Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boulevard

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Boulevard


  • #2
    Re: Boulevard

    Mooie compo - en de mensen zorgen voor een verhaal.
    De flatgebouwen mochten net iets scherper - voor mij
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: Boulevard

      Voor mij komt heet dan net weer over als een vakantieplaatje met die mensen zo vooraan in beeld
      Dus had het eigenlijk liever gezien zonder die mensen

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Boulevard

        Bedankt voor jullie reacties.
        Winterzon (met mensen in de zon) en locatie was de bedoeling. Deze is van 15 januari 2017.
        scherper, ja ik weet, op een statief is beter

        Comment


        • #5
          Re: Boulevard

          De invoerende slinger heb je zeker mooi meegenomen.
          Ik mis eerlijk gezegd de sprankelende kleuren. Verder valt me op dat er stofjes op je lens zaten. (zie spikkeltjes rond de zon)
          De foto staat niet horizontaal. Zie horizon en de lantaarnpalen.
          Je zal misschien denken, wat een mopperkont, maar ik ben kritisch, met de bedoeling dat je steeds mooiere foto's maakt.
          Wat ook mogelijk kan helpen, is om de volledige exif-gegevens met je foto mee te sturen.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Boulevard

            De foto is genomen met een Tamron(10/24) op 10 mm. Behalve in het midden en op de x-as staat alles scheef, je moet uit het beste kiezen.
            Objectiefcorrectie is alleen van toepassing op een Pentax lens denk ik want ik kan het niet aanklikken in het menu.
            Op dezelfde plek heb ik zojuist opnieuw foto´s genomen op een statief, ze zijn wel scherper natuurlijk maar scheve gebouwen blijven en door een nevel voor de zon is alles nog minder gekleurd. Die stofjes zitten op een kunststof verloopfilter.
            Bedankt voor het kritisch commentaar dat vind ik juist leuk.

            Comment


            • #7
              Re: Boulevard

              In de meeste bewerkers kan je de verschillende correcties handmatig doen. Je raakt dan uiteraard wel een stukje van de foto kwijt.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment

              Working...
              X