Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TV-kijken vanaf nu online

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TV-kijken vanaf nu online

    Voor diegenen die het nog niet weten en toch nog kijken naar TV via hun PC.
    Vanaf nu kan je de VRT-netten online bekijken op: http://www.vrtnu.be

    Vooral leuk omdat je tal van oudere uitzendingen kan herbekijken ...
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: TV-kijken vanaf nu online

    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Voor diegenen die het nog niet weten en toch nog kijken naar TV via hun PC.
    Vanaf nu kan je de VRT-netten online bekijken op: http://www.vrtnu.be

    Vooral leuk omdat je tal van oudere uitzendingen kan herbekijken ...
    Wat ik niet direct terug vind, is hoever je kan terug gaan in de tijd. Misschien kijk ik er over, dat kan.
    Ik heb al een hele tijd Play met terugkijkTV bij Telenet en daar kan je alle programma's van het grootste deel van de zenders tot 7 dagen ver terug herbekijken.

    Ik gebruik dat niet zozeer om ver terug te gaan in de tijd om naar een oud programma te kijken, maar eerder om bvb. niet om 19u00 exact voor het scherm te gaan zitten om het Journaal te bekijken, maar wel wanneer het ons past of goed uitkomt, is dat 19u10 of 19u22 of..... dat vind ik persoonlijk het voordeel van die terugkijk TV.

    Nadeel is dan weer dat bepaalde zenders (VTM en Q2 bvb) het versneld doorspoelen (van de reklame) niet toelaat.
    Maar dat is op te lossen door de programma's van die zenders op te nemen en een kwartuurtje later te beginnen kijken, dan kan je wel de reklame doorspoelen .

    Dat van de vrt ga ik nog eens wat van dichterbij moeten gaan bekijken, nadeel is natuurlijk dat het op PC of laptop of tablet moet bekeken worden....

    Kan dus wel interessant zijn om het journaal en/of andere zaken te bekijken vanuit het buitenland.
    Last edited by Guest17; 24 januari 2017, 08:13.

    Comment


    • #3
      Re: TV-kijken vanaf nu online

      Ja, in het begin ziet het chaotisch uit.
      Nu, je gaat naar de laatste menu-button: "Categorieën"
      Daar krijg je een imens overzicht van trefwoorden (categorieën). Nieuws is er daar één van en daar merk je dat er momenteel 86 afleveringen beschikbaar zijn.
      Je kan er nog het nieuws lezen, bekijken vanaf 1 januarie 2017.

      Zo kan je bv ook nog het optreden van Adele in Newyork, earth-2, The rolling stones in Cuba, .... herbekijken
      Dit gaat zowel over EEN als Canvas als Ketnet.

      Je moet echter wel voor alles eerst een account aan maken bij de VRT. Nu, VTM heeft ook zoiets en daar moet dat ook. Maar eens je account kan je rustig massa's programma's herbekijken. Gratis. Dit staat trouwens in een van de akkoorden die ze gemaakt hebben met de overheid.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: TV-kijken vanaf nu online

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
        Ja, in het begin ziet het chaotisch uit.
        Nu, je gaat naar de laatste menu-button: "Categorieën"
        Daar krijg je een imens overzicht van trefwoorden (categorieën). Nieuws is er daar één van en daar merk je dat er momenteel 86 afleveringen beschikbaar zijn.
        Je kan er nog het nieuws lezen, bekijken vanaf 1 januarie 2017.

        Zo kan je bv ook nog het optreden van Adele in Newyork, earth-2, The rolling stones in Cuba, .... herbekijken
        Dit gaat zowel over EEN als Canvas als Ketnet.

        Je moet echter wel voor alles eerst een account aan maken bij de VRT. Nu, VTM heeft ook zoiets en daar moet dat ook. Maar eens je account kan je rustig massa's programma's herbekijken. Gratis. Dit staat trouwens in een van de akkoorden die ze gemaakt hebben met de overheid.
        Bedankt voor de info .

        Comment


        • #5
          Re: TV-kijken vanaf nu online

          Stom dat er gekozen is voor onveilige flash i.p.v. HTML5 en dit op een moment dat er zowat overal wordt afgestapt van Flash.

          Ik vraag mij trouwens af waarom de VRT er op staat dat je je geboortedatum invult (verplicht veld!).
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: TV-kijken vanaf nu online

            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Stom dat er gekozen is voor onveilige flash i.p.v. HTML5 en dit op een moment dat er zowat overal wordt afgestapt van Flash.

            Ik vraag mij trouwens af waarom de VRT er op staat dat je je geboortedatum invult (verplicht veld!).
            die geboortedatum zal wel zijn om statistieken te kunnen maken op leeftijd- en doelgroepen.
            Ik dacht op de radio gehoord te hebben dat het de bedoeling was tot dertig dagen terug te kunnen gaan.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: TV-kijken vanaf nu online

              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
              die geboortedatum zal wel zijn om statistieken te kunnen maken op leeftijd- en doelgroepen.
              Yup, zoals overal, datamining. Nu goed, aangezien ik er van uit ga dat de VRT geen toegang heeft tot het rijksregister zijn we vrij wat we invullen zeker?
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: TV-kijken vanaf nu online

                Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                Voor diegenen die het nog niet weten en toch nog kijken naar TV via hun PC.
                Vanaf nu kan je de VRT-netten online bekijken op: http://www.vrtnu.be

                Vooral leuk omdat je tal van oudere uitzendingen kan herbekijken ...
                Dank je wel, Wim, hier was ik ook nog niet (helamaal) van op de hoogte.
                Ik keek wel naar "de redactie" enz... maar ik wist niet dat het aanbod nu al zo uitgebreid is.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: TV-kijken vanaf nu online

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Yup, zoals overal, datamining. Nu goed, aangezien ik er van uit ga dat de VRT geen toegang heeft tot het rijksregister zijn we vrij wat we invullen zeker?

                  Ik vul ook niet graag overal zoveel gegevens in, maar het lijkt er op dat je tegenwoordig haast niet kan kiezen hé ? Ofwel alles invullen en de app gebruiken, ofwel niks gebruiken....
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: TV-kijken vanaf nu online

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Ik vul ook niet graag overal zoveel gegevens in, maar het lijkt er op dat je tegenwoordig haast niet kan kiezen hé ? Ofwel alles invullen en de app gebruiken, ofwel niks gebruiken....
                    Je kiest toch wat je invult? Post thruth en alternative facts worden tegenwoordig als "normaal" aanzien en voor website registraties doe ik daar graag aan mee.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: TV-kijken vanaf nu online

                      Ik gebruik ook al lang freestevie voor vtm, 4, 5, vitaya.

                      Aangezien ik ook netflix heb en er nu vrtnu is, denk ik er ernstig over na om het tv-abonnement op 1 vestiging op te zeggen en via het internet te kijken. Ik ga nog een maandje testen hoe dit mijn internetverbruik beïnvloedt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: TV-kijken vanaf nu online

                        Is niets nieuw he.
                        Ik kijk al jaren gratis naar diverse zenders via de computer.
                        Waarom zou je zo'n dure abonnementen als je alles legaal kunt bekijken op een andere manier?

                        Een voorbeeld :


                        .....

                        En persoonlijke gegevens ergens invullen? Nooit moeten doen hier.

                        Groetjes,

                        Dirk

                        Comment


                        • #13
                          Re: TV-kijken vanaf nu online

                          Buitenlandse zenders zijn toch meestal minstens gedeeltelijk afgeschermd, omdat de rechten niet zijn aangekocht voor andere landen. Ook voor vrtnu geldt dit voor bv films en feuilletons waar men niet over de rechten in het buitenland beschikt.




                          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Re: TV-kijken vanaf nu online

                            Vrtnu heeft ook geen hd-kwaliteit. In De Morgen van vandaag staat er een weinig lovende kritiek van vrtnu.be.


                            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Re: TV-kijken vanaf nu online

                              Ja, en zo is het ook nooit goed. Te duur, te weinig, niet gratis genoeg.
                              Ik ben tevreden met de kwaliteit. Een abonnement minder en als ik echt de HD wil hebben zijn er nog andere legale oplossingen maar dan met wat uitstel.
                              Niet tevreden ? Niemand die niet zegt dat je een abonnement niet meer mag nemen.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment

                              Working...
                              X