Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D MKII, 6D of 7D MKII?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D MKII, 6D of 7D MKII?

    Hallo

    Ik ben een event/club/partyfotograaf en gebruik momenteel een Canon 70D met Sigma 17-50 F2.8.
    Ik zou binnenkort willen upgraden, omdat ik soms niet zo tevreden ben met de low-light prestaties (soms te veel ruis).

    Dit zijn de mogelijke upgrades:
    De Canon 5D MKII is tweedehands relatief goedkoop en het is full frame.
    Een andere optie zou ook de Canon 6D zijn, een klein beetje duurder en nieuwer dan de 5D mkII, maar is het wel beter?
    De Canon 7D MKII lijkt mij ook zeer interessant, zeker in combinatie met een Sigma 18-35 F1.8.

    Wat zouden jullie mij aanraden?
    Welke zou het best presteren in "low-light"(met gebruik van flash)? Ik schiet rond de iso800-1600 met diafragma helemaal open.

    Alvast bedankt

    Enkele voorbeeldfoto's die ik maak met de 70D:


  • #2
    Re: Canon 5D MKII, 6D of 7D MKII?

    De 7D MK II of de 6D.
    Ik heb met beide full frame camera' s gewerkt en was niet zo tevreden over de 5D Mark II.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D MKII, 6D of 7D MKII?

      delete

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D MKII, 6D of 7D MKII?

        Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
        De 7D MK II of de 6D.
        Ik heb met beide full frame camera' s gewerkt en was niet zo tevreden over de 5D Mark II.
        Ik heb gehoord dat de 6D niet zo goed gefocust, omdat deze niet veel focuspunten heeft (weinig cross-type).
        Klopt dit?

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D MKII, 6D of 7D MKII?

          De 7D MKII heeft een veel beter AF-systeem dan de 6D en de 5D MKII.
          Maar de 6D en 5D MKII hebben een betere beeldkwaliteit op hoge iso.

          De 7D MKII zal op hoge iso niet veel verschillen tegenover de 70D.
          Als het echt om de beeldkwaliteit bij hoge iso gaat, dan is de 7D MKII de minst goede keuze van de camera's waartussen je zou willen kiezen.
          Maar als het over AF prestaties gaat, dan staat de 7D MKII een heel grote stap hoger dan de 6D en 5D MKII.

          Als je de 7D MKII kan gebruiken met een 18-35 f1,8 dan win je natuurlijk ook een stuk beeldkwaliteit terug als je de iso kan verlagen door een grotere diafragma-opening te gebruiken (in vergelijking met de 17-50 f2,8).
          De beperkte scherptediepte is dan ook wel iets waar je rekening mee moet houden.
          Maar je kan die Sigma 18-35 f1,8 dan eigenlijk ook net zo goed op je huidige camerabody gebruiken (tenzij je een beter AF systeem wil, dan is de 7D MKII weer de betere keuze).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5D MKII, 6D of 7D MKII?

            Op hoge iso presteert mijn 6D zelfs iets beter dan mijn 5D mk III.
            Inderdaad slechts middelste af-punt full cross-type maar daarom zijn die andere niet onbruikbaar hé. Scherpstelling gebeurt ook ontzettend goed zelfs met low-light.
            6D in combinatie met een 50 mm 1.4 prime is heel goed betaalbaar en een mooie combinatie voor wat je wil. Als je breder wilt is de 16-35 f/4 ook een mogelijkheid.

            De 5D mk II zou ik er zeker uitlaten wegens nog minder goede AF en toch behoorlijk verouderd.
            Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5D MKII, 6D of 7D MKII?

              Oorspronkelijk geplaatst door LMH1998 Bekijk bericht
              Ik heb gehoord dat de 6D niet zo goed gefocust, omdat deze niet veel focuspunten heeft (weinig cross-type).
              Klopt dit?
              Goh kan het eigenlijk niet zeggen, heb hem vooral getest met een manuele Canon EF 24mm TS-E L II. Dan heb je niks aan AF. En aan actie fotografie doe ik niet. Maar de focus snelheid was niet overdreven traag in mijn beleving. Maar de camera had ik geleend, dus kan nu niet testen. En het is ook niet zo dat ik hem heb ingeruild voor een andere toestel, waardoor je iets erover kan afleiden. Ik vond hem trouwens wel zelf 1 nadeel hebben tov van de 5D Mark II. Het SD kaart slot.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5D MKII, 6D of 7D MKII?

                De 6D focust prima met het middelste punt die kan scherpstellen tot -3EV net zoals de 7DII (de 5DIII tot -2EV en 5DII tot -0.5EV). Ik heb mijn lens op zowel de 6D als een 7DII gebruikt en merk geen verschil in AF snelheid. Ook continuous AF is hetzelfde. De 6D volgt heel mooi je onderwerp.
                De omliggende punten vd 6D zijn minder goed en gaan bij weinig licht sneller hunten. De 7DII heeft hier een voordeel met zijn 65 cross type punten.
                De lens heeft echter veel meer invloed op de AF snelheid dan de body.
                Last edited by alex606; 21 januari 2017, 14:14.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5D MKII, 6D of 7D MKII?

                  Het wordt een 6D denk ik
                  Bedankt voor jullie hulp!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5D MKII, 6D of 7D MKII?

                    Als event/club/partyfotograaf zou ik je uiteraard ook een FF camera aanraden
                    De 5D staat uiteraard hoger geplaatst in het segment, een 6D komt wat plastiekerig/speelgoedachtig over maar is een goed beginners FF toestel
                    De 7DII is uiteraard van een andere orde en bij dat toestel is alles wat snelheid betreft heel belangrijk, dus eigenlijk voor jouw niet zo nodig

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment

                    Working...
                    X