Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ga op reis en ik neem mee....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik ga op reis en ik neem mee....

    Beste mensen,

    Ik weet het...uiteindelijk zal ik toch zelf de knoop moeten doorhakken maar enig advies kan mss geen kwaad.

    Even bij vermelden dat ik een breedhoekfanaat ben en ik fotografeer met fuji.

    Ik vertrek binnen enkele weken voor een roadtrip naar Indie.
    Buiten de 18-55mm en de 14mm wil ik graag nog 1 lens meenemen met een langere brandpuntsafstand en ik strand momenteel op 2 fuji kandidaten nl : 55-200mm f 3.5-4.8 OF de 90mm f2
    Beide natuurlijk met hun voor en nadelen, en als ik eerlijk moet zijn opteer ik meestal iets meer voor de 90 mm...geen gedoe met het zoomen...gewoon kadreren en shooten, maar de zoom geeft wel meer flexibiliteit kan natuurlijk ook van pas komen.
    Denk er aan : ik zit in indie en kan niet effe over huis om toch van lens te wisselen

    Alvast bedankt om me in de goeie denkrichting te duwen

    Mvg
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

  • #2
    Re: Ik ga op reis en ik neem mee....

    ik zou voor de zoom gaan. Je kunt niet overal dicht genoeg bijkomen.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Ik ga op reis en ik neem mee....

      Vier maal naar India al geweest, weet dus al wat mee te nemen
      (gebruik Nikon, maar het principe blijft gelijk)
      Ideale combo voor mij is de 18-35 en de 70-200 f4. Eventueel nog 24-120 als vervollediging.
      Primes in India zijn minder aangewezen; gewoon te veel stof en vuiligheid om veelvuldig te wisselen.
      Een tele komt van pas voor wildlife, portret en plaatsen waar je niet dichtbij kan.
      Soms moet het snel gaan, zoom zijn daarin ideaal.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Ik ga op reis en ik neem mee....

        Er is een Tamron lens, namelijk de 16-300mm. die dekt de hele lading. En vergeet geen proper ondergoed.
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

        Comment


        • #5
          Re: Ik ga op reis en ik neem mee....

          Ik ben ook liefhebber van primes en ben ook steeds geneigd het beste materiaal mee te nemen maar op reis naar een bestemming waar ik voor de eerste keer naar toe ga en/of niets steeds de anderen kan laten wachten is mijn materiaal:

          Body 1 + XF 10-24
          Body 2 + XF 55-200
          En ik neem nog mee XF 35 1.4 en gebruik die op body 2 als ik de tele niet nodig heb of eens "compacter" op stap wil.

          Comment


          • #6
            Re: Ik ga op reis en ik neem mee....

            Op reis (en vooral in India) zou ik wel kiezen voor een zoom met groot bereik (16-300, 28-300...) + als complement een standaard (50mm 1.8 of 1.4). Je kan zeker iets toevoegen maar niet te zwaar (een 35mm, een fisheye...)

            Comment


            • #7
              Re: Ik ga op reis en ik neem mee....

              Bedankt allemaal voor de raad, voorkeur gaat duidelijk uit naar een zoom. ik denk dat het idd een zoom gaat worden

              Mvg
              Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
              www.ginodepreter.com

              Comment


              • #8
                Re: Ik ga op reis en ik neem mee....

                Hallo,

                Ik heb een tijdje met Fuji gewerkt (X-T1 en X-E2) en de 18-135mm was mijn vaste "reispartner" samen met de 35mm f1.4.
                Steeds prima resultaten.
                De meeste foto's uit dit reisalbum zijn gemaakt met de X-E2 + 18-135mm:
                https://www.flickr.com/photos/jajabd...57649193977284

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment

                Working...
                X