Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebogen lijn tekenen in Ps.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gebogen lijn tekenen in Ps.

    Een gebogen lijn tekenen in Ps, oedoejedaneu?
    Dus ik maak een nieuw bestand aan en wil daarin de vorm van een monitorkap zijpaneel tekenen, à la Eizo.
    De selectie doe ik met de pen en zet de selectie dan om naar paden.
    Rechte lijnen tekenen is geen probleem, maar hoe kan ik die kromme lijn tekenen op het pad?

    Bedoeling is om die tekening uit te printen op het dikste papier dat mijn printer aankan en zo een mal te maken voor het uittekenen op het eigenlijke materiaal waarvan de monitorkap gemaakt zal worden.
    In CorelDraw was dat simpel, maar dat programma heb ik niet meer, en nieuw is dat verschrikkelijk duur.

    Dus hoe teken ik die boog in dat bestand?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Gebogen lijn tekenen in Ps.

    In het Paths pannel (waar je uw paden ziet - zoals je ook een layers pannel hebt met uw lagen): rechts klikken op het gewenste path en dan kiezen voor "Stroke Path..."

    Andere methode:

    Met de Path tool gekozen, ergens op uw canvas rechts klikken en kiezen voor "Stroke Path..."

    Comment


    • #3
      Re: Gebogen lijn tekenen in Ps.

      Yeah, thx. in het NL is het "pad maken".
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment

      Working...
      X