Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kermis in de hel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Kermis in de hel

    zo noemt men dat hier als de zon komt schijnen tijdens regenval, de slierten zijn merkbaar. Deze uitzonderlijke omstandigheid vastgelegd en het hoge contrast overbruggen, dat was een lastige uitdaging. Ook de zwartwit keuze leek me het beste voor de neutrale expressie.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Kermis in de hel

    Heel apart Raymond die lucht, goed dat je erbij zegt dat het regenval is
    Redelijk zware omzetting, doch ik vind het wel geslaagd

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Kermis in de hel

      Toffe foto, ik had misschien wel wat zonneorgelachtige streepjes verwacht ook bij die streekuitdrukking van bij ons
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Kermis in de hel

        Dank u beide heren. Een zonneorgel zat er niet bij Frakske, was al heel verrast dat die slierten van geconcentreerde neerslag te zien waren.
        Een lichtere vorm zag ik niet zitten Sieg aangezien dan het effect (sfeer) van donkerte en fel licht verloren gaat.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Kermis in de hel

          heb zo eens een echte anekdote gehoord van iemand die ik ken ,die een slechte verstandhouding had met haar schoonmoeder ,toen ze op reis was in in zuidfrankrijk ,overleed ze ,het moest er om doen toen ze ginder het bericht kregen ,de zon scheen en het regende ,het eerste wat ze zei ... " het is feest in de hel ze is aangekomen " echt verhaal
          OT mooie foto Raymond goed gekozen voor de omzetting

          Comment


          • #6
            Re: Kermis in de hel

            Ik vraag mij af of hij niet beter oogt in kleur.

            Comment


            • #7
              Re: Kermis in de hel

              Jammer dat je het lichtgevecht hebt verloren, anders zou er meer detail in het lichtste deel hebben gezeten.
              Alle die diagonalen zijn goed gezien en gefotografeerd
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Kermis in de hel

                @ Bopatje : Zo zie je maar hé, af en toe vertel ik toch de waarheid
                @ Comic : Nee, in kleur stelt de opname niets voor, kan de sfeer onmogelijk benadrukken.
                @ Johan : Ik zou het niet als 'verloren' bestempelen Johan, gezien de omstandigheden zoals het weer en geen statief (dus beperkt) denk ik een goed resultaat neergezet te hebben.
                Alle drie eveneens oprechte dank voor het schrijven !
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment

                Working...
                X