Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF 85mm f/1.2L II USM canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EF 85mm f/1.2L II USM canon

    Goede middag

    Voor modelfotografie gebruik nu een EF 24-105mm f/4L IS USM op een canon EOS 6D
    Ik werk steeds op locatie.
    Zou ik een beter resultaat (scherptediepte) bekomen met een EF 85mm f/1.2L II USM canon

    dank voor jullie reactie en ervaring te delen

    lieve groetjes
    Anne-Lies.
    Anne-Lies.
    ------------
    Canon EOS600D/EFS 55_250mm/EFS 18_153mm.

  • #2
    Re: EF 85mm f/1.2L II USM canon

    Wat bedoel je met een beter resultaat (scherptediepte) bekomen ?

    Met de 85 f1,2 zal je scherptediepte sowieso kleiner zijn dan met de 24-105 f4
    Dus met andere andere woorden zal je met een groter diafragma (kleiner diafragmagetal) je object (model) beter kunnen isoleren van de achtergrond (bekeken op dezelfde afstand van je onderwerp en t.o.v onderwerp - achtergrond)

    grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 16 januari 2017, 14:20.
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: EF 85mm f/1.2L II USM canon

      Scherper kan, vermits die lens een prime lens is , en ook lichtgevoeliger door de f/1.2 en een zachtere achtergrond - bokeh, maar scherptediepte is afhankelijk van meer, de afstand tot model plus het gebruikte diafragma. dus op F8- 11 ga je meer scherptediepte krijgen. Mischien verwar je scherpte en scherptediepte ? Zoek eens achter een DOF ( Deph of Field ) master, veel te vinden op het www.
      https://ggpics.be/

      Comment


      • #4
        Re: EF 85mm f/1.2L II USM canon

        Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
        Scherper kan, vermits die lens een prime lens is , en ook lichtgevoeliger door de f/1.2 en een zachtere achtergrond - bokeh, maar scherptediepte is afhankelijk van meer, de afstand tot model plus het gebruikte diafragma. dus op F8- 11 ga je meer scherptediepte krijgen. Mischien verwar je scherpte en scherptediepte ? Zoek eens achter een DOF ( Deph of Field ) master, veel te vinden op het www.
        ja sorry voor de verwarring foutje van mij ik wil het model heel scherp op voorgrond waarbij je nauwelijks op de foto kan zien wat achtergrond is (heel vaag dus)
        Anne-Lies.
        ------------
        Canon EOS600D/EFS 55_250mm/EFS 18_153mm.

        Comment


        • #5
          Re: EF 85mm f/1.2L II USM canon

          Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
          Scherper kan, vermits die lens een prime lens is
          Scherpte heeft er niks mee te maken omdat het een prime lens is
          Ik heb de 85 f1,2 II gehad en heb deze weggedaan omdat ik indertijd een 70-200 f2,8 IS II had aangekocht en die laatste was duidelijk scherper dan de 85mm !

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: EF 85mm f/1.2L II USM canon

            Ik heb ervaring op zowel een 5D Mark III als op een 1D Mark IV. Op de ene had ik gelijk autofocus en op de andere niet. Beide body' s waren tweedehandse camera' s en lens was nieuw. Iets stond verkeerd. De manuele focus van de lens is nog via elektronische motor. Maar het is een prachtige lens voor de vakman/vrouw, maar ik zou ook de 85mm 1.4 Art meenemen in je vergelijk. De 1.2L zou last hebben van paarse randjes en de DOF is echt flinterdun. De 85mm 1.4 Art is goedkoper en nieuwer. Verwacht dus betere beeld kwaliteit. En nog mooie DOF. En je kan bij de laatste de AF aanpassen. Focus snelheid wordt traag bevonden, maar op de geteste toestellen vond ik het meevallen. Ik heb hem trouwens niet gekocht, maar mocht ik dan toch de stap zetten voor een 85 prime. Dan zou ik de Sigma naast de Canon willen zetten, voor ik echt een definitieve keuze maak.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: EF 85mm f/1.2L II USM canon

              Tenzij je een héél beperkte scherptediepte wil (alleen de ogen scherp bijvoorbeeld) denk ik dat een 85mm f1,8 meer dan voldoende is voor portretfoto's.
              Maar ik heb de 85mm f1,8 indertijd ook verkocht na aankoop van de 70-200 f2,8 L IS II omdat vanaf toen de 85mm niet veel meer uit de kast gehaald werd.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: EF 85mm f/1.2L II USM canon

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Tenzij je een héél beperkte scherptediepte wil (alleen de ogen scherp bijvoorbeeld) denk ik dat een 85mm f1,8 meer dan voldoende is voor portretfoto's.
                Maar ik heb de 85mm f1,8 indertijd ook verkocht na aankoop van de 70-200 f2,8 L IS II omdat vanaf toen de 85mm niet veel meer uit de kast gehaald werd.
                ik las nog goed nieuws over de 70-200 f2,8LIS II.
                Anne-Lies.
                ------------
                Canon EOS600D/EFS 55_250mm/EFS 18_153mm.

                Comment


                • #9
                  Re: EF 85mm f/1.2L II USM canon

                  Bekijk eens deze vergelijking:
                  View the image quality delivered by the Sigma 85mm f/1.4 DG HSM Art Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.

                  En ja de Canon staat op 2.8 en de Sigma op 1.4. Toch doet de Sigma het net zo goed. Is mijn mening althans.
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Re: EF 85mm f/1.2L II USM canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Anne-Lies Bekijk bericht
                    Goede middag

                    Voor modelfotografie gebruik nu een EF 24-105mm f/4L IS USM op een canon EOS 6D
                    Ik werk steeds op locatie.
                    Zou ik een beter resultaat (scherptediepte) bekomen met een EF 85mm f/1.2L II USM canon

                    dank voor jullie reactie en ervaring te delen

                    lieve groetjes
                    Anne-Lies.
                    Er zijn idd scherpere objectieven dan de 85 1.2 en de 50 1.2.
                    Ik heb beide gehad in combinatie met de 5D2
                    De 85 1.2 heb ik verkocht voor de 50.
                    Beide lenzen zijn fantastisch (niet voor pixelpeepers)

                    De 85 1.2 kan je magische resultaten opleveren.
                    Deze lens kent zijn gelijke niet wat BOKEH betreft.

                    Ik gebruik nu Fuji met de 35 1.4 als vervanger en alhoewel dat een heel goede lens is ... toch niet hetzelfde level. In de verre verte niet.
                    Indien er die 33 1.0 zou aankomen zal ik niet twijfelen voor aankoop als de kwaliteit van achtergrondonscherpte naar mijn zin is.
                    Er is de 56 1.2 (1.8 DOF FF eq ) van fuji maar een 85 mm FF beeldoek eq. is niet mijn Objectief.

                    Als een zeer beperkte DOF je ding is gekoppelt aan een zeer mooie BOKEH dan is de 85 1.2 van Canon zeker en vast één van de beste keuzes die je kan vinden tenzij de prijs een belemmering is.
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment

                    Working...
                    X