Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D MKII, 6D of 7D MKII?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D MKII, 6D of 7D MKII?

    Hallo

    Ik ben een event/club/partyfotograaf en gebruik momenteel een Canon 70D met Sigma 17-50 F2.8.
    Ik zou binnenkort willen upgraden, omdat ik soms niet zo tevreden ben met de low-light prestaties (soms te veel ruis).

    Dit zijn de mogelijke upgrades:
    De Canon 5D MKII is tweedehands relatief goedkoop en het is full frame.
    Een andere optie zou ook de Canon 6D zijn, een klein beetje duurder en nieuwer dan de 5D mkII, maar is het wel beter?
    De Canon 7D MKII lijkt mij ook zeer interessant, zeker in combinatie met een Sigma 18-35 F1.8.

    Wat zouden jullie mij aanraden?
    Welke zou het best presteren in "low-light"(met gebruik van flash)? Ik schiet rond de iso800-1600 met diafragma helemaal open.

    Alvast bedankt

    Enkele voorbeeldfoto's die ik maak met de 70D:


  • #2
    Re: Canon 5D MKII, 6D of 7D MKII?

    De 7D MK II of de 6D.
    Ik heb met beide full frame camera' s gewerkt en was niet zo tevreden over de 5D Mark II.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D MKII, 6D of 7D MKII?

      delete

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D MKII, 6D of 7D MKII?

        Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
        De 7D MK II of de 6D.
        Ik heb met beide full frame camera' s gewerkt en was niet zo tevreden over de 5D Mark II.
        Ik heb gehoord dat de 6D niet zo goed gefocust, omdat deze niet veel focuspunten heeft (weinig cross-type).
        Klopt dit?

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D MKII, 6D of 7D MKII?

          De 7D MKII heeft een veel beter AF-systeem dan de 6D en de 5D MKII.
          Maar de 6D en 5D MKII hebben een betere beeldkwaliteit op hoge iso.

          De 7D MKII zal op hoge iso niet veel verschillen tegenover de 70D.