Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat, wie is +32 2 8083345 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat, wie is +32 2 8083345 ?

    Ik word dagelijks opgebeld door +32 2 8083345.
    Dit lijkt me een vreemd telefoonnummer (8## ## ##) dus ik neem nimmer op.
    Deze vreemde eend in de bijt, maar blijkbaar een hardleerse eend, belt me nu al van in begin december op in een poging dat ik opneem. Ofwel op de middag, ofwel in de vroege avond.
    Iemand een idee en wie krijgt ook deze woerd of is het een eend ?
    Last edited by Wim.Vanmaele; 10 januari 2017, 13:17. Reden: Laatse cijfer (5) vergeten in de titel... 8083345
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Wat, wie is +32 2 808334 ?

    Laten blokkeren door je provider.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Wat, wie is +32 2 808334 ?

      Even opgezocht.

      135 keer opgezocht op die site en 1 beoordeling.

      Op 14/12/2016: Laat maar even rinkelen, belt ongeveer 1x per week, als je terug belt dan krijg je onmiddellijk een muziekje.

      Ik heb een paar ongewenste nummers in mijn Fritzbox ingesteld zodat de telefoons niet meer rinkelen. Energiebedrijf ENI is er één van en een paar nummers van "windows support" (Indische scam).
      Ik krijg dan enkel automatisch een mailtje dat er een oproep was van nr xxxxxxx en het staat ook met een rood kruis in de logs

      Neem anders eens eenmalig op.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Wat, wie is +32 2 808334 ?

        8 ## ## ##-reeksen zijn normaal nummers indien je er naar belt op jouw rekening gezet worden en veelal zijn dat dure telefoongesprkken over niets en iets.
        Dus, ik vind het vreemd dat ik vanuit dergelijk nummer opgebeld word, vandaar.
        Maar een goed gedacht om die als ongewenst nummer op te nemen. Als die mensen dan toch tijd over hebben om anderen te bellen, laat ze dan maar nutteloos proberen.
        Zelf niet zoveel gevonden op hoehel, wel veel sites van hoe je kan nagaan vanwaar een telefoon komt, maar dien je het nummer dan in te brengen en veelal krijg je een antwoord dat ze het niet kennen.
        @on4bam, die site had, kende ik nog niet.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Wat, wie is +32 2 808334 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          8 ## ## ##-reeksen zijn normaal nummers indien je er naar belt op jouw rekening gezet worden en veelal zijn dat dure telefoongesprkken over niets en iets.
          Het gaat toch om 02 8083345 wat een Brussels nummer is.
          Via 1207 heb ik een aantal nummers gezocht in de 02 808**** range om zo te zien in welke buurt het nummer zit maar helaas, na 20 verschillende nummers die onbekend zijn heb ik het opgegeven.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Wat, wie is +32 2 808334 ?

            Met alle respect, neem toch gewoon op dan weet je het.

            Comment


            • #7
              Re: Wat, wie is +32 2 808334 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
              Met alle respect, neem toch gewoon op dan weet je het.
              Je kan inderdaad opnemen. Dan hoor je meteen wat of wie je aan de lijn krijgt, en kan je meteen inhaken bij verkeerd verbonden.
              Op zich lijkt het een normaal zonenummer 02, voor Brussel, Halle, Edingen en omstreken.
              Ik heb zelf vroeger ook een 02 nr gehad.


              Echter, als een malafide organisatie zo'n nummer opkoopt, en er via een softwaresysteem mensen mee opbelt, zodat wanneer deze opnemen, een achterliggend louche systeem gratis kan bellen naar het buitenland zonder dat jij het weet... dan wordt jij daar op slinkse manier voor gefactureerd.

              En de provider kan daar maar weinig aan doen; ze kunnen wel een formulier aanbieden voor ongewenste oproepen te noteren bij stalking bijvoorbeeld.
              Daarmee kan je dan nadien naar de politie gaan, die het op hun beurt verder onderzoekt.


              Kijk, er zijn nog mensen die van dit nummer last hebben:



              Comment


              • #8
                Re: Wat, wie is +32 2 808334 ?

                Beste BD'ers:
                Volgens de vorige antwoorden,blijkt dit een 02 nummer te zijn.Dus zone Brussel.Volgens :Wie belt mij,zou dit garage Goethals zijn.
                Garage Goethals ligt hier bij mlj 300 meter verder,en dit is zone 050.
                Grote vraagtekens bij:Wie belt mij.
                En hoe je beschuldigd wordt om de mensen te ambeteren.
                Ik heb geen banden met deze garage,maar vond dit toch allemaal wat straf.

                Comment


                • #9
                  Re: Wat, wie is +32 2 808334 ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Even opgezocht.

                  135 keer opgezocht op die site en 1 beoordeling.

                  Op 14/12/2016: Laat maar even rinkelen, belt ongeveer 1x per week, als je terug belt dan krijg je onmiddellijk een muziekje.

                  Ik heb een paar ongewenste nummers in mijn Fritzbox ingesteld zodat de telefoons niet meer rinkelen. Energiebedrijf ENI is er één van en een paar nummers van "windows support" (Indische scam).
                  Ik krijg dan enkel automatisch een mailtje dat er een oproep was van nr xxxxxxx en het staat ook met een rood kruis in de logs

                  Neem anders eens eenmalig op.
                  Ik heb deze link nogmaals geopend,maar helemaal geen sprake meer van Garage Goethals.Hoe betrouwbaar is deze website wel??

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat, wie is +32 2 808334 ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                    Ik heb deze link nogmaals geopend,maar helemaal geen sprake meer van Garage Goethals.Hoe betrouwbaar is deze website wel??
                    Wel een .nl link hé, zou dat niet alleen Nederland zijn?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat, wie is +32 2 808334 ?

                      Maar volgens deze link,was die garage wel in Belgie,en ook een Opel dealer
                      Vreemde samenloop van omstandigheden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat, wie is +32 2 808334 ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        Je kan inderdaad opnemen. Dan hoor je meteen wat of wie je aan de lijn krijgt, en kan je meteen inhaken bij verkeerd verbonden.
                        Op zich lijkt het een normaal zonenummer 02, voor Brussel, Halle, Edingen en omstreken.
                        Ik heb zelf vroeger ook een 02 nr gehad.


                        Echter, als een malafide organisatie zo'n nummer opkoopt, en er via een softwaresysteem mensen mee opbelt, zodat wanneer deze opnemen, een achterliggend louche systeem gratis kan bellen naar het buitenland zonder dat jij het weet... dan wordt jij daar op slinkse manier voor gefactureerd.

                        En de provider kan daar maar weinig aan doen; ze kunnen wel een formulier aanbieden voor ongewenste oproepen te noteren bij stalking bijvoorbeeld.
                        Daarmee kan je dan nadien naar de politie gaan, die het op hun beurt verder onderzoekt.


                        Kijk, er zijn nog mensen die van dit nummer last hebben:



                        https://www.facebook.com/telenet/pos...54388702686284
                        Ik had "wieheefdgebeld.nl" ook opgezocht met de browser, maar vanmorgen stond daar in dat het een onbekend nummer is. Nu staat er wel al commentaar in. Is wat ik vermoede te zijn. Rommel. Dus, ik ga zeker niet opnemen en het nummer is naar de donkere velden verbannen....
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat, wie is +32 2 808334 ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                          8 ## ## ##-reeksen zijn normaal nummers indien je er naar belt op jouw rekening gezet worden en veelal zijn dat dure telefoongesprkken over niets en iets.
                          Mijn nummer begint ook met een 8, en ben toch maar ne gewone burger zenne ;-)
                          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                          Website - 500px - Instagram

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat, wie is +32 2 808334 ?

                            Een lijnnummer dat met 02 begint, moet niet noodzakelijk meer in Brussel zijn. Dat dateert nog van in de tijd der mechanische centrales.
                            Nu dat alle centrales gedigitaliseerd zijn, kan je bij verhuis naar een andere telefoonzone je telefoonnummer inclusief zonenummer behouden.
                            Net zoals je vroeger aan een gsm nummer met 475 kon zien dat dit van Proximus was, kan het evengoed nu een nummer zijn van een Orange klant.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat, wie is +32 2 808334 ?

                              Kan inderdaad juist zijn,maar deze garage weet ik hier al meer dan 30 jaar.Nooit in Brussel gezetten.Voor de digitalisering.
                              Trouwens hun nummer begint met 050 xxxxxxxxxxxxxx
                              Die website is dus niet te betrouwen.
                              Heeft er ondertussen bij wijze van proef dit nummer al gebeld??

                              Comment

                              Working...
                              X