Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

    Hoi,

    Ik kreeg zonet een mailtje van Telenet dat er voor ons 1,05€ per maand extra bij komt, zomaar, dat brengt ons totaal op 106€ per maand voor internet, tv en 2 gsm's.
    Als ik daar de gsm's van aftrek kom ik op 70€ per maand.

    Ik kijk uit interesse eens rond en kom dan bvb TV-Vlaanderen tegen.
    Zij bieden het volgende aan voor internet + tv + bellen (waarschijnlijk vaste lijn, wat wij niet nodig hebben maar er lijkt geen pakket te zijn met enkel tv en internet.)

    Prijs per maand € 54,90

    Daar komt natuurlijk wel hun eenmalige kost van de schotelantenne bij, of heb je die niet meer nodig?

    Als ik dan bvb bij mobile vikings 2 abonnementen neem van 10€ per maand kom ik op een totaal van 75€ per maand. Toch een mooie besparing van 360€ per jaar.

    Wat hebben jullie of wat zouden jullie nemen?

    Thnx!
    GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
    AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

  • #2
    Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

    Bezie het eens anders ... 105€ was goed, 106€ is te duur.

    Loont het de moeite om daarvoor op zoek te gaan naar iets anders?
    Hetgeen aangeboden wordt, is ook niet hetzelfde.

    Andere providers verhogen ook de tarieven en mogelijk ook die waar je naartoe wil. [emoji4]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

      Oorspronkelijk geplaatst door jelleken Bekijk bericht
      Ik kijk uit interesse eens rond en kom dan bvb TV-Vlaanderen tegen.
      Zij bieden het volgende aan voor internet + tv + bellen (waarschijnlijk vaste lijn, wat wij niet nodig hebben maar er lijkt geen pakket te zijn met enkel tv en internet.)

      Prijs per maand € 54,90

      Daar komt natuurlijk wel hun eenmalige kost van de schotelantenne bij, of heb je die niet meer nodig?

      Als ik dan bvb bij mobile vikings 2 abonnementen neem van 10€ per maand kom ik op een totaal van 75€ per maand. Toch een mooie besparing van 360€ per jaar.

      Schotelantenne + satelliet ontvanger (tenzij je DVB-S op je TV hebt + CI slot)

      Wij betalen voor internet + vaste tel. bij EDPnet €34.95/maand. Profiel= 100/20 Mbit zonder datalimiet. Uitgaande gesprekken gaan via een VOIP provider aan €0.01/minuut.
      Ik heb wel zelf mijn Fritzbox modem gekocht. Je kan deze op 2ehands sites echter goedkoop vinden.

      @Verseg. Ik heb al 5 jaar EDPnet en nog geen verhoging van de prijs gehad terwijl mijn snelheid van 30/6 naar 100/20 gegaan is en sinds eind verleden jaar ook de prijs van de telefoon/lijn (€10) is weggevallen omdat die nu inbegrepen zit in het internetabo. Ik betaal dus nu 10 Euro minder dan de afgelopen 5 jaar.
      Last edited by on4bam; 17 januari 2017, 14:11.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Bezie het eens anders ... 105€ was goed, 106€ is te duur.

        Loont het de moeite om daarvoor op zoek te gaan naar iets anders?
        Hetgeen aangeboden wordt, is ook niet hetzelfde.

        Andere providers verhogen ook de tarieven en mogelijk ook die waar je naartoe wil. [emoji4]
        Ik vergat er nog bij te vermelden dat ik al voor de verhoging van het tarief wilde verhuizen.
        Klein detail wat ook niet echt terzake doet, die extra euro gaf de doorslag niet maar deed me er wel aan herinneren verder te zoeken naar een alternatief.
        Last edited by jelleken; 18 januari 2017, 15:22.
        GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
        AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

        Comment


        • #5
          Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Schotelantenne + satelliet ontvanger (tenzij je DVB-S op je TV hebt + CI slot)

          Wij betalen voor internet + vaste tel. bij EDPnet €34.95/maand. Profiel= 100/20 Mbit zonder datalimiet. Uitgaande gesprekken gaan via een VOIP provider aan €0.01/minuut.
          Ik heb wel zelf mijn Fritzbox modem gekocht. Je kan deze op 2ehands sites echter goedkoop vinden.

          @Verseg. Ik heb al 5 jaar EDPnet en nog geen verhoging van de prijs gehad terwijl mijn snelheid van 30/6 naar 100/20 gegaan is en sinds eind verleden jaar ook de prijs van de telefoon/lijn (€10) is weggevallen omdat die nu inbegrepen zit in het internetabo. Ik betaal dus nu 10 Euro minder dan de afgelopen 5 jaar.


          Maar jij hebt dus geen televisie...?
          GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
          AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

          Comment


          • #6
            Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

            Oorspronkelijk geplaatst door jelleken Bekijk bericht
            Hoi,

            Ik kreeg zonet een mailtje van Telenet dat er voor ons 1,05€ per maand extra bij komt, zomaar, dat brengt ons totaal op 106€ per maand voor internet, tv en 2 gsm's.
            Als ik daar de gsm's van aftrek kom ik op 70€ per maand.

            Ik kijk uit interesse eens rond en kom dan bvb TV-Vlaanderen tegen.
            Zij bieden het volgende aan voor internet + tv + bellen (waarschijnlijk vaste lijn, wat wij niet nodig hebben maar er lijkt geen pakket te zijn met enkel tv en internet.)

            Prijs per maand € 54,90

            Daar komt natuurlijk wel hun eenmalige kost van de schotelantenne bij, of heb je die niet meer nodig?

            Als ik dan bvb bij mobile vikings 2 abonnementen neem van 10€ per maand kom ik op een totaal van 75€ per maand. Toch een mooie besparing van 360€ per jaar.

            Wat hebben jullie of wat zouden jullie nemen?

            Thnx!
            Ik weet niet hoe je aan die 106 euro per maand komt, maar wij hebben ongeveer hetzelfde maandelijkse bedrag bij Telenet, voor TV, Play, Sport + internet + 2 gsm. (bij ons schommelt het rond de 100 euro/maand)
            Ik weet dus niet of jij ook die Play en de Sportkanalen hebt, want die alleen al kosten ongeveer 30 euro per maand.
            Zonder die twee zouden wij dus slechts 70 euro per maand betalen, dus ongeveer idem als wat jij zou betalen wanneer je verandert.
            Kan natuurlijk ook zijn dat je heel veel belt met de GSMs, dat doen wij niet.

            Onze rekening van december :

            Basic internet : ongeveer 36 euro
            Twee GSM : ongeveer 17 euro
            Digitale TV : ongeveer 16 euro
            Play TV : 10 euro
            Play Sports : 20 euro

            Totaal : 99 euro

            Ik ga niet veranderen wanneer er 1 euro, ofte 1 % per maand bijkomt .
            Last edited by Guest17; 17 januari 2017, 16:19.

            Comment


            • #7
              Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

              Oorspronkelijk geplaatst door jelleken Bekijk bericht
              Maar jij hebt dus geen televisie...?
              Jelleken kan kiezen welke TV provider hij wil. Proximus/Scarlet valt af maar TV only TN of TV-VL kan perfect alsook DVB-T (gratis maar enkel VRT/RTBf en NL/F zenders afhankelijk van de locatie)
              En dan is er nog Netflix, Amazon, Stevie, VRT online (deze maand actief), VTM/Vier online, uitzending gemist (NL).

              Keuze genoeg.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

                Telenet zal nooit de goedkoopste zijn, maar is veruit technisch het beste.
                Kijk eens bij Orange, die bieden ook snel internet aan zonder limiet, maar hun call centers zijn behoorlijk zwak.

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

                  Oorspronkelijk geplaatst door jelleken Bekijk bericht
                  Wat hebben jullie of wat zouden jullie nemen?

                  Thnx!
                  Wij hebben Wigo van Telenet, kost 100€ per maand, daar zit in digitale tv, huur digicorder, vaste lijn onbeperkt bellen,
                  twee gsm's onbeperkt bellen naar alle binnenlandse nummers en natuurlijk super snel internet.
                  Hier komt voorlopig alvast niets anders.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

                    Wat ik betaal in detail:

                    Whop
                    Abonnement kabel-tv = 12,25
                    Auteursrechten = 4,05
                    Internet Fiber 100 = 50,35
                    Telenet FreePhone Europe = 22,10
                    FreePhone Europe is het standaard telefoonabonnement van Telenet.
                    Combinatievoordeel = -30,12
                    Totaal Whop € 58,63
                    Internet
                    Verbruik inbegrepen in uw abonnement Aantal
                    Volumeverbruik 70,411 GB 0,0000
                    Totaal Internet = € 0,0000

                    Mobiele Diensten – (mijn GSM dus)
                    King = 15,00
                    King Supersize = 5,00
                    Totaal Mobiele Diensten = € 20,0000

                    Digitale televisie
                    HD XL Pack = 5,50
                    Gratis HD XL Pack = -5,50
                    Huur HD Digicorder = 8,85
                    Play = 10,00
                    Play Sports = 29,40
                    Korting Play Sports = -11,00
                    U geniet deze extra korting zolang u ook internet en vaste telefonie van Telenet hebt.
                    Totaal Digitale televisie = € 37,25

                    Totaal van deze aanrekening € 115,88

                    Vind ik nogal aan de hoge kant!
                    Komt daar nog eens meer dan € 20,00 bij van mijn echtgenote haar GSM abonnement bij Orange. (Ze blijft koppig bij Orange, zeer tegen mijn goesting.)
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Wij hebben Wigo van Telenet, kost 100€ per maand, daar zit in digitale tv, huur digicorder, vaste lijn onbeperkt bellen,
                      twee gsm's onbeperkt bellen naar alle binnenlandse nummers en natuurlijk super snel internet.
                      Hier komt voorlopig alvast niets anders.
                      Idem.
                      Sony RX10 Mark IV
                      nog een fijne dag verder!
                      Guido

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

                        Wij hebben Wigo van Telenet, kost 100€ per maand, daar zit in digitale tv, huur digicorder, vaste lijn onbeperkt bellen,
                        twee gsm's onbeperkt bellen naar alle binnenlandse nummers en natuurlijk super snel internet.
                        Hier komt voorlopig alvast niets anders.
                        Ik betaal nu ongeveer 110€ per maand bij Telenet, supersnel Internet, digitale TV, huur digicorder, en vaste lijn maar enkel onbeperkt bellen na een bepaald tijdstip denk ik, en als extra service heb ik Playmore..... misschien stap ik ook beter over naar WIGO, maar de mobiele verbindingen bij Telenet houden me tegen, daar is Proximus toch wel veel beter.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

                          Wij nemen enkel TV distributie af van Telenet en toch hebben ook wij een verhoging aan ons been.
                          Als excuus krijgen we dan een brief met "wij passen het netwerk aan om sneller te zijn" DEUH???????? Tis kabeltv! Er is geen internet voor ons via deze weg en toch moeten wij meebetalen.
                          Ik denk dat het een flauw excuus is om meer winst te vangen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

                            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                            DEUH???????? Tis kabeltv! Er is geen internet voor ons via deze weg en toch moeten wij meebetalen.
                            Als dat digitale TV is met interactieve diensten ... dan is dat ook (deels) via internet.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

                              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                              Wij nemen enkel TV distributie af van Telenet en toch hebben ook wij een verhoging aan ons been.
                              Als excuus krijgen we dan een brief met "wij passen het netwerk aan om sneller te zijn" DEUH???????? Tis kabeltv! Er is geen internet voor ons via deze weg en toch moeten wij meebetalen.
                              Ik denk dat het een flauw excuus is om meer winst te vangen.
                              Ik dacht dat alles via één en dezelfde kabel gaat !?
                              En ze voeren wel degelijk regelmatig werken uit.
                              Wij kregen gisteren de melding dat we een volledige week regelmatig met onderbrekingen zullen te maken hebben zowel op TV, internet als vaste telefoon, dit wegens werken in onze straat.
                              Er zal zelfs twee volle dagen van 7u30 tot 18 u geen enkele telenetdienst beschikbaar zijn.

                              Ze verwoorden het wel heel mooi :

                              Telenet werkt volgende week aan het netwerk in jouw straat.
                              Ook in de toekomst willen we je steeds de meest kwalitatieve diensten aanbieden.
                              Daarom maken we de volgende jaren ons netwerk nog straffer.
                              Gigastraf zelfs. Ook in jouw straat.
                              Meer info op telenet.be/degrotenetwerf


                              Beetje om hun regelmatige prijsstijgingen te verbloemen zeker .

                              Comment

                              Working...
                              X