Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderhoud Leica M3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onderhoud Leica M3

    Hey iedereen,

    Kent er iemand een goed adres om een volledig nazicht en onderhoud te laten doen van een Leica M3 camera en bijhorende lenzen?

    Alvast bedankt

    Jurrit
    Last edited by Jurrit; 19 januari 2017, 18:55.

  • #2
    Re: Onderhoud Leica M3

    Oorspronkelijk geplaatst door Jurrit Bekijk bericht
    Hey iedereen,

    Kent er iemand een goed adres om een volledig nazicht en onderhoud te laten doen van een Leica M3 camera en bijhorende lenzen?

    Alvast bedankt

    Jurrit
    Voor Leica moet ge in Duitsland zijn.
    Fotohaus Preim in Aachen,
    https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

    Comment


    • #3
      Re: Onderhoud Leica M3

      Mankeert er iets aan, of staat er in de handleiding dat je om de x aantal foto's of aantal jaren de camera moet binnen brengen voor een nazicht?

      Als alles werkt zoals het moet, dan is het niet nodig om kosten te maken.
      Tenzij ze alle onderdelen vervangen die kunnen slijten is het zelfs na zo'n nazicht nooit te voorspellen wanneer er een defect zal optreden.
      Het is dus geen garantie dat de camera betrouwbaarder wordt na een nazicht.

      Voor zover ik weet heb ik in ieder geval in de handleidingen van Canon nog nooit gezien dat een camera of lens na een bepaalde tijd (of aantal foto's) binnen moet voor een nazicht, maar misschien is dat anders bij Leica?
      Bij mijn auto is dat wel zo, die moet af en toe naar de garage voor een nazicht en verse olie.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Onderhoud Leica M3

        Oorspronkelijk geplaatst door Jurrit Bekijk bericht
        Hey iedereen,

        Kent er iemand een goed adres om een volledig nazicht en onderhoud te laten doen van een Leica M3 camera en bijhorende lenzen?

        Alvast bedankt

        Jurrit
        D'r zit geen software in dat toestelletje... dus gaat hij niet tegenpruttelen na een aantal jaren...
        https://efbeo.wordpress.com

        Comment


        • #5
          Re: Onderhoud Leica M3

          cameraworks-uk offers professional Leica camera repairs CLA and repaints of Leica M and LTM in the UK and Europe. Fast Turnaround.

          zonder twijfel

          Op z'n facebook kan je zijn werk "bewonderen": https://www.facebook.com/pg/LeicaRep...=page_internal
          Hij weet echt wel waar hij mee bezig is

          Comment


          • #6
            Re: Onderhoud Leica M3

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Mankeert er iets aan, of staat er in de handleiding dat je om de x aantal foto's of aantal jaren de camera moet binnen brengen voor een nazicht?

            Als alles werkt zoals het moet, dan is het niet nodig om kosten te maken.
            Tenzij ze alle onderdelen vervangen die kunnen slijten is het zelfs na zo'n nazicht nooit te voorspellen wanneer er een defect zal optreden.
            Het is dus geen garantie dat de camera betrouwbaarder wordt na een nazicht.

            Voor zover ik weet heb ik in ieder geval in de handleidingen van Canon nog nooit gezien dat een camera of lens na een bepaalde tijd (of aantal foto's) binnen moet voor een nazicht, maar misschien is dat anders bij Leica?
            Bij mijn auto is dat wel zo, die moet af en toe naar de garage voor een nazicht en verse olie.
            Een M3 is geen recente camera. Als die jaren op het schap gelegen heeft is een onderhoudje wel aangewezen, de oliën worden hard, trage tijden zijn niet meer correct etc. De meeste digitale camra's gaan niet lang genoeg mee om dat nodig te hebben.

            Comment


            • #7
              Re: Onderhoud Leica M3

              Het gaat om een volledige set van de M3, een erfenis van mijn grootvader. Ligt vrees ik al 25jaar stil en dan denk ik dat een onderhoud niet slecht zou zijn.
              Alvast bedankt voor de tips, maar is er toevallig een adres in België?

              Comment


              • #8
                Re: Onderhoud Leica M3

                http://www.kamera-service.info/index.php/en/ of Leica zelf ?

                Groetjes Luc
                Groetjes

                Lukathi

                Comment


                • #9
                  Re: Onderhoud Leica M3

                  probeer eens om een filmpje opnames te maken ; film ontwikkelen of laten doen , je zal dan vlug zien of alles nog naar wens is.
                  Wel niet te brutaal zijn met dat mooie toestelletje !!!

                  Grts
                  M

                  Comment


                  • #10
                    Re: Onderhoud Leica M3

                    En niet vergeten om te werken op verschillende sluitertijden !! mocht je dan een " vignettering " ontwaren aan één kant, short er ietsaan je sluiter en is mogelijk het vet "uitgedroogt" !
                    L
                    Groetjes

                    Lukathi

                    Comment

                    Working...
                    X