Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is de lens sigma dg 120-400mm 1:4.5-5.6 apo voor Nikon ook plaatsbaar op Canon 500D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is de lens sigma dg 120-400mm 1:4.5-5.6 apo voor Nikon ook plaatsbaar op Canon 500D

    Beste,

    ik ben op zoek naar een zoom lens van 300mm en meer. Ik heb een vriend van me die de zijne verkoopt, dit is de sigma dg 120-400mm 1:4.5-5.6 apo maar deze is voor Nikon. Ik vroeg mij af of ik deze lens op mijn body kan plaatsen, Canon 500D. Ik heb reeds begrepen dat als ik het diafragma niet manueel kan instellen ik veel focus en lichtmeting zal missen. Het is voornamelijk de bedoeling om windsurf en golfsurf actie te trekken. Kan er iemand mij helpen bij deze quest of zijn er mensen die evt een tweedehands lens verkopen die wel compatibel is. Ik kan de lens namelijk voor een vriendenprijs kopen vandaar dat ik ze toch overweeg. Ik vroeg me ook af of er geen adapters op de markt zijn die het probleem Nikon/Canon kunnen verhelpen.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Is de lens sigma dg 120-400mm 1:4.5-5.6 apo voor Nikon ook plaatsbaar op Canon 50

    Een Nikon lens past niet op een Canon, de lensvatting van de verschillende merken komt niet overeen.
    Sigma heeft dus aangepaste lensvattingen voor Canon, Nikon en Sony, ze zijn niet onderling uitwisselbaar tussen de verschillende merken.

    Er zullen wel adapters te vinden zijn, maar die hebben gewoonlijk ook nadelen.
    Het beste is toch om de juiste lens (met de juiste vatting) te gebruiken op je camera, dan werkt alles zoals het hoort.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Is de lens sigma dg 120-400mm 1:4.5-5.6 apo voor Nikon ook plaatsbaar op Canon 50


      Je hebt adapters dat je het diafragma van een Nikon lens op een Canon body kan regelen. Je hebt zelfs scherpstelling tot oneindige. Maar deze adapter gebruikt men alleen voor oa de kwalitatief goede Nikkor 14-24 AFS 2.8. Maar ik zou eerlijk gezegd naar een andere lens kijken als de de bovenstaande lens. Het is geen hoogvlieger tot zover ik het begreep van iemand die hem toen der tijd gebruikte op de 400D.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Is de lens sigma dg 120-400mm 1:4.5-5.6 apo voor Nikon ook plaatsbaar op Canon 50

        Vriendenprijs of niet... op je Canon wordt het een toestand zonder autofocus en zonder automatisch diafragma. De Sigma 120-400 zal het toegeknepen op f/11 op zich aardig doen, Rogier heeft helemaal gelijk dat het geen hoogvlieger is. Er is genoeg te koop waar je beter mee af bent.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment

        Working...
        X