Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope (+-€150) compactcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goedkope (+-€150) compactcamera

    Hallo,

    Ik ben samen met mijn vriendin op zoek naar een niet al te dure compactcamera. Over een maand gaat ze voor iets meer dan een week naar Egypte en zou daar graag wat foto's kunnen maken. Ze heeft nu een heel oud (+10 jaar) cameratje (wat volgens mij van de Aldi komt) waarvan de kwaliteit echt te wensen over laat. Een andere reden is dat we vaak eens gaan wandelen en dat we dan niet zo snel geneigd zijn mijn Canon 550d mee te nemen.
    Toen ik haar vroeg om een budget zei ze €100 maar dat lijkt me een beetje moeilijk te worden. Daarom zit ik momenteel zelf te zoeken rond de €150 a €175. Megapixels en zoom maken me eigenlijk helemaal niet uit. De kwaliteit van de foto's moet gewoon goed zijn. Iets waar ik wel naar aan het kijken was, is het diafragma wat een indicatie zou geven over de mogelijkheid om in duistere omstandigheden nog goede foto's te maken.
    Ik kwam de volgende toestellen tegen:
    • Canon Ixus 180: €134 (diafragma 3) -> ccd sensor (de rest is cmos)
    • Canon PowerShot SX610HS: €179 (diafragma 3.8)
    • Canon Ixus 285HS: €189 (diafragma 3.6)

    Overzicht kan je hier zien: LINK.
    Momenteel heeft de SX610HS mijn voorkeur (al heeft die wel de minst goede low light mogelijkheden).

    Kunnen jullie mij helpen een goede keuze te maken? Andere toestellen zijn ook altijd welkom!

    Als het van mij afhangt zouden we een Sony RX100 halen, maar dat ligt jammer genoeg ver boven het budget (€379)...

    Alvast bedankt!
    Canon 550D + 18mm-135mm + 50mm

  • #2
    Re: Goedkope (+-€150) compactcamera

    Ik heb hier nog een TZ60 liggen en die is haast nooit gebruikt.
    Kan je overnemen voor 160€ met extra batterij.
    Panasonic Lumix TZ60 review: A 30x optical zoom, built-in viewfinder and neat design make this the perfect travel compact


    Of dit de beste keuze is laat ik aan jou over.
    De RX100 is eerder wat ik zou aanbevelen ivm low-light.

    Comment


    • #3
      Re: Goedkope (+-€150) compactcamera

      Goede Foto's willen nemen in low-light en met een compact van 150 euro...dan kan ik je nu al zeggen dat je niet tevreden zal zijn met het resultaat.
      De sensors zijn allemaal veel te klein om in dergelijke toestanden degelijke foto's te nemen. Als je echt mooie foto's wil in low-light
      zal je moeten investeren in een duurder toestel met 1' sensor en lichtsterk objectief ala Sony RX100 enz... Anders kun je beter je Canon 550D gebruiken.

      Grtz

      Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Goedkope (+-€150) compactcamera

        Oorspronkelijk geplaatst door _Wouter Bekijk bericht
        Hallo,

        Ik ben samen met mijn vriendin op zoek naar een niet al te dure compactcamera. Over een maand gaat ze voor iets meer dan een week naar Egypte en zou daar graag wat foto's kunnen maken. Ze heeft nu een heel oud (+10 jaar) cameratje (wat volgens mij van de Aldi komt) waarvan de kwaliteit echt te wensen over laat. Een andere reden is dat we vaak eens gaan wandelen en dat we dan niet zo snel geneigd zijn mijn Canon 550d mee te nemen.

        ...

        Alvast bedankt!

        Je kan een analoog fototoestel ergens lenen en enkele kleurfilmpjes kopen: heb je meteen fullframe kwaliteit.
        of je kan de reis een jaar uitstellen... 't Leven heeft nu éénmaal te maken met prioriteiten...
        https://efbeo.wordpress.com

        Comment


        • #5
          Re: Goedkope (+-€150) compactcamera

          Bedankt voor de berichten!

          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          De RX100 is eerder wat ik zou aanbevelen ivm low-light.
          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          Als je echt mooie foto's wil in low-light zal je moeten investeren in een duurder toestel met 1' sensor en lichtsterk objectief ala Sony RX100
          Ik heb nog eens gepraat met haar en blijkbaar is de reden van het lage budget het feit dat ze de camera direct mee neemt op reis (naar Egypte) en dat ze bang is dat hij daar gestolen wordt of stuk gaat (en dat zou zonde zijn). Ik probeer haar daar nu wat overheen te helpen wat voor de rest vindt ze de Sony RX100 wel een goede keuze...
          Daar ben ik wel blij mee natuurlijk, al vraag ik me nu wel af of dat die de beste keuze is. De camera is immers al uit 2012...
          Ik heb geen behoefte aan wifi, nfc, bluetooth, apps etc is de Sony RX100 dan nog altijd een goede keuze vandaag de dag?
          Canon 550D + 18mm-135mm + 50mm

          Comment


          • #6
            Re: Goedkope (+-€150) compactcamera

            De Sony RX100 is heel zeker nog een goede keuze, vooral met de prijs die je tegenwoordig betaalt voor de eerste modellen van de serie.
            "nieuwere" compacttoestellen voor een vergelijkbare prijs zullen steeds minder goed zijn.
            Vergeet niet te zoeken naar een RX100 op de tweedehandsmarkt.
            Last edited by tolpol; 24 januari 2017, 16:15.
            Vriendelijke groet, Wim
            Fuji X100T / Fuji X-T2 / Sony RX100-II

            Comment


            • #7
              Re: Goedkope (+-€150) compactcamera

              Hallo,

              Ik heb nog steeds de Sony RX100MkI (2012) als compactcamera ...
              De foto's zijn nog steeds prima, ook op wat hogere ISO en met zijn 20Mp nog steeds één van de beste in zijn categorie.
              Het is en no-nonsens toestel dat prima doet waar het voor gebouwd werd: foto's maken en toch erg compact zijn ...

              Wat dacht je hiervan: de Sony RX100MkI tijdens de meest recente Night of The Proms (low light )
              https://www.flickr.com/photos/jajabd...57676520688015

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment

              Working...
              X