Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw draadje op BD ;)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw draadje op BD ;)

    Ha ha, en je mag dat letterlijk nemen

    Ik hou ervan om mijn iphone, tablet enz... vertikaal de laden ( in een dock ):

    * neemt minder plaats in
    * device is dan goed zichtbaar en bruikbaar

    In de tijd van de 30-pin connector had ik een Xtreme-mac dock.
    Super goed docking station, met één beweging zat de iPad of de iPhone er in.


    Ondertussen heb ik nu een Belkin dock voor de lightning connectors.
    En eerlijk gezegd: dat werkt toch minder vlot: die conectors zijn zooooo klein dat je je device er zelden van de eerste keer juist in kan schuiven.

    Voor de iPad Pro heeft Belkin dan wel een magnetich dock, en dat werkt wél perfect.

    Nu heb ik ondertussen gevonden dat er ook USB oplaadkabeltjes zijn met een magnetisch slotje, een beetje om het oplaadsysteem van een MacbookPro te imiteren.

    Zoek maar eens op "Magnetic" USB charging cable.


    Mijn vraag hier is: zijn er mensen die zo iets gebruiken en is er veel verschil tussen al deze types van kabels ?
    Last edited by Alfa Centauri; 24 januari 2017, 07:58.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Nieuw draadje op BD

    Ik had een nexus 7 tablet en daar had ik onmiddellijk een docking station bijgekocht, ik vind het echt vervelend om telkens een micro usb kabel in te steken. Bij de opvolger hebben ze de docking connector weggelaten. Ik moet wel zeggen dat de connectie niet altijd goed verliep, je moest vaak de tablet herzetten.

    Hetzelfde met mijn z1 compact, daar heb ik een magnetische docking station voor. Gewoon klikken en klaar. Als je nu kijkt bij de sony gsm's vind je nergens nog een docking station. Ik snap niet waarom ze dat opeens weglaten, dat is zoch zo handig. Dit werkt wel perfect.

    Bij mijn nvidia shield tablet moet ik ook elke dag (en soms 2x per dag) die klote usb kabel insteken.

    Mijn moto 360 smartwatch kan draadloos worden opgeladen, heel fijn is dat. Misschien dat ze daarop inspelen op de nieuwe gsm's?
    Last edited by alex606; 23 januari 2017, 19:40.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw draadje op BD

      Ja Alex, niet zo gemakkelijk als een dock.
      Ik heb ook een Xperia Z2 tablet. Werkt eveneens met een magnetisch dockje. Suuuuuuuuuuuupergemakkelijk.
      Ik snap het ook niet dat weinig merken dit doen, en sterker nog, afbouwen.

      Soit, ik heb me zo'n magnetische kabel in Hong-Kong besteld, maar het zal nu wel effe duren vrees ik, want binnenkort zitten die mannen aan de rijstwijn voor hun nieuwjaar te vieren hé
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment

      Working...
      X