Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vandaag, vrijdag de 13de...;)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vandaag, vrijdag de 13de...;)

    In 2005, vrijdag de 13de, ben ik gestopt met roken.
    Dat is vandaag, al 12 jaar!

    Start op deze speciale dag ook een goed voornemen en volg maar...

  • #2
    Re: Vandaag, vrijdag de 13de...

    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    In 2005, vrijdag de 13de, ben ik gestopt met roken.
    Dat is vandaag, al 12 jaar!

    Start op deze speciale dag ook een goed voornemen en volg maar...
    Overmorgen, de 15de januari is het voor mij ook zo ver... maar dan wel reeds 32 jaar .
    Gestopt op 15/01/1985 en sedert die dag geen tabak meer aangeraakt, en dat alles puur op wilskracht, zonder hulpmiddel(len).
    Heb wel het pakje dat ik begonnen was, samen met de aansteker ongeveer twee jaar op de schouw laten liggen... voor het geval ik weer wou beginnen, maar na twee jaar toch maar alles in de vuilbak gekieperd.
    Last edited by Guest17; 13 januari 2017, 09:04.

    Comment


    • #3
      Re: Vandaag, vrijdag de 13de...

      Helaas, helaas, drie maal helaas. Ik heb nooit gerookt dus ik kan het stopzetten ook niet vieren ....
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Vandaag, vrijdag de 13de...

        Prijs u gelukkig Wim dat je nooit verleid bent geweest om er eentje op te steken.
        Ik was de jongste uit de straat, de anderen waren 2 en meer jaren ouder dan ik, maar ik wilde niet onderdoen.
        Zij rookten want in die tijd was dat stoer. Van kanker of andere ziekten ten gevolge van roken hadden we nog nooit gehoord.
        In die tijd rookte bijna elke man en vele vrouwen, er was nog geen TV en op de radio werd daar nooit iets over gezegd.
        Alleen in de klas, de turnzaal en de kerk mocht niet gerookt worden. Hoewel, ik heb er nog in de kerk achteraan zien roken.
        Ik heb 101 keer geprobeerd te stoppen en na enkele maanden, soms maar weken, terug begonnen.
        Tot 2 jaar geleden.
        Twee open hart operaties, 8 x geopereerd aan mijn benen en dan opeens, stop en gedaan.
        Vraag me niet hoe het gekomen is, ik weet het niet meer, maar nu is het al meer dan twee jaar dat ik rookvrij ben.
        Het zegt me niks meer en als ik jonge gasten zie roken dan heb ik medelijden.
        Hopelijk maken ze niet mee wat ik meegemaakt heb.
        Soms heb ik de neiging om hen aan te spreken maar ik weet dat het preken is tegen de bierkaai en stap ik verder met mijn hoofd naar beneden, hopend dat ze op tijd zullen stoppen met roken.
        Ik had geen vrijdag de 13de nodig, het stoppen met roken kwam totaal onverwachts........... maar helaas, veel te laat!
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Vandaag, vrijdag de 13de...

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Helaas, helaas, drie maal helaas. Ik heb nooit gerookt dus ik kan het stopzetten ook niet vieren ....
          Inderdaad drie maal helaas, in jouw geval kan je je helemaal niet voorstellen wat die verslaving (want dat is het voor sommigen/de meesten) wel inhoudt, en hoe moeilijk sommige mensen het hebben om te stoppen met roken.
          Ik heb er relatief gemakkelijk kunnen mee stoppen, maar ik ken er ook die reeds -tig pogingen achter de rug hebben en nog steeds verder roken, alhoewel ze 's morgens een halfuur nodig hebben om uit te hoesten, en ze van de dokters te horen krijgen dat ze over max een paar jaar met serieuze gezondheidproblemen zullen te kampen hebben, als het al niet fataal afloopt. Nu is hij al zo ver dat een kleine wonde weken nodig heeft om te helen wegens bijna geen bloeddoorstroming meer;

          Wij zijn ooit samen met die persoon, jaaaaaren geleden, op reis geweest, en die trok zich elke morgen een halfuur terug in het bos, ver van het hotel, tot zijn morgenhoesten over was... dat om de andere gasten niet te zeer doen walgen bij het aanhoren van die dagelijkse ochtendsymfonie.
          Z'n vrouw had het ons vooraf verteld, maar dat het 's morgens zó erg was wisten wij niet.

          Comment

          Working...
          X