayPal gebruik in een jaar is dit maar een kleine moeite.

              Maar om op de post van Notex terug te komen dit heb ik ook al meegemaakt en verkoop nooit iets aan iemand waarvan de naam niet duidelijk te traceren is via internet.

              Comment


              • #8
                Re: Oplichters via Paypal ?

                Geen woord van geloven!!
                https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                Comment


                • #9
                  Re: Oplichters via Paypal ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  En 2dehands.be ook op de hoogte stellen.
                  Dat zal ik zeker doen. Heb haar gegevens ontvangen waar het pakje naartoe moet hier in België.

                  Heb inderdaad een mail ontvangen van PayPal dat ik het bedrag heb ontvangen. Maar dit blijkt niet van PayPal zelf afkomstig te zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oplichters via Paypal ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pistache Bekijk bericht
                    Dat zal ik zeker doen. Heb haar gegevens ontvangen waar het pakje naartoe moet hier in België.
                    Heb inderdaad een mail ontvangen van PayPal dat ik het bedrag heb ontvangen. Maar dit blijkt niet van PayPal zelf afkomstig te zijn.
                    Heb je al eens met Google Streetview gekeken, wat er te zien is op dat adres ?

                    Ik heb onlangs nog een programma gezien op de Nederlandse TV. Die hadden het spelletje ook meegespeeld. Het afleveradres was een leegstaande winkel. Toen de fake koerier voor die winkel stopte, trokken een paar Afrikanen de achterdeur van de bestelwagen al open voor de chauffeur was uitgestapt. Tot hun grote verrassing stonden er in de laadruimte enkel 2 cameramensen met de nodige filmapparatuur.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oplichters via Paypal ?

                      Ze proberen het op alle gebied blijkbaar. Ik krijg nu de laatste weken voortdurend mails van (zogezegd) mensen waar wij ooit een gîte huurden (via Abritel) in Frankrijk, meer bepaald in Bretagne.
                      Het emailadres is exact dat van die mensen maar gewoon met het cijfer 1 na de naam eraangeplakt.
                      Die mensen hebben het nu plots allemaal moeilijk door diverse omstandigheden (ziekte, creditcards verloren...enz) en vragen mijn hulp.
                      Ik heb nog niet gereageerd, want het zal wel financiële hulp zijn die ze nodig hebben .
                      Last edited by Guest17; 27 januari 2017, 10:05.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oplichters via Paypal ?

                        Dochter Freya wou ooit haar trouwkleed verkopen. Iemand kwam bij haar thuis passen maar het spande wat te veel, geen week nadien een veel beter aanbod op 2ehands. Betaling via Paypal en kleed opgestuurd. Schoonzoon César is ir. en die had meteen door dat dit een fake-bericht was, ze hebben het kleed nog juist kunnen onderscheppen bij Kiala. Vond die oplichtster nog te lef om te vragen wat er aan de hand was. De teef

                        Comment


                        • #13
                          Re: Oplichters via Paypal ?

                          Ik heb ook iets gelijkaardigs gehad vandaag. Ik heb enkele dingen te koop staan op 2ehand.be en kreeg voor een item een mail in het frans. Ze vroegen naar de staat van het object (niet melden welk object, dat is blijkbaar al een teken) en daarna waren ze 'heel geïnteresseerd' in het object en wilden het hebben, maar per verzending met Bpost (ik had nochtans gezet, geen verzending mogelijk). Maar ach, op zicht zou verzending wel kunnen. Ze zeggen via PayPal te willen betalen, ok ik heb een PayPal (heb wel mijn rekening er niet aan gekoppeld, ook geen bankkaart). Maar ze melden dat de mail van PayPal in de Spam zou komen, ook al vreemd. Ik lees de mail goed (wederom in het frans) en er staat dat als ik de verzendcode van Bpost invoer, het geld dat op mijn rekening zou gestort worden.

                          Nu maakte ik al plannen om het te versturen, maar iets voelde niet goed. Dan zag ik dat het mailadres (na erop klikken) een ander adres was, officieel lijkende, maar toch. Ik heb uiteindelijk naar PayPal gebeld om te vragen of zij het konden nazien of dit echt was. Zij melden me dat dit 100% zeker fraude was, PayPal heeft geen systeem van verzendbewijs invullen. Bij hen moet het geld eerst op de verkoper zijn rekening staan en dan pas het materiaal versturen. Gelukkig ben ik er op tijd bij gekomen. Het ging dan wel niet om 2.000€, maar wel om 200€ en aangezien het geld me niet op de rug groeit... Moet wel toegeven dat ik er niet goed van was en toch wel geshockeerd was.

                          Dus: altijd opletten, desnoods naar PayPal zelf bellen om na te vragen!

                          Comment

                          Working...
                          X