Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Speedlight SD-600 of Nissin i40 flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Speedlight SD-600 of Nissin i40 flitser

    Ik zit met een dilemma. Ik fotografeer met een Nikon D5300 en heb een flitser Nikon Speedlight SB-600. Nu won ik recent bij een fotowedstrijd een flitser Nissin i40 voor een Nikon body.
    Ik blijf een beetje besluiteloos achter bij de vraag welke van de twee flitsers ik zal houden.
    Ik wil de Nissin i40 niet uitproberen omdat ik dan het zegel van de doos moet verbreken. Stel dat ik de Nikon Speedlight zou houden, dan wordt de nieuwe Nissin i40 moeilijker verkoopbaar, omdat dit dan de optie zou zijn.
    De Nisssin i40 heeft een richtgetal 40 (ISO 100, 105mm) en de Speedlight een richtgetal 30 (ISO 100, 35mm).
    Heeft iemand ervaring met de Nissin i40 en wat zouden jullie mij als raad geven?
    Thanks.

    Hugo

  • #2
    Re: Nikon Speedlight SD-600 of Nissin i40 flitser

    Als tevreden bent over de SB600, en geen functie van de i40 wilt die je SB600 niet heeft, dan zou ik gewoon de SB600 houden.
    Je zal nog iets meer kunnen vragen voor de nieuwe i40 in een ongeopende doos dan voor je SB600 als "gebruikte" exemplaar denk ik.
    Nikon shooter - Samyang fan

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Speedlight SD-600 of Nissin i40 flitser

      Oorspronkelijk geplaatst door riverstreet Bekijk bericht
      ...
      De Nisssin i40 heeft een richtgetal 40 (ISO 100, 105mm) en de Speedlight een richtgetal 30 (ISO 100, 35mm)
      Heeft iemand ervaring met de Nissin i40 en wat zouden jullie mij als raad geven?
      Thanks.

      Hugo
      De i40 heeft een richtgetal van 27 op 35mm ISO100.(-)
      In principe is je SB600 dus krachtiger.(+)

      De i40 heeft die 40GN op 105 mm.(+)
      De SB600 gaat de zoom maar tot 85mm(-)
      Als je veel indirect verlicht heeft de SB600 een klein voordeel.
      Anyway:
      Ik gebruik voor Nikon liefst hun eigen SB reeks, want Nikon heeft zowat het beste flitsysteem ivm andere A merken.
      Zelf heb ik de combo D7200 en SB800.

      Ik heb ook 2 Nissin flitsers voor 2 andere merken.
      Eentje voor mijn A7II. Werkt tot nu toe prima. Dus kocht ik een 2de...
      Maar de andere i40 is voor Fuji en dat is een ramp op de X-T10, op de X-T1 is het OK.
      Niet erg betrouwbaar imo, maar daar is Fuji ook voor gekend. (ze hebben nog wat werk in die afdeling)

      De i40 is al flink in prijs gezakt zie ik nu. De SB 600/800 blijft nogal waardevast.
      En van Nikon is nu eenmaal gekend, die dingen blijven werken. Ik heb nog steeds mijn SB24 en die werkt ook nog prima. (A-Stand)

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Speedlight SD-600 of Nissin i40 flitser

        Thanks voor beide reacties. Zeer waardevol en met kennis van zaken. Op basis van jullie feedback zal ik de Nikon SB600 behouden.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Speedlight SD-600 of Nissin i40 flitser

          Je heb pm.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment

          Working...
          X