Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zou het dan toch waar zijn ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zou het dan toch waar zijn ?

    Het zal allemaal wel toeval zijn zeker .

    De moeite om eens te bekijken.

  • #2
    Re: Zou het dan toch waar zijn ?

    Ik heb ooit toch ook een "aanvaring" gehad met een zwarte BMW op de E17 tussen Destelbergen en Antwerpen (ongeveer 5-6 jaar geleden).
    Die kwam de snelweg op en wou nog snel voor mij invoegen, maar daarvoor moest ik dan wel remmen (en dat deed ik niet), anders kon hij er gewoonweg niet tussen omdat er geen plaats was (er reden nog andere auto's voor mij).
    Achter mij was er meer dan voldoende plaats, maar hij had blijkbaar geen zin om achter een Clio in te voegen.
    Nadien heeft die een tiental keren alles dichtgegooid voor mij, daarbij heeft hij veel geluk gehad dat ik daardoor niet achterin die BMW ben terechtgekomen, want ik denk dat zijn auto veel betere remmen had dan mijn 10 jaar oude Clio 1.2.

    Ik heb hem niet verder "aangemoedigd", ik heb zelfs niet met de lichten geknipperd, ik hoopte alleen maar dat die ergens van de snelweg af ging voor er echt een ongeluk zou gebeurd zijn.
    Normaalgezien waren er genoeg getuigen, maar als het er op aan komt zullen er niet veel zijn die stoppen om mij te helpen.
    Ik heb zelfs nog overwogen om de politie te bellen vanuit de auto, maar dat zou nog gevaarlijker geweest zijn, want ik moest constant in het oog houden wat die BMW van plan was (en dan had ik ook een pv gekregen omdat vanuit de auto aan het telefoneren was tijdens het rijden).
    Op zo'n moment zou je dus wel een dashcam moeten hebben, dan heb je bewijsmateriaal in handen (en nadien ook een filmpje om online te zetten).

    Gelukkig zijn lang niet alle BMW rijders zo idioot, en ik heb trouwens nog andere automerken gezien die ook heel riskante stunts uithaalden op de weg.
    Een paar maanden geleden waren er nog twee Audi's met Roemeense nummerplaten die tegen elkaar aan het racen waren (tussen Merksplas en Turnhout) en die tussen mij en een paar tegenliggers door wilden rijden op een weg met maar twee rijstroken.
    Toen heb ik alles dichtgegooid en zo ver mogelijk naar rechts gestuurd, en daardoor kon de eerste er nog net tussendoor, de andere die er niet door kon is een beetje verder in een onoverzichtelijke bocht over een doorlopende witte lijn tegen hoge snelheid voorbijgestoken, gelukkig kwam daar geen tegenligger aan...
    Misschien is het toeval, maar dit weekend kwam er weer een Audi met Roemeense nummerplaten voorbij aan een veel te hoge snelheid, op dezelfde weg...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Zou het dan toch waar zijn ?

      Lijkt me een gevaarlijke materie, zelfs maatschappelijke discussie.

      BMW of ander merk maakt niet uit, toeren worden uitgehaald door de bestuurder en niet door de wagen.

      Maar BMW wordt graag in de kijker gezet, vooral door wie er geen heeft.

      Men ziet evenveel zotte toeren met andere merken, maar dat is minder plezant om over te roddelen.

      Bij verschillende verzekeringen krijgt men zelfs korting voor een BMW omdat die minder betrokken zijn bij ongevallen.

      Bekijk de effectieve cijfers en niet de roddels, meestal heel andere cijfers.

      Soit, de ergste stoten dat ik ooit zag was iemand met een Clio.

      Zoek op YouTube naar car crashes en de meeste zijn Lada's. [emoji4]

      Ik zie er het nut niet van in om vooroordelen te hebben.
      Stel dat men morgen een BMW krijgt van de werkgever ... is men dan plots een slechter mens dan de dag voorheen?

      Dit zijn eindeloze discussies die tot niets dienen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Zou het dan toch waar zijn ?

        Een BMW spreekt doorgaans tot de verbeelding, niet alleen onder de brave gemiddelde BMW-rijders, maar ook onder een totaal ander 'publiek' (zoals in Oost-Europa).
        Vandaar dat het merk nogal dikwijls eens te pas en te onpas misbruikt wordt om te demonstreren wat men al of niet kan.
        Zoals Verseg aangeeft, heeft het meer met de chauffeur dan met het merk te maken.
        Veralgemenen zou uitermate onfair zijn.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Zou het dan toch waar zijn ?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Lijkt me een gevaarlijke materie, zelfs maatschappelijke discussie.

          BMW of ander merk maakt niet uit, toeren worden uitgehaald door de bestuurder en niet door de wagen.

          Maar BMW wordt graag in de kijker gezet, vooral door wie er geen heeft.

          Men ziet evenveel zotte toeren met andere merken, maar dat is minder plezant om over te roddelen.

          Bij verschillende verzekeringen krijgt men zelfs korting voor een BMW omdat die minder betrokken zijn bij ongevallen.

          Bekijk de effectieve cijfers en niet de roddels, meestal heel andere cijfers.

          Soit, de ergste stoten dat ik ooit zag was iemand met een Clio.

          Zoek op YouTube naar car crashes en de meeste zijn Lada's. [emoji4]

          Ik zie er het nut niet van in om vooroordelen te hebben.
          Stel dat men morgen een BMW krijgt van de werkgever ... is men dan plots een slechter mens dan de dag voorheen?

          Dit zijn eindeloze discussies die tot niets dienen.
          Allez dan, het onderzoek: http://www.autoblog.nl/nieuws/onderz...asociaal-60469

          En de meeste carcrashes zijn natuurlijk lada's. Maar die rijden dan ook met hopen rond in een land dat verre van representief is voor de Westerse landen.

          Maar je hebt gelijk: het zijn de chauffeurs en niet de auto's. Maar het zijn wel de auto's (en de daarbijhorende luxe, pk's en andere zaken) die het asociale meer triggeren. Dus het antwoord op uw laatste vraag is waarschijnlijk ja: het haalt het asociale in je naar boven en maakt je dus slechter.
          Wat niet betekent dat dit met iedereen gebeurd... algoed...het merendeel van de chauffeurs is nog steeds min of meer sociaal.

          Maar het is dus onderzocht en bewezen.

          Comment


          • #6
            Re: Zou het dan toch waar zijn ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
            Maar het zijn wel de auto's (en de daarbijhorende luxe, pk's en andere zaken) die het asociale meer triggeren. Dus het antwoord op uw laatste vraag is waarschijnlijk ja: het haalt het asociale in je naar boven en maakt je dus slechter.
            Bekijk ook eens wat effectieve gegevens van wagens ... veel andere merken trekken sneller op dan de gemiddelde BMW dat je op onze wegen tegen komt.
            De meeste BMW's die hier rondbollen zijn 318d, 320d, 520d ... uitgezonderd de meest recente versies zijn dat wagens die beschikken over 136, 150 of 163PK en optrekken op ongeveer 7 tot 9 seconden van 0-100.
            Er zijn inderdaad ook krachtigere versies, maar kleinere wagentjes met 160, 180 of zelfs +200PK rijden er ook veel rond hoor en sommigen daarvan trekken veel sneller op dan de gemiddelde BMW dat je tegenkomt ... dus allemaal potentieel asociale chauffeurs?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Zou het dan toch waar zijn ?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Bekijk ook eens wat effectieve gegevens van wagens ... veel andere merken trekken sneller op dan de gemiddelde BMW dat je op onze wegen tegen komt.
              De meeste BMW's die hier rondbollen zijn 318d, 320d, 520d ... uitgezonderd de meest recente versies zijn dat wagens die beschikken over 136, 150 of 163PK en optrekken op ongeveer 7 tot 9 seconden van 0-100.
              Er zijn inderdaad ook krachtigere versies, maar kleinere wagentjes met 160, 180 of zelfs +200PK rijden er ook veel rond hoor en sommigen daarvan trekken veel sneller op dan de gemiddelde BMW dat je tegenkomt ... dus allemaal potentieel asociale chauffeurs?
              true that, dus moet het toch gewoon het soort mensen zijn dat zich tot bmw aangetrokken voelt

              Comment


              • #8
                Re: Zou het dan toch waar zijn ?

                Dus, beware (some) BMW driver(s) !!!
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: Zou het dan toch waar zijn ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                  Dus, beware (some) BMW driver(s) !!!
                  Zou het toch geen ander merk zijn?
                  Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zou het dan toch waar zijn ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Zou het toch geen ander merk zijn?
                    https://www.youtube.com/watch?v=uJxhnYlvVQU
                    Ze zijn daar per merk gesorteerd, als je een paar BMW filmpjes wil zien dan kan dat ook: https://www.youtube.com/watch?v=SrBuCSPCQFI
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zou het dan toch waar zijn ?

                      Ik weet het Bart, maar kranten zoals HLN zetten liever BMW in de kijker dan andere merken.

                      Bij een ongeval met een BMW staat er altijd het merk in de titel, bij andere merken is dat gewoon een auto of een wagen.

                      Elk merk crasht en in elk merk zit wel eens een asociale bestuurder.

                      Men moet stoppen met merken te viseren, een voorzichtige chauffeur rijdt ook rustig met een BMW en een gek doet ook kuren met andere merken.

                      De studie die men aankaart is daar een mooi voorbeeld van ... eerst specifiek enkele merken in het oog houden en ze dan viseren in de resultaten.

                      Als er 50000 BMW's rondbollen en 10000 Mazda's, dan lijkt het mij ook logisch dat een merk meer opvalt dan een ander.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zou het dan toch waar zijn ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                        Een BMW spreekt doorgaans tot de verbeelding, niet alleen onder de brave gemiddelde BMW-rijders, maar ook onder een totaal ander 'publiek' (zoals in Oost-Europa).
                        Een ordinaire BMW spreekt toch niet tot de verbeelding? Enfin, misschien tot jouw verbeelding.


                        Een geile Lamborghini ofzo, dat wel...

                        Ach, ik kick niet op auto's, da's louter transport voor mij.
                        Een leuke rechthoekige oostblokbak zoals Wartburg, Zil, Trabant,...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zou het dan toch waar zijn ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                          Een ordinaire BMW spreekt toch niet tot de verbeelding? Enfin, misschien tot jouw verbeelding.


                          Een geile Lamborghini ofzo, dat wel...

                          Ach, ik kick niet op auto's, da's louter transport voor mij.
                          Een leuke rechthoekige oostblokbak zoals Wartburg, Zil, Trabant,...
                          Of deze Scaldia Volga / Moskvitsj
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zou het dan toch waar zijn ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            Of deze Scaldia Volga / Moskvitsj
                            Heerlijk

                            Wellicht worden deze stilaan als old timers gecatalogeerd zeker? Dure prijzen? Of heb ik het verkeerd? Ik ken niets van auto's ...

                            Maar bon, ik heb ook een stel tweedehands Russische fototoestellen. Gewoon leuk, nostalgie.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zou het dan toch waar zijn ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                              Een ordinaire BMW spreekt toch niet tot de verbeelding? Enfin, misschien tot jouw verbeelding.


                              Een geile Lamborghini ofzo, dat wel...

                              Ach, ik kick niet op auto's, da's louter transport voor mij.
                              Een leuke rechthoekige oostblokbak zoals Wartburg, Zil, Trabant,...
                              For what its worth, ik heb het niet voor BMW, noch voor Lambo.
                              Een auto is voor mij evenzeer een transportmiddel, maar een Oostblokker hoeft nu ook niet voor mij.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X