Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows vista NL cd/dvd/iso

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows vista NL cd/dvd/iso

    Heeft er iemand nog zo een distributie ergens liggen ? Waar hij/zij eventueel vanaf wil of een kopij wil maken. Een full versie zou leuk zijn (omdat daar alle versies op staan?)

    Ik heb een geldige key maar ik heb enkel de Engelstalige versie. een iso is schijnbaar nergens meer te vinden tenzij via obscure torrent sites ...

    De context is dat ik een bestaande XP-pro wil upgraden naar Windows7 maar via de tussenliggende stap die via Vista gaat ... De originele XP is echter de NL versie. Aangezien dit een eenmalige actie is om een oudere persoon/vriend te helpen kan ik er verder niets mee doen, dus ik kan het materiaal retourneren als het moet. Verder contact eventueel via PM.(?)
    TIA !

    (.. en neen .. ik heb geen nood aan de filosofische zijsprongen waarom men dit al dan niet zou_moeten of niet_zou_moeten doen ... ik weet en ken dat achterstevoren en ondersteboven )

  • #2
    Re: Windows vista NL cd/dvd/iso

    Ik heb hier nog een Vista Business upgrade International English origineel in ongeopende doos.
    Net even op ebay gekeken en daar gaat hij +/- 40 euro.
    Je mag hem hebben voor 20 euro + verzendkosten.
    Laat maar horen of je interesse hebt.

    Comment


    • #3
      Re: Windows vista NL cd/dvd/iso

      Ik heb hier vanalles liggen, van XP tot Win10, maar van Vista heb ik enkel een CD met SP 1 Nederlands, daar zal je niet ver mee geraken vrees ik.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Windows vista NL cd/dvd/iso

        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Ik heb hier nog een Vista Business upgrade International English origineel in ongeopende doos.
        Net even op ebay gekeken en daar gaat hij +/- 40 euro.
        Je mag hem hebben voor 20 euro + verzendkosten.
        Laat maar horen of je interesse hebt.
        Dank u maar ik heb hier de Vista Ultimate EN liggen. met de business versie schiet ik niet veel op ... denk ik ... helaas heb ik Vista te kort gebruikt om er mij veel van te herinneren.

        Comment


        • #5
          Re: Windows vista NL cd/dvd/iso

          Van windows vista bisiness naar Windows 7 ultimate gaat zonder problemen.
          Vista moet zelfs niet geactiveerd zijn. De upgrade moet enkel zien dat er een geldfige windows versie opstaat.
          Of je zo ook van Engels naar Nederlands kan heb ik nog niet geprobeerd.

          Mvg
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

          Comment


          • #6
            Re: Windows vista NL cd/dvd/iso

            Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
            Van windows vista bisiness naar Windows 7 ultimate gaat zonder problemen.
            Vista moet zelfs niet geactiveerd zijn. De upgrade moet enkel zien dat er een geldfige windows versie opstaat.
            Of je zo ook van Engels naar Nederlands kan heb ik nog niet geprobeerd.

            Mvg
            ja, dat weet ik allemaal wel ... de essentie, zoals uitgelegd, is dat je geen Windows XP NL kan upgraden naar Vista met een engelstalige Vista .. einde verhaal

            Comment


            • #7
              Re: Windows vista NL cd/dvd/iso

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              ja, dat weet ik allemaal wel ... de essentie, zoals uitgelegd, is dat je geen Windows XP NL kan upgraden naar Vista met een engelstalige Vista .. einde verhaal
              Daar durf ik ook niet met zekerheid te zeggen of het kan of niet. Ik heb nooit een windows upgrade gedaan waarbij de taal aangepast werd.

              Veel succes met je verdere zoektocht.

              Comment


              • #8
                Re: Windows vista NL cd/dvd/iso

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                Daar durf ik ook niet met zekerheid te zeggen of het kan of niet. Ik heb nooit een windows upgrade gedaan waarbij de taal aangepast werd.

                Veel succes met je verdere zoektocht.
                heu .. als ik zeg dat het niet gaat dan komt dat

                1) omdat ik 30+ jaar ervaring heb met dit soort toestanden ...

                2) omdat die config hier naast mij op de tafel staat en ik het gisteren, nogmaals en tegen beter weten in, geprobeerd heb .. "You need a Vista version in the same language .. en etc blah blah ..."

                Comment


                • #9
                  Re: Windows vista NL cd/dvd/iso

                  Je kan vanaf vista de taal van je windows NADIEN aanpassen (tenminste als je een ultimate gebruikt). Bij windows 10 kan het bv. altijd (dus ook met een home editie).
                  Maar upgraden vanaf windows XP zal je inderdaad met dezelfde oorspronkelijke taalversie moeten doen...

                  Persoonlijk zou ik een windows XP machine nooit upgraden, maar volledig vanaf nul terug installeren. Maar dat is weer een andere discussie...
                  En eigenlijk zou ik zo'n oud ding eerder vervangen door een andere performantere PC, maar ook dat is een andere discussie.
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windows vista NL cd/dvd/iso

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Je kan vanaf vista de taal van je windows NADIEN aanpassen (tenminste als je een ultimate gebruikt). Bij windows 10 kan het bv. altijd (dus ook met een home editie).
                    Maar upgraden vanaf windows XP zal je inderdaad met dezelfde oorspronkelijke taalversie moeten doen...
                    ok zal mijzelf nog eens herhalen .. enkel voor de goede orde ..
                    quote bovenstaand " ... 2) omdat die config hier naast mij op de tafel staat en ik het gisteren, nogmaals en tegen beter weten in, geprobeerd heb .. "You need a Vista version in the same language .. en etc blah blah ..."
                    .. er valt dus niks/noppes aan te passen post-non-install het enige wat men kan doen is een bijkomende language pack (NL) trachten in de uitgepakte DVD te slipstreamen en dan terug de gepatchte DVD te branden, daarmee is men een aantal dagen zoet op voorwaarde dat de Microsoft libraries nog te downloaden zijn ..

                    Persoonlijk zou ik een windows XP machine nooit upgraden, maar volledig vanaf nul terug installeren. Maar dat is weer een andere discussie...
                    En eigenlijk zou ik zo'n oud ding eerder vervangen door een andere performantere PC, maar ook dat is een andere discussie.
                    Zoals gezegd, inderdaad een andere (hier irrelevante) discusie .. maar omdat ge aandringt ... mijn maatje is 83 jaar oud en z'hebben hem een occasie PC aangesmeerd met een E6750 duo-core processor, (omdat de arme man er dus, zoals zovelen, niets van kent en hij geen honderden euro kan uitgeven aan een nieuwe PC, maar ik had hier gratis nog een betere staan wat ik 'm overigens gezegd had ... maar soit) + de boel grondig FUBAR geinstalleerd .. Ergo er zit een 500MB schijf in, compressed!, waar men 260GB "spullen" op staan heeft en z'n oude schijf was maar 160GB in totaal ... zo .. 100GB ongedefinieerde "sh!te" als kado ?
                    Moet hij nu een splinternieuwe computer kopen en toch sowieso alles terug installeren vanaf scratch ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windows vista NL cd/dvd/iso

                      Ik heb nog een home premium nl liggen.64bit, de vraag is natuurlijk hoe dat er een copy bij jou geraakt.
                      Last edited by Tonerider; 27 januari 2017, 15:12.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Windows vista NL cd/dvd/iso

                        Dank jullie allemaal .. Ik ga voor de korte pijn gaan ... clean install W7 Ult NL 32 bit

                        Comment


                        • #13
                          Re: Windows vista NL cd/dvd/iso

                          Ik heb hier nog een Vista Ultimate NL liggen, officiële aankoop op schijf

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Windows vista NL cd/dvd/iso

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                            Ik heb nog een home premium nl liggen.64bit, de vraag is natuurlijk hoe dat er een copy bij jou geraakt.
                            Wetransfer ?
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Windows vista NL cd/dvd/iso

                              zie #12 ?

                              Comment

                              Working...
                              X