Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yongnou YN600ex-rt en instellingen hiervan. Graag wat hulp.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yongnou YN600ex-rt en instellingen hiervan. Graag wat hulp.

    Gisteren kocht ik tweede hands een in nieuwstaat verkerende Yongnou YN600ex-rt.
    Aan de flash zal het niet liggen maar bepaalde instellingen lukken me absoluut niet.

    Mijn vragen zijn de volgende: (na grasduinen op het WWW via Google, forums en andere kanalen vind ik nergens antwoorden op mijn vragen)

    1- In de handleiding van de Canon 600ex-rt staat een mogelijkheid tot instellingsmodus op Automatische externe flitsmeting (blz. 37 op de Nederlandstalige handleiding en op blz. 282 van de ganse handleiding).
    Deze instelling krijg ik niet ingesteld op de Yongnuo en nét die instelling interesseert me enorm.
    Ik geraak via de Yongnuo niet in het menu C.Fn 05 aangezien het menu van C.Fn 04 rechtstreeks doorgaat naar C.Fn 08.
    Idem dito voor de modus Handmatige externe flitsmeting.
    Ook via het menu van de 7D mk II lukt het me enkel de modus E-TTL II te activeren. De andere modi zijn niet te activeren.

    2- Kan ik de achtergrondkleur van het scherm op de Yongnuo van orange naar groen veranderen ? Bij de Canon kan dat wel maar ik geraak niet in dat menu bij de Yongnuo.
    Zie blz. 347 van de handleiding van de Canon 600ex-rt. (blz 101 in het Nederlandstalig gedeelte).

    3- De Yongnuo beschikt klaarblijkelijk niet over Persoonlijke functie instellingen – of stel ik iets fout in ? De Canon 600 ex-rt heeft een P.Fn menu van 01 tot en met 07.

    De firmware van de Yongnuo waarover ik nu beschik: 1.9.0, de laatste versie naar mijn mening. (maar misschien ook weer niet ...)

    Alvast hartelijk dank voor de eventuele feedback.

    Liefst geen op- en aanmerkingen waarmee ik niets ben zoals: er moet verschil zijn hé gezien de prijs en dergelijke. Graag, indien mogelijk, gewoon feedback naar de vragen aub.
    Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

  • #2
    Re: Yongnou YN600ex-rt en instellingen hiervan. Graag wat hulp.

    Beste,

    Met de MODE knop op de flits of in het externe speedlite menu op de camera kan ik kiezen tussen ETTL / M / Multi

    De flits beschikt idd niet over een multi color scherm

    Je beschikt idd over de laatste firmware versie... maar mss is deze al terug achterhaald voor je toch redelijk recente 7DII


    Ik heb mij deze week een extra Yn600ex-rt aangekocht via 2dehands (€100) en ben ook in het bezit van de speedlite transmitter YN-E3-RT en ben er nog steeds erg tevreden over
    er zal idd wel een verschil zitten in de 2... de Yongnou beschikt over een USB aansluiting en de Canon niet
    de speedlite transmitter heeft zelfs 2 verschillen een USB aansluiting en een AF licht

    mvg Tom
    Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

    Comment


    • #3
      Re: Yongnou YN600ex-rt en instellingen hiervan. Graag wat hulp.

      Ik heb zelf deze week de Yongnuo YN600EX-RT II aangeschaft maar slaag er niet in om mits de wireless functions op mijn Canon EOS 7D mark II de flits te laten afgaan zonder de ingebouwde flits niet te gebruiken.
      Kan dit of ben ik sowieso verplicht om de YN-E3-RT ook aan te schaffen?

      Comment


      • #4
        Re: Yongnou YN600ex-rt en instellingen hiervan. Graag wat hulp.

        Over de 7D2 kan ik niets vertellen maar de samenwerking met de canon variant van de de YN-E3-RT verloopt alles perfect.
        Ook met aansturing via een canon 600 ex rt zijn er geen problemen.
        MVG. Hugo

        Comment

        Working...
        X