Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact op reis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact op reis

    Dag allen,

    Ik heb dit forum de laatste weken doorzocht om een antwoord te krijgen op mijn vraag.
    Binnen enkele maanden vertrek ik op reis. Ik wil voor deze trip een nieuw fototoestel aanschaffen om de reis voor eeuwig vast te leggen.
    Het toestel zelf moet een compact zijn. De meerderheid van de foto's zal in open natuur genomen worden, een minderheid in steden.
    Ik ben een absolute leek in fotografie, maar wel bereid om nog enkele maanden erover bij te leren.

    Na vele onderwerpen hierover gelezen te hebben, blijkt de Sony DSC-RX100 I telkens naar voren te komen als aanrader.
    Deze valt ook net binnen mijn budget.
    Ik lees echter vaak dat dit een compact toestel is voor 'experts' of toch op zijn minst voor gevorderden.
    Zoals ik al zei, ben ik wel bereid om er de volgende maanden wat tijd in te steken in het lezen over fotografie, en uiteraard zal ik ook wel wat bijleren door experimenteren met de camera zelf. Maar het heeft natuurlijk geen zin om een super toestel te kopen als ik niet in staat ben er uit te halen wat erin zit.

    Is dit toestel in mijn geval een goede keuze?
    Indien ja, waar kan ik volgens jullie het best op zoek naar basis info over fotografie?

    Als jullie toestellen kennen die in dit geval minstens even geschikt zijn (kwalitatieve foto's + gebruiksgemak), shoot! (no pun intended)

    Even samengevat:
    - Absolute beginner
    - Compact
    - 150€-400€
    - Foto's in open natuur, verzichten

    Elke reactie is welgekomen!

    Dank u zeer

  • #2
    Re: Compact op reis

    Geen zorgen maken.
    Elk toestel, zelfs de duurste hebben een automatische stand.
    De meeste pro's durven niet toegeven dat die stand voor gewone fotos eigenlijk behoorlijk goed is.