Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs steunzolen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijs steunzolen.

    Wat is het verschil?

    Verleden jaar gaat ons dochter met onze kleinzoon naar een podoloog die hem steunzolen voorschrijft, prijs 270€ uit eigen zak te betalen.
    Dit jaar gaat ze terug, maar dan naar een sportdokter alles terug betaald, dus niets uit eigen zak te betalen.

    Raar verhaal, maar klopt, kan iemand dat uitleggen?

  • #2
    Re: Prijs steunzolen.

    Zo simpel als maar kan, zo klaar als kraantjeswater dat niet vervuild is.
    1) de sportdokter is geconventioneerd. Hij volgt dus de gangbare tarieven ...
    2) Je podoloog is dat niet en dus staat het hem vrij te vragen wat hij wil. De 270 Euro moet je zien als zakgeld om zijn risico in te dekken, allee, zo kan hij het toch verantwoorden.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Prijs steunzolen.

      Een steunzool wordt (volgens de CM) alleen terugbetaald als deze vervaardigd is door een bandagist of orthopedist.
      Je kan ze ook laten maken bij een podoloog, maar dan is er geen terugbetaling voorzien.
      Klik. Bij andere ziekenfondsen is het misschien iets anders, ik heb alleen naar het mijne gekeken.

      Ik heb ze meteen bij de podoloog laten maken, en aangezien mijn voeten niet meer groeien kan ik met mijn 200€ wel een jaar of 4 verder.
      Rozemarijn

      Nikon D5300 + Sigma AF 18-300MM F/3.5-6.3 + Sigma 18-35mm F/1.8 + Tokina 11-16mm F/2.8

      Comment


      • #4
        Re: Prijs steunzolen.

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
        Zo simpel als maar kan, zo klaar als kraantjeswater dat niet vervuild is.
        1) de sportdokter is geconventioneerd. Hij volgt dus de gangbare tarieven ...
        2) Je podoloog is dat niet en dus staat het hem vrij te vragen wat hij wil. De 270 Euro moet je zien als zakgeld om zijn risico in te dekken, allee, zo kan hij het toch verantwoorden.
        Erg hé Wim, ik dacht al dat het zoiets was.
        En dat risico is???

        Comment

        Working...
        X