Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nik collection in Lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nik collection in Lightroom

    Hallo,
    Voor de bewerking van mijn foto's gebruik ik Lightroom.

    Graag zou ik nik collection gebruiken om mijn foto's nog wat meer pit te geven. Het is geen enkel probleem om nik te gebruiken in photoshop maar ... in lightroom vind ik geen optie om naar nik te gaan. (ttz enkel naar dfine 2 kan ik rechtstreeks gaan)

    Doe ik iets verkeerd? Ik kan ook geen plug-ins vinden voor lightroom.

    Anneke

  • #2
    Re: nik collection in Lightroom

    Als je een foto hebt gekozen om te bewerken klik je bovenaan op "foto" en dan in de lijst kies je "bewerken in". Daar staan alle andere keuzemogelijkheden van Nik. Bij mij heeft zich dat automatisch geinstalleerd op die plaats.
    Mvg Philip

    Comment


    • #3
      Re: nik collection in Lightroom

      Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
      Als je een foto hebt gekozen om te bewerken klik je bovenaan op "foto" en dan in de lijst kies je "bewerken in". Daar staan alle andere keuzemogelijkheden van Nik. Bij mij heeft zich dat automatisch geinstalleerd op die plaats.
      Dat is net het probleem: bij mij niet


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: nik collection in Lightroom

        Oorspronkelijk geplaatst door indrukwekkend Bekijk bericht
        Dat is net het probleem: bij mij niet


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Misschien helpt dit je verder:

        Comment


        • #5
          Re: nik collection in Lightroom

          Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
          Dank je wel voor deze link. Ik had deze werkwijze ondertussen ook al ergens gevonden in het nederland maar ... er stond geen opmerking bij over hdr efex pro.

          Comment


          • #6
            Re: nik collection in Lightroom

            Oorspronkelijk geplaatst door indrukwekkend Bekijk bericht
            Dank je wel voor deze link. Ik had deze werkwijze ondertussen ook al ergens gevonden in het nederland maar ... er stond geen opmerking bij over hdr efex pro.
            Voor HDR Efex Pro passeer je ook niet via Photo>Edit in... Maar via File>Export with Preset...

            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: nik collection in Lightroom

              Voor de installatie van Nik in Lightroom moet je de Nik software nog eens installeren, bij het scherm met de vraag in welk programma je Nik wil installeren kies je voor Lightroom ipv voor Photoshop.
              Photography is an art of observation.

              Comment


              • #8
                Re: nik collection in Lightroom

                Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                Voor de installatie van Nik in Lightroom moet je de Nik software nog eens installeren, bij het scherm met de vraag in welk programma je Nik wil installeren kies je voor Lightroom ipv voor Photoshop.
                Zelfs als ik de eerste keer ook al de installatie voor Lightroom heb gedaan?


                Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Re: nik collection in Lightroom

                  Klopt, als Nik de juiste map niet kan vinden ( dat is mogelijk ) dan moet je zelf de plug in map van LR aanwijzen in dat venster.
                  Photography is an art of observation.

                  Comment

                  Working...
                  X