Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eizo cs 2420

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eizo cs 2420

    Ik ben er nog niet helemaal uit maar wellicht kunnen eigenaars van een Eizo CS 2420 een beetje helpen.
    Ik ben van plan deze monitor te kopen maar snap nu niet wat ze bedoelen met "ColorNavigator-software inbegrepen".
    Heb je dan geen kalibratie toestel meer nodig?
    Ik heb een X-Rite i1-Display Pro, is die nog bruikbaar en hoe?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Eizo cs 2420

    The ColorNavigator Monitor Calibration Software makes calibration simple and produces predictable color results.


    Helemaal onderaan staan de compatibele toestellen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Comment


    • #3
      Re: Eizo cs 2420

      Oorspronkelijk geplaatst door encom Bekijk bericht
      http://www.eizo.com/products/coloredge/cn/

      Helemaal onderaan staan de compatibele toestellen.


      Sent from my iPhone using Tapatalk
      Schitterend!
      Ik kan mijn X-Rite i1 Display Pro gewoon verder gebruiken.
      Hartelijk danke schön.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Eizo cs 2420

        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
        Ik ben er nog niet helemaal uit maar wellicht kunnen eigenaars van een Eizo CS 2420 een beetje helpen.
        Ik ben van plan deze monitor te kopen maar snap nu niet wat ze bedoelen met "ColorNavigator-software inbegrepen".
        Heb je dan geen kalibratie toestel meer nodig?
        Ik heb een X-Rite i1-Display Pro, is die nog bruikbaar en hoe?
        Met de moderne led monitoren heb je niet noodzakelijk een kalibratie toestel nodig daar de monitoren vanaf fabriek gekalibreerd zijn.
        Ik heb sinds kort ook een nieuwe monitor die ik meteen ging kalibreren maar ik zag geen enkel verschil van voor en na de kalibrati. Bij de handleiding van de monitor stond ook dat deze door de fabriek gekalibreerd was. Bij mijn oude monitor zag je het verschil van voor en na kalibratie heel duidelijk. Ik weet niet of in de loop der tijd kalibratie nodig is en wanneer je zo'n apparaat toch hebt na een jaar kijken of er verschil is.

        Comment


        • #5
          Re: Eizo cs 2420

          Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
          Met de moderne led monitoren heb je niet noodzakelijk een kalibratie toestel nodig daar de monitoren vanaf fabriek gekalibreerd zijn.
          Ik heb sinds kort ook een nieuwe monitor die ik meteen ging kalibreren maar ik zag geen enkel verschil van voor en na de kalibrati. Bij de handleiding van de monitor stond ook dat deze door de fabriek gekalibreerd was. Bij mijn oude monitor zag je het verschil van voor en na kalibratie heel duidelijk. Ik weet niet of in de loop der tijd kalibratie nodig is en wanneer je zo'n apparaat toch hebt na een jaar kijken of er verschil is.
          Elke monitor wordt altijd gekalibreerd in het fabriek, da's logisch
          Maar zonder kalibratie thuis zouden de meeste fotografen (waaronder ikzelf) niet willen werken
          Er is altijd een afwijking en die afwijking wordt groter met de tijd
          Dus kalibreren is wel degelijk nodig indien je je hobby een beetje serieus neemt, zeker als je de opnames wilt laten zien aan de buitenwereld

          Trouwens de fabriekskalibratie is helemaal niet afgesteld op jouw persoonlijke werkruimte

          grts
          Sieg
          Last edited by Sieg; 11 januari 2017, 20:48. Reden: typo
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Eizo cs 2420

            Ik denk dat monitor altijd gekalibreerd moet worden want dat het omgevingslicht sowieso constant veranderd.
            Met onze ogen zien we dat niet, tenzij bij extreme veranderingen.
            Mijn i1 Display Pro kan je inschakelen om het omgevingslicht te meten.
            Ik hoop zaterdag de monitor met lichtkap te mogen afhalen.
            Het zal zo'n dikke twintig jaar geleden zijn dat ik nog een Eizo (CRT) heb gehad.
            Toen waren die kleuren ook al fenomenaal. He was maar de Olivettie met een speciale grafische kaart en een kabel per kleur die de Eizo overtrof. (in prijs ook).
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Eizo cs 2420

              Ik heb enkele dagen geleden (na lang in mijn portefeuille te hebben gekeken ) ook een Eizo in huis gehaald. Denk eraan je huidige software voor calibratie te desinstalleren. Veel plezier !
              Mvg Philip

              Comment


              • #8
                Re: Eizo cs 2420

                Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
                Ik heb enkele dagen geleden (na lang in mijn portefeuille te hebben gekeken ) ook een Eizo in huis gehaald. Denk eraan je huidige software voor calibratie te desinstalleren. Veel plezier !
                Bedankt om deze waarschuwing.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Eizo cs 2420

                  Ik werk tijdens het bewerken van foto's meestal in een kamer die vrij duister is en dat is weer slecht voor de noodzakelijke aanmaak van het waakhormoon cortisol in je lichaam waardoor je waak en slaapritme verstoord wordt.
                  Ik wil nu meer bij daglicht werken en dan de monitor voorzien van een kap. Nu is de vraag waar deze kappen verkrijgbaar zijn, dus niet alleen voor de Eizo. Ik kan er ook een maken van zwart mat (passe-partout) karton maar dat is een lapmiddel.
                  Last edited by Eenbes; 13 januari 2017, 15:02.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eizo cs 2420

                    Die kappen zijn wel specifiek voor een bepaald scherm gemaakt.
                    Zelf maken moet zeker te doen zijn. Persoonlijk zou ik voor polystyrol van 2mm kiezen.
                    Voor de twee hoeken zou ik een L profiel kiezen en de kap zou ik met klittenband bevestigen op het scherm.
                    Natuurlijk vooraan een streepje polystyrol kleven om de kap beter op haar plaats te houden.
                    Bovenaan een afneembaar gedeelte voorzien om het kalibratie toestel te kunnen gebruiken zonder dat je heel de kap moet afnemen.
                    Ik dacht ook om de kap erop te schroeven maar wat zit er aan de binnenkant van een scherm?
                    Maar zelf eentje in elkaar foefelen moet zeker te doen zijn en als laatste de kap, na grondig ontvetten, in satijn zwart spuiten.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eizo cs 2420

                      Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                      Ik werk tijdens het bewerken van foto's meestal in een kamer die vrij duister is en dat is weer slecht voor de noodzakelijke aanmaak van het waakhormoon cortisol in je lichaam waardoor je waak en slaapritme verstoord wordt.
                      Ik wil nu meer bij daglicht werken en dan de monitor voorzien van een kap. Nu is de vraag waar deze kappen verkrijgbaar zijn, dus niet alleen voor de Eizo. Ik kan er ook een maken van zwart mat (passe-partout) karton maar dat is een lapmiddel.
                      Kan je inderdaad beter dan zelf maken als het niet met de monitor is meegeleverd
                      Hier een linkje met de uitleg van hoe en wat https://mennoborst.nl/monitorkap-maken/
                      En nog eentje na snel Googelen http://www.diyphotography.net/avoid-...-monitor-hood/

                      grts
                      Sieg
                      Last edited by Sieg; 13 januari 2017, 16:22. Reden: en nog eentje ....
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eizo cs 2420

                        't Ja, dat eerste met dat sandwich karton is erg gemakkelijk maar toch zeker niet het mooiste.
                        Die tweede oplossing had ik ook in gedachte maar het vraagt inderdaad veel meer werkt.
                        En in het midden van het bovenste deel zou ik toch namaken volgens de Eizo kap want hoe kunt ge anders een spyder of i1 display op uw scherm leggen?
                        Het grootste werk bij gebruik van 'plastiek', is de gebogen kant die uitgezaagd moet worden en dan gladgeschuurd dient te worden.

                        EDIT: Om dat 'plastiek' aan elkaar te lijmen heb je MEK-PAK, een Polystyrene lijm nodig.
                        Die lijm word onzichtbaar eens opgedroogd en 'last' eigenlijk de delen samen. Ik zeg wel lassen en niet lijmen.
                        Last edited by Red Falcon; 13 januari 2017, 23:35.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eizo cs 2420

                          Ik heb nu een adres gevonden waar je een universele Eizo-kap kunt bestellen maar de kosten van €149 + €8 verzendkosten vind absurd hoog. Voor nog geen €10 ga ik hem nu zelf bouwen, eerst van karton en later wanneer ik de juiste platen in huis heb van licht kunststof, wellicht purschuim.
                          Voor de hoeken om de platen aan elkaar te maken gebruik ik kunststof hoekprofiel met dubbelzijdige tape: hij moet zo licht mogelijk worden.

                          PVC platen in alle soorten op maat gezaagd. Onze PVC platen zijn van hoge kwaliteit en worden snel geleverd, in elke gewenste vorm. Bekijk ons assortiment.
                          Last edited by Eenbes; 14 januari 2017, 13:22.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eizo cs 2420

                            Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                            Ik heb nu een adres gevonden waar je een universele Eizo-kap kunt bestellen maar de kosten van €149 + €8 verzendkosten vind absurd hoog. Voor nog geen €10 ga ik hem nu zelf bouwen, eerst van karton en later wanneer ik de juiste platen in huis heb van licht kunststof, wellicht purschuim.
                            Voor de hoeken om de platen aan elkaar te maken gebruik ik kunststof hoekprofiel met dubbelzijdige tape: hij moet zo licht mogelijk worden.

                            https://kunststofplatenshop.nl/pvc-plaat/
                            Misschien moet je dan ook is kijken naar zwart fluweel om de binnenkant mee te bekleden.
                            Waar een wil is, is een weg
                            ---------------------------------

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eizo cs 2420

                              Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                              Ik werk tijdens het bewerken van foto's meestal in een kamer die vrij duister is en dat is weer slecht voor de noodzakelijke aanmaak van het waakhormoon cortisol in je lichaam waardoor je waak en slaapritme verstoord wordt.
                              Ik wil nu meer bij daglicht werken en dan de monitor voorzien van een kap. Nu is de vraag waar deze kappen verkrijgbaar zijn, dus niet alleen voor de Eizo. Ik kan er ook een maken van zwart mat (passe-partout) karton maar dat is een lapmiddel.
                              En ik die dacht dat die 'nieuwe snelle' fotografie allemaal in een 'light_room' gebeurde: niets is minder waar. Je (zwarte) kleding is zelfs ook van belang, cfr zwarte kledij bij studio opnames... Pfffff :-)
                              https://efbeo.wordpress.com

                              Comment

                              Working...
                              X