Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Höfði

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Höfði


    Nog eentje van de streek rond Myvatn, noord IJsland.





    Last edited by SteefD; 23 januari 2017, 17:00.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Höfði

    Leuke compo maar het blauw tè blauw.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Höfði

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      Leuke compo maar het blauw tè blauw.
      grt,bouk.
      Vind dit persoonlijk op mijn scherm niet het geval (gecallibreerd). Had geen pola gebruikt daar, en heb niet echt veel met de saturatie gespeeld.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Höfði

        Prachtige Locatie Steef ,waar ik geen weet van had ,heel mooi uitgevoerd ,mij stoort het blauw niet ,vooral de andere kleuren vind ik heel natuurlijk weergegeven ,knap

        Comment


        • #5
          Re: Höfði

          Bijzonder landschap mooi tussen de kaders gezet !
          Vrijheid blijheid over het bovenste blauw, maar voor mij oogt het iets te donker en te blauw, waardoor er balans uit de foto gehaald wordt.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Höfði

            Mooie lokatie en foto.

            Comment


            • #7
              Re: Höfði

              Speciaal, mooi in beeld gebracht !
              Ik vind het blauw bovenaan ook wat té
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Höfði

                Zeer mooie locatie en door het zonnige weer verwacht je dit niet in IJsland te zijn
                Eigenlijk zijn al je opnames iets te blauw, ieder van ons heeft dit in het verleden al gezegd
                Je watervallen bvb zijn nooit wit maar altijd blauw, maar als jij dit steeds ziet als wit dan is er toch iets verkeerd met je calibratie
                Mij stoort het in ieder geval niet als dit bewust gedaan is, de vrijheid van de fotograaf zeg maar

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Höfði

                  Prachtige compo en zeer aangenaam om te bekijken. Ik volg wat betreft het bovenste gedeelte waar het blauw te uitgesproken is en met de aandacht gaat lopen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Höfði

                    Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
                    Prachtige compo en zeer aangenaam om te bekijken. Ik volg wat betreft het bovenste gedeelte waar het blauw te uitgesproken is en met de aandacht gaat lopen.
                    Ik volg
                    http://www.smuttynose.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Höfði

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Eigenlijk zijn al je opnames iets te blauw, ieder van ons heeft dit in het verleden al gezegd
                      Je watervallen bvb zijn nooit wit maar altijd blauw, maar als jij dit steeds ziet als wit dan is er toch iets verkeerd met je calibratie
                      Mij stoort het in ieder geval niet als dit bewust gedaan is, de vrijheid van de fotograaf zeg maar

                      grts
                      Sieg
                      Denk dat dit 2 verschillende dingen zijn Sieg. Enerzijds kan een foto een blauwe schijn vertonen (foute WB bvb). Denk dat hier echter de opmerkingen meer
                      over het bovenste gedeelte van de lucht gaan, en niet over de ganse foto. (corrigeer maar indien niet korrekt).

                      Nu was op deze foto wel een grad ND op de lucht gezet (binnen LR). Heb dit ondertussen eens wat verminderd en dat is idd beter.
                      (vraag me wel af hoe jullie hier een update van een Flickr foto als aparte foto laten zien).

                      Wat de blauwe schijn op andere foto betreft. Er kan iets mis zijn aan mijn ogen ook natuurlijk ;-).

                      Laptop (DELL XPS met 4K scherm) wordt gekalibreerdmet een Spider. Dit scherm wordt toch aanzien als 1 van de beste op de markt.
                      Ik zie wel dat indien in het kalibratie profiel afzet, het scherm veeeeel koeler is. Standard staan schermen veel te blauw.
                      Ik weet niet of het uwe gekalibreerd wordt?
                      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                      Website - 500px - Instagram

                      Comment


                      • #12
                        Re: Höfði

                        Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                        .... Ik weet niet of het uwe gekalibreerd wordt?
                        Jawel Steven ik zit te werken op een gekalibreerde EIZO

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Höfði

                          Bij mij is het blauw ook te hevig. De lucht net boven de horizon is wel naturel, maar bovenaan is het (een beetje) té.

                          Desalniettemin een mooie foto.


                          Philip
                          Last edited by philitalia; 24 januari 2017, 07:16.
                          Mvg Philip

                          Comment


                          • #14
                            Re: Höfði

                            Er wordt gediscusseerd over "teveel blauw" en ook over perfect "calibreren" van het scherm.
                            Als je op internet foto´s ziet (in online kranten bijvoorbeeld) en die foto`s zijn gewoon goed. Waarom zou je dan gaan calibreren?

                            Bij mij is de lucht op de foto zeker niet blauwer dan een normale blauwe lucht.

                            Comment

                            Working...
                            X