Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 80d ervaringen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 80d ervaringen

    Omdat ik tegenwoordig veel met mijn fuji x-E2 werk voor de gewone zaken en mijn canon 6d bijna niet meer uit de tas komt heb ik deze verkocht. Ook had deze enkele beperkingen qua af punten. En ik geraakte niet gewend aan de bediening ( kwam van een 5d mkII ) Voor onze volgende safari zal ik echter terug een canon body nodig hebben voor mijn 100-400 lens. De prijs van de 5D mk IV heb ik er niet meer voor over, en een mkIII is ook al verouderd . Ik heb enkel nog een Canon body nodig voor zaken waar de X-E2 te traag voor is dus wat actiefoto's. Dus dacht ik waarom geen 80d dan heb ik een mooi bereik met mijn 100-400 ? Tot hoeveel iso kan je nog bruikbare foto's nemen met de 80d ? Misschien vinden jullie het raar dat ik van full frame overstap naar aps-c maar de prijzen van de 5d zijn voor mij veel te hoog voor een camera die bijna niet uit de fototas zal komen.

    Mir
    Last edited by mir; 14 januari 2017, 16:06.
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Canon 80d ervaringen

    Deze link vond ik wel interessant om de ISO prestaties te kunnen vergelijken. Thanks to Alex606.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 80d ervaringen

      Ik ben van de Canon 5D Mark III naar de IV gegaan en heb het mij tot op heden nog geen seconde beklaagd!
      Heb dan ook maar 2500€ moeten opleggen om de Canon 5D Mark IV aan te kopen.

      Mij is hij zijn geld waard en kost tegenwoordig hier in het Belgenland nog een 3980€.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 80d ervaringen

        Oorspronkelijk geplaatst door ploperdeplop Bekijk bericht
        Mij is hij zijn geld waard en kost tegenwoordig hier in het Belgenland nog een 3980€.
        Maar voor mij na verkoop van mijn 6D nog 3030 euro opleg als ik hem in het Belgenland koop.
        Ik ga bovenstaande link eens bekijken om de ISO prestaties te vergelijken. Ook heb ik gelezen dat je soms beter 1 of 2 stops onderbelicht ipv iso te hoog te zetten en door het groter dynamisch bereik op de 80D je dit daarna softwarematig makkelijk terug kan optrekken. Maar blijkbaar weinig 80D gebruikers hier op BD

        Ik heb nog een 2 maand tijd om de knoop door te hakken, dan vertrekken we op safari

        mir
        Last edited by mir; 15 januari 2017, 19:38.
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #5
          Re: Canon 80d ervaringen

          Deze week ben ik teleurgesteld terug gekeerd van Art en craft in Mariakerke. Alle camera's staan in een gesloten vitrine kast. Je kan de camera op vraag eens vast houden maar daar houd het ook mee op. Geen batterij in het toestel dus ook geen mogelijkheid om het toestel eens te testen.
          Aangezien de gekende grote online shops volop promotie maken met het gratis retourneren indien een artikel je niet bevalt koop ik me misschien de 80D body online. Ik haal dan enkel de body uit de doos, plaats er mijn eigen batterij, kaartje en lens op/in en test de camera gedurende 14 dagen uit. Ben ik tevreden dan hou ik hem en vraag de 80 euro cashback aan. Valt hij me tegen dan kan ik hem gratis terug sturen en mijn geld terug krijgen.

          Hoe dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.

          Wat ze daarna met de camera gaan doen, deze als nieuw verkopen? God mag het weten. Maar ik heb dan toch een idee wat deze camera te bieden heeft.
          Deze week ben ik teleurgesteld terug gekeerd van A&C. Alle camera's staan in een gesloten vitrine kast. Je kan de camera op vraag eens vast houden maar daar houd het ook mee op. Geen batterij in het toestel dus ook geen mogelijkheid om het toestel eens te testen.
          Dus dan moeten we naar een alternatief kijken he

          mir
          Last edited by mir; 16 januari 2017, 21:11.
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Canon 80d ervaringen

            Wat stom van A&C. Hier bij ons in de Mediamarkt van Oostende kan je die uitgebreid testen.
            Ik heb er wat mee zitten spelen Mijn eerste indruk was dat het toestel nogal "plastiek" en "cheap" aanvoelt. Wat zitten snuffelen in de menus en daar verwachte ik toch ook een iets meer professionele look. Er mijn eigen kaartje in gezet en wat geschoten in de winkel, thuisgekomen zagen de beelden er wel zeer goed uit. Ik twijfel niet aan de prestaties maar vind het voor een midrange toestel toch allemaal wat speelgoed aanvoelen.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 80d ervaringen

              Misschien ook eens kijken naar de 7D MkII dan? Tweedehands hier op het forum voor dezelfde prijs als de nieuwe 80D. Hoewel hij het qua fotoprestatie niet veel beter doet. (Wel snellere AF en meer AF punten)

              Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: Canon 80d ervaringen

                Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                Omdat ik tegenwoordig veel met mijn fuji x-E2 werk voor de gewone zaken en mijn canon 6d bijna niet meer uit de tas komt heb ik deze verkocht. Ook had deze enkele beperkingen qua af punten. En ik geraakte niet gewend aan de bediening ( kwam van een 5d mkII ) Voor onze volgende safari zal ik echter terug een canon body nodig hebben voor mijn 100-400 lens. De prijs van de 5D mk IV heb ik er niet meer voor over, en een mkIII is ook al verouderd . Ik heb enkel nog een Canon body nodig voor zaken waar de X-E2 te traag voor is dus wat actiefoto's. Dus dacht ik waarom geen 80d dan heb ik een mooi bereik met mijn 100-400 ? Tot hoeveel iso kan je nog bruikbare foto's nemen met de 80d ? Misschien vinden jullie het raar dat ik van full frame overstap naar aps-c maar de prijzen van de 5d zijn voor mij veel te hoog voor een camera die bijna niet uit de fototas zal komen.

                Mir
                Je hebt voorheen al een 5D2 en een 6D gehanteerd...
                Volgens mij gaat die 60D jou niet plezieren in de hogere iso's (meer dan 1 stop verschil met de 6D).
                Persoonlijk zou ik voor een tweedehands 5D3 gaan (bijna 1 stop verschil in de hogere iso's t.o.v. de 60D).
                De 60D heeft meer DR maar wanneer je voorbij iso 400 gaat dan heeft de 5D3 meer DR.

                Je hebt het over de 100-400.
                Welke versie I of II?
                Versie I is niet superscherp m.a.w. een crop sensor gaat niet noemenswaardig meer detail tevoorschijn kunnen toveren t.o.v. een FF.

                Indien je de 5D2 leuk vond, de 5D3 is nog veel leuker om te bedienen.
                Het zou wel eens kunnen dat de 5D3 terug wat regelmatiger uit de tas komt.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 80d ervaringen

                  De 6d mark II zou niet te lang meer op zich mogen wachten, maar indien je echt een 80D wilt, ik gebruik deze naast een 5d III en 6d en ben er zeer tevreden mee.
                  Ik ga echter niet hoger dan iso 1600. Daar stopt de bruikbaarheid naar mijn mening en het liefst blijf ik nog onder de 1000. Voor anderen zal de 3200 wel weer goed genoeg zijn.
                  De DR is wel een heel pak beter bij iso100. In hogere iso's uiteraard niet.
                  "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 80d ervaringen

                    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    Deze week ben ik teleurgesteld terug gekeerd van A&C. Alle camera's staan in een gesloten vitrine kast. Je kan de camera op vraag eens vast houden maar daar houd het ook mee op. Geen batterij in het toestel dus ook geen mogelijkheid om het toestel eens te testen.
                    Dus dan moeten we naar een alternatief kijken he

                    mir
                    Ik heb alle camera's en verschillende objectieven die ik tot nog toe bij A&C heb gekocht kunnen testen, binnen én buiten, ik heb er ook een aantal getest die ik dan uiteindelijk niet gekocht heb. Heb er de 5DII, 5DIII, 5DVI en de 5Ds in handen gehad. Batterij erin, (eigen) kaartje erin en schieten maar. Het zou me verbazen mocht dit nu ineens niet meer kunnen.
                    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 80d ervaringen

                      ISO verschil tussen een 5D3 en 80D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 80d ervaringen

                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Ook heb ik gelezen dat je soms beter 1 of 2 stops onderbelicht ipv iso te hoog te zetten en door het groter dynamisch bereik op de 80D je dit daarna softwarematig makkelijk terug kan optrekken.
                        mir
                        klopt niet, zeker niet als je met LR werkt. Probeer eens 5 stops onder te belichten en dan +5 in LR. In vergelijking met een 1600ISO beeld zal je veel meer ruis hebben.
                        ludwig
                        www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 80d ervaringen

                          Oorspronkelijk geplaatst door StevenVB Bekijk bericht
                          Dat is een interessante thanks
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 80d ervaringen

                            Waarom de 70D niet? Net nieuwsbrief ontvangen van kamera express.
                            Je kan hem daar kopen voor minder dan 800€.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 80d ervaringen

                              Ik heb onlangs een 80D aangeschaft ( naast mijn 1D-X) en ik kan wel wat testfoto's voor je maken als je daar iets aan hebt ?
                              Canon EOS 1DX, Canon EOS 80D, Canon EF 85mm f/1.2L II,Canon EF 24-105mm f/4L IS, EF 70-200 f/2,8 IS L II L IS, speedlite 580 EX II, Canon EF 100 f/2,8 L IS
                              http://marcelmol.smugmug.com/

                              Comment

                              Working...
                              X