Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens kopen via ebay

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens kopen via ebay

    Heeft er iemand ervaring om een lens te kopen via ebay is dit vertrouwen. Wil dit eens bekijken aub. Graag jullie mening. Dank u.

  • #2
    Re: Lens kopen via ebay

    Indien je goed kijkt, zie je dat de lens uit Hong Kong verscheept wordt.
    Reken in ieder geval met inklaringskosten en de btw die je hier moet gaan betalen. In dat geval ben je met de vrachtkosten, verzekeringskosten en de bankkosten meer kwijt dan wat de lens hier in de Benelux kost. Fedex / EMS is de express dienst die niet sjoemelt met de douane opgaven. Indien je de verkoper zo gek krijgt dat hij het als een gift verstuurd met een aangegeven waarde van 100 Euro, krijg je bij verlies of beschadiging ook maar maximaal 100,- Euro.

    Voor dezelfde prijs exclusief btw koop je in ieder geval een stuk zekerheid en er zijn hier in de Benelux zo'n 6 webwinkels die de lens op voorraad hebben. Je dient dan wel de btw te betalen.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Lens kopen via ebay

      @ Tarzan,

      verkoper heeft wel een goede score maar persoonlijk ik vind het bedrag toch iets te hoog om de gok te wagen. oke, je kan misschien 300 EUR uitsparen, maar misschien heb je ook een draak van een lens.

      Dan zou ik liever proberen hier eentje 2° hands op de kop te tikken. Kan je hem tenminste testen.

      voorbeeld : Heb verleden week 2 keer via marktplaats geprobeerd een PS camera te kopen. Telkens zou de transactie doorgaan totdat ik liet verstaan dat ik wel 'iets' wist van fotografie (linkje van mijn pbase gegevens en ff gezegd dat ze perrush in google moesten ingeven). En dat ik dus wilde dat er een computer voorhanden was om het cameraatje te testen.
      raar maar waar, in de daarop volgende mail was de camera verkocht ... ... Niet iedereen is blijkbaar eerlijk ... en das volgens mij op ebay niet anders
      --
      Play Drakensang - a free online mmorpg

      Comment


      • #4
        Re: Lens kopen via ebay

        QUOTE van eBay; However, this auction exclude such fees (if applicable). If you are purchasing this item as a gift please be sure to let us know so that we can mark the customs papers accordingly. We will do all that we can to help you legally minimize your VAT exposure on your request.

        Dus als je pech hebt, dan kun je Tax betalen. Ze geven immers geen garantie af!

        Niet aan beginnen dus en lekker in de Benelux zo'n lens kopen....
        Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

        Comment


        • #5
          Re: Lens kopen via ebay

          bedankt, ik heb het begrepen.

          Comment


          • #6
            Re: Lens kopen via ebay

            Hola Paula,

            het ligt wel anders als je iemand kent in de overzeese gebieden natuurlijk. Gewoon naar daar laten sturen en achteraf laten opsturen als gift. Dan is er niks aan het handje. Of je dan (wegens transportkosten) nog veel hebt kunnen uitsparen is dan wel de vraag.

            Comment

            Working...
            X