Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Standaardobjectief voor Canon D80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Standaardobjectief voor Canon D80

    Voor mijn Canon D80 zoek ik een nieuw standaardobjectief en ik twijfel ik tussen de nieuwe EF-S 18 -135 (ruim bereik ), Sigma 17 - 70 (mooi bereik en lichtsterk of de Sigma/Tamron 18 -50 2,8 (lichtsterk en toch betaalbaar).Iemand ervaring met deze combinaties ? Waarvoor zouden jullie gaan ? Mijn interesses liggen vooral bij reisfotografie en landschapsfotografie

  • #2
    Re: Standaardobjectief voor Canon D80

    Het toestel ken ik niet, de 80D wel en voor uw behoeften zou ik de EF-S 17-55mm F2.8 IS USM meenemen.
    Eventueel aangevuld met de EF-S 55-250mm F4.0-5.6 IS STM.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Standaardobjectief voor Canon D80

      Hoi,

      Vóór mijn systeemcamerajaren en Nikon tijd, ook fervent Canon player geweest...
      Ík zou de kit met 18-135 aanschaffen, daarnaast voor het binnen en stadse werk, de EF-S 17-55 f2.8 IS USM.
      Dan heb je een heel mooie combinatie ter beschikking.

      Comment


      • #4
        Re: Standaardobjectief voor Canon D80

        De EF-S18-135 IS STM is een heel handige "reislens" met een vrij goede beeldkwaliteit (ik gebruik die zelf op een 7D MKII).
        De nieuwste "Nano USM" versie heeft een snellere AF, maar is optisch hetzelfde gebleven, alleen als een heel snelle AF belangrijk is zal je voordeel halen uit die lens.
        De STM versie heeft eigenlijk ook een vrij snelle AF, maar de nieuwe zou nog sneller scherpstellen.

        Je kan die "standaardlens" later nog altijd aanvullen met bijvoorbeeld een 10-18 IS STM en een 55-250 IS STM als je niet toekomt met het bereik van de 18-135.

        Tenzij je echt op reis gaat om foto's te maken zullen de recente EF-S lenzen zeker voldoende zijn, en dan moet je ook geen loodzware fototas meesleuren.
        Als je vooral reist om foto's te maken, dan zijn er altijd wel lenzen die nog wat beter presteren, maar die zijn dan over het algemeen een stuk duurder en zwaarder.
        Alleen een 50mm of 85mm f1,8 kunnen nog een goede aanvulling zijn op de EF-S lenzen, vooral als je foto's wil maken met een beperkte scherptediepte.
        Je kan die dan ook gebruiken in omstandigheden waar er te weinig licht is voor de EF-S lenzen.

        Begin niet meteen de duurste lenzen te kopen voor je zeker weet welke richting je wil uitgaan met je fotografie.
        Je kan achteraf nog geleidelijk aan verder uitbreiden met bijvoorbeeld een macrolens of een langere tele, naargelang de onderwerpen die je wil fotograferen..
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Standaardobjectief voor Canon D80

          Ik ben ook op zoek voor een lens, Ik heb canon 60D en 80D, heb een 17-55 f2.8 is USM staat altijd op mijn camera. Nu heb Ik ook een 70-200 f2.8 is II, die gebruik ik heel zeldzaam vind dat die niet altijd bruikbaar is op mijn toestel. En ze is heel zwaar om mee te nemen. Maar een top lens als ik ze gebruik pracht van foto's, denk ook een 18-138 is te kopen voor te gebruiken als wandel lens. de 10-18 is vind ik ook een goede lens.

          Comment

          Working...
          X