Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peñon de Ifach (Calpe)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Peñon de Ifach (Calpe)


  • #2
    Re: Peñon de Ifach (Calpe)

    Aparte plek. Heel mooie rots die nog mooier wordt als de gebouwen lelijker worden ondanks het wat ongunstige licht.
    De cirkelvormige golfranden zijn hier een mooie kers op de taart
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Peñon de Ifach (Calpe)

      Prachtige locatie hoor en inderdaad mooi met die golven
      hetgeen wel heel hard opvalt is het donkere gedeelte in het midden
      Tevens enorm veel vertekening naar de onderste hoeken toe, kijk eens waar de reflectie uitkomt van de flatgebouwen
      Je zou bijna denken dat deze opname is gemaakt met met een fisheye lens

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Peñon de Ifach (Calpe)

        Mooi, maar inderdaad jammer van die vlek. Polarisatiefilter op een breedhoeklens gebruikt ?

        mvg
        Philip
        Mvg Philip

        Comment


        • #5
          Re: Peñon de Ifach (Calpe)

          Bij het nemen van de foto stond het objectief 18/55 (dat je gratis bij de Pentax k50 camera krijgt) op 20mm.
          Met een polaroid van Hoya.
          Volgens mij krijg je bij elke polaroid filter halverwege zo´n streep in het midden. Of niet?
          Ik heb polarisatiefilters van Hama, een Hoya en een Polaroid fabricaat.
          Als de oorzaak van de vlek voorkomen had kunnen worden zou ik het graag horen waar het dan misschien aan ligt.

          vr. gr. Roel

          Comment


          • #6
            Re: Peñon de Ifach (Calpe)

            Met een breedhoek en een polarisatiefilter krijg je dit soort fenomeen afhankelijk van de stand van de zon. Op YouTube zijn er vele filmpjes hoe dit kunt vermijden (heeft te maken met de stand van de zon tov van je onderwerp/lens). Als ik me niet vergis mag de zon niet voorbij je schouder komen.
            Ik herken het, want ik heb hetzelfde meegemaakt
            Hoe breder je hoek, hoe gevoeliger voor dit fenomeen. Voor zover ik weet doet dit zich niet meer (of bijna niet meer) voor vanaf 35mm

            mvg

            Philip
            Last edited by philitalia; 26 januari 2017, 09:04.
            Mvg Philip

            Comment


            • #7
              Re: Peñon de Ifach (Calpe)

              Oorspronkelijk geplaatst door Ras Bekijk bericht
              Bij het nemen van de foto stond het objectief 18/55 (dat je gratis bij de Pentax k50 camera krijgt) op 20mm.
              Met een polaroid van Hoya.
              Volgens mij krijg je bij elke polaroid filter halverwege zo´n streep in het midden. Of niet?
              Ik heb polarisatiefilters van Hama, een Hoya en een Polaroid fabricaat.
              Als de oorzaak van de vlek voorkomen had kunnen worden zou ik het graag horen waar het dan misschien aan ligt.

              vr. gr. Roel

              zo veel vertekening op 20mm, daar schrik ik toch wel even van

              Over die donkere vlek dan
              Met een duurdere pola zal je dat effect minder tot niet hebben hoor
              Probeer de volgende keer om niet tot het uiterste te polariseren, dat zal helpen


              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Peñon de Ifach (Calpe)

                Lijkt me mooi te zijn daar...Mooi gefotografeerd..
                De vertekening lijkt me waarschijnlijk het gevolg door het naar boven richten van de camera.
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Peñon de Ifach (Calpe)

                  Bij deze is de scherpte wel ok
                  Peter
                  mijn website : klik

                  Comment

                  Working...
                  X