Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verlichting/electrokenners

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verlichting/electrokenners

    Sedert een half jaar heb ik problemen met een ingebouwde halogeenspot in het keuken meubel. Eén van beide spots valt steeds uit na een 2tal weken. Dood. Vervangen van het lampje werkt maar dus enkel voor een 2-tal weken. Lijkt me iets als oververhitting want met stroomuitval heeft het dus niet te maken.
    Kan ik hier als leek iets aan doen? Ik krijg voor zo een probleem nooit een electrieker tot bij me...
    Alle hulp is meer dan welkom (kost me een fortuin aan lampjes)

  • #2
    Re: verlichting/electrokenners

    Heel goed mogelijk dat je een elektronische transfo hebt zitten in het armatuur als we over de 12V halogeen lampjes spreken.
    Ik steek die nooit maar altijd gewikkelde.
    Een andere mogelijkheid is de trafo vervangen door een LED driver en LED lampjes gebruiken.

    Comment


    • #3
      Re: verlichting/electrokenners

      O ja, je moet normaal zonder probleem het armatuur kunnen uithalen. De transfo zal ergens bovenop liggen.
      Neem eens een foto en post die hier eens als je wil.

      Comment


      • #4
        Re: verlichting/electrokenners

        Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
        Sedert een half jaar heb ik problemen
        En daarvoor altijd goed gewerkt?
        Welke spanning?
        Het vermogen (watt) van de nieuwe lampen klopt toch ook?


        -TT-

        Comment


        • #5
          verlichting/electrokenners

          Zijn het 220V of 12V spotjes en welk merk?
          Er zijn spotjes die de warmte naar voor reflecteren en andere rondom en ook naar achter.
          Eventueel vervangen door minder warme LED?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: verlichting/electrokenners

            Het zijn 12V halogeentjes van Philips.Spanning 220 V. Ze hebben steeds gewerkt gedurende 20 jaar (wel een paar keer moeten vervangen)
            De armatuur zit blijkbaar vastgelijmd in het keukenmeubel. Bij de plafondlampjes kan ik de hele zwik eruit halen met transfo en al.
            Zal waarschijnlijk niet anders kunnen dan ze uit te breken?

            Comment


            • #7
              Re: verlichting/electrokenners

              Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
              Het zijn 12V halogeentjes van Philips.Spanning 220 V. Ze hebben steeds gewerkt gedurende 20 jaar (wel een paar keer moeten vervangen)
              De armatuur zit blijkbaar vastgelijmd in het keukenmeubel. Bij de plafondlampjes kan ik de hele zwik eruit halen met transfo en al.
              Zal waarschijnlijk niet anders kunnen dan ze uit te breken?
              Ook die 12 volt lampjes kan je vervangen door een Led lampje ipv je halogeen lampjes.

              Comment


              • #8
                Re: verlichting/electrokenners

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ook die 12 volt lampjes kan je vervangen door een Led lampje ipv je halogeen lampjes.
                Dat wist ik niet.
                Ik zal er eens naar op zoek gaan en eerst dat proberen voordat ik het meubel moet beschadigen.
                Dank.

                Comment

                Working...
                X