Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cormorant fisherman I

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Cormorant fisherman I


    Niet geheel tevreden over de scherpte, post ik deze ter beoordeling.
    Benieuwd naar jullie mening.





  • #2
    Re: Cormorant fisherman I

    Waarschijnlijk heeft deze foto een inhoudelijke bedoeling maar ik ken het verhaal van deze situatie niet, een foto dus met veel vraagtekens. Inzake sfeer is dit wel een 'speciale' voltreffer.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Cormorant fisherman I

      In een beeld zoals dit primeert de inhoud en niet zozeer de scherpte, ik vind het knap !
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Cormorant fisherman I

        Zonder meer een geslaagde plaat, scherper had leuker geweest, maar de foto is goed genoeg tov scherptetekort
        Ik had mezelf proberen (geen idee of dit mogelijk was) verstellen zodat de bergen de pesoon volledig omringden, maar toch knappe plaat!


        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Cormorant fisherman I

          Toch een sterk beeld hoor !
          deka
          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

          Comment


          • #6
            Re: Cormorant fisherman I

            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
            Zonder meer een geslaagde plaat, scherper had leuker geweest, maar de foto is goed genoeg tov scherptetekort
            Ik had mezelf proberen (geen idee of dit mogelijk was) verstellen zodat de bergen de pesoon volledig omringden, maar toch knappe plaat!






            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
            was ook mijn idee een beetje naar rechts en de visser zat mooi in het silhouet van de achterliggende berg
            www.lensculture.com/nathan-verstraete

            Comment


            • #7
              Re: Cormorant fisherman I

              Sfeervol! , iets andere positie waardoor de lamp en baard niet in elkaars verlengdeliggen had ook gekund

              Comment


              • #8
                Re: Cormorant fisherman I

                Bedankt voor de leuke commentaren.
                Wat betreft de compo: ik heb ook gelet op de reflectie zodat ik geen keien voor het gezicht had. Ik moest dus keuzes maken.
                En ik lag al met knieën en ellebogen in het water (tot bloedens toe). Bij hoog water zouden de mogelijkheden qua compo gemakkelijker geweest zijn, maar daarvoor zat ik te laat in het seizoen.
                Maar nogmaals; ik ben aangenaam verrast voor de positieve feedback op deze foto.

                Comment


                • #9
                  Re: Cormorant fisherman I

                  Sfeervolle foto. Op normaal "afdrukformaat" valt de scherpte (naar mijn mening) nog goed mee. Mooi gedaan.
                  Mvg Philip

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cormorant fisherman I

                    @ kohraya : Ik blijf nog steeds met mijn vraag zitten ! Wat is het verhaal van deze foto, waarom zit die man daar en dan ook nog 's avonds ? Als je er niet kan op antwoorden, even goede vrienden hoor
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cormorant fisherman I

                      hele knappe en bevreemdende plaat
                      Ik geloof dat men daar vist met behulp van een aalscholver - de aalscholver hangt vast en moet dan de prooi in het mandje leggen
                      Maar ofdat dit hier bezig is - weet ik niet juist
                      Peter
                      mijn website : klik

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cormorant fisherman I

                        Sorry. Ik dacht dat het een retorsche vraag was.
                        Dit is een 'visser' die op traditionele manier vanaf een bamboe vlot met aalscholvers vist. De lamp dient om de vis te lokken.
                        (Ik zie net dat het antwoord reeds werd gegeven. Google helpt ook ...)
                        Last edited by kohraya; 17 januari 2017, 18:10.

                        Comment

                        Working...
                        X