Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop fototoestel natuurfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop fototoestel natuurfotografie

    Hoi iedereen,

    Momenteel ben ik op zoek naar een DSLR en een bijpassend objectief om vooral natuurbeelden te schieten. (in september bezoek ik Las Vegas / Grand canyon / natuurparken in de buurt en verder speel ik vaak golf op geweldige locaties)

    Qua merk voor de body had ik gedacht aan Nikon of Canon ( type 5300 /EOS 760D )
    Qua objectief heb ik echter geen flauw benul welke ik beste aanschaf.

    Heeft er iemand tips met betrekking keuze body en objectief?
    Mijn kennis over fotografie is redelijk beperkt. Ik ben momenteel via zelfstudie de basis aan het leren en rond maart ga ik een cursus landschapsfotografie volgen.

    Alvast hartelijk dank!

    Kristof
    Last edited by BoerelzZ; 11 januari 2017, 19:10.

  • #2
    Re: Aankoop fototoestel natuurfotografie

    Ikzelf heb de Nikon D7200 plus sigma 17-50mm 2.8f OS en ben daar zeer tevreden over. De Nikon D5300 met 18-140 mm kitlens erop en je bent al aardig op weg.
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop fototoestel natuurfotografie

      Ik kan enkel voor canon spreken uit ervaring, op het beoogde toestel en voor het soort fotografie dat je voor ogen hebt zou ik voor één groothoekzoem gaan.
      Vb. Canon Lens EF-S10-22mm F3.5-4.5 USM of vergelijkbaar in stm. versie.
      Telegewijs ga je wel wat missen, maar je wint wel aan draagcomfort.
      Best je toestel toch wat op voorhand kopen dat je hier al wat kan oefenen op compositie en instellingen.
      MVG. Hugo

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop fototoestel natuurfotografie

        Er heeft recent nog iemand dezelfde vraag gesteld in dit forum. Misschien ook dat topic eens lezen

        Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop fototoestel natuurfotografie

          Hoi iedereen,

          Thanks voor de feedback!

          Ik ben daarnet even naar fotowinkel geweest, en de persoon raadde mij een Nikon P900 aan, maar ik twijfel toch. (Het is compleet iets anders dan wat ik voor ogen had, maar lijkt prijs/kwaliteit een topper.

          Ik twijfel echter of ik het zoombereik echt ga benutten. Ik zoek meer een lens waarmee ik zowel landschappen als eventueel een uitzonderlijk ingezoomd object ga fotograferen.

          Bestaat er een compromis tussen beiden?

          Thanks alvast!

          Kristof
          Last edited by BoerelzZ; 12 januari 2017, 13:57.

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop fototoestel natuurfotografie

            De p900 is geen relfex toestel en heeft ook geen verwisselbaar objectief. Ik denk dat je beter kijkt naar de canon 1300D met de bijgeleverde kitlens van 18-55 of zelfs 18-85. Of de tegenhanger van dit model van Nikon

            Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop fototoestel natuurfotografie

              De P900 heeft ook een kleine sensor, 1/2,3"-sensor=crop factor 5,62
              Het scherpstellen is ook niet zo snel,
              op tweakers revieuw p900 vind je een uitgebreide review.

              Als je nog les gaat volgen, dan kan je interesse nog een heel stuk veranderen. ;-)

              Comment


              • #8
                Bekijk ook eens de Panasonic FZ1000 en de Panasonic FZ2200.....wel ook met een vaste lens maar de beste in zijn categorie...
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop fototoestel natuurfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door PHG
                  Blijkbaar heeft hier echt niemand door dat er al jáááren een flauwe plezante veel fake accounts
                  Bedankt voor het meedelen.

                  -TT-

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop fototoestel natuurfotografie

                    nikon 5300 is perfect toestel voor hetgeen je voor ogen hebt. Zou voor crop sowieso kiezen voor nikon ipv canon
                    neem dat met een kitlens van 18-105mm.
                    Later kan je evt. nog een lens aanschaffen met een kortere brandpuntafstand.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop fototoestel natuurfotografie

                      Een Sony A6x00 met een Samyang 12mm (manueel) samen met een 18-105G AF ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop fototoestel natuurfotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door BoerelzZ Bekijk bericht
                        Momenteel ben ik op zoek naar een DSLR en een bijpassend objectief om vooral natuurbeelden te schieten. (in september bezoek ik Las Vegas / Grand canyon / natuurparken in de buurt en verder speel ik vaak golf op geweldige locaties)
                        Ik ken een geschikt toestel. Het enige probleem is dat je er geen golf mee kan spelen en zeker niet op geweldige locaties. Sorry.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop fototoestel natuurfotografie

                          Moderator Note: Enkele posts, die TS verdacht maken, zijn verwijderd. Mocht iemand twijfels hebben over iemands identiteit, of mogelijke bedoelingen, gelieve daarvoor admins/moderators te contacteren via het uitroepteken, maar niet openlijk in het forum.

                          Comment

                          Working...
                          X