Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de body naast een FF (Canon)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2de body naast een FF (Canon)

    Ik ben benieuwd naar meningen en ervaringen van Canon gebruikers die naast hun FF nog een 2de body hebben. Zelf heb ik een 5D Mk III en overweeg de aankoop van een 2de body, deels om een reserve toestel te hebben op fotoreis, maar ook om in het veld sneller te kunnen werken zonder lenswissels. Ik doe uitsluitend natuurfotografie : dat was eerst vooral macro, nu ook landschap en wie weet in de toekomst ook nog vogels en wildlife.
    Qua lenzen heb ik enkel FF-lenzen : 16-35, 24-105, 70-200 en 100-400, en daarnaast nog de macro lenzen.
    Ik vermoed dat een 2de camera vooral op mijn 100-400 MkII lens zal blijven zitten (omdat die ook een minimale scherpstelafstand van 98cm heeft) en dat ik mijn 5D MkIII als basistoestel zal gebruiken met de lens afhankelijk van de omstandigheden : of macro of breedhoek voor landschap.
    Ik twijfel eigenlijk tussen een 2de hands 5D MkIII, een 7D MkII of een 80D, deze zitten min of meer in dezelfde prijsklasse.
    Ga ik met een crop toestel niet het risico lopen dat ik die te veel links zal laten liggen omwille van beeldkwaliteit tov mijn FF ? Of zal de andere beeldhoek en het effect op tele toch voor voldoende extra opties zorgen ?
    Ben dus vooral benieuwd naar mensen die een dergelijke combinatie van toestellen hebben en hoe ze dat benutten, wat hun ervaringen zijn, waar ze blij om zijn, wat ze spijtig vinden, ...
    Laat maar komen, ik neem alles mee in mijn overweging ! Alvast bedankt.
    Last edited by DominiekC; 11 januari 2017, 22:10.
    Master the craft, and the art will follow.
    Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
    http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

  • #2
    Re: 2de body naasr een FF (Canon)

    7DII met een 100-400 MkII is een hele mooie combinatie
    Qua beeldkwaliteit uiteraard niet zo goed dan een FF, maar qua bouwkwaliteit en op alle vlakken de snelheid beter dan een 80D

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: 2de body naasr een FF (Canon)

      Ik heb de Canon 5D mark IV en de Canon 1D mark IV maar heb ze eigenlijk nog nooit samen gebruikt.
      Persoonlijk maar is 1x gedaan met mijn vorige body's de Canon 5D mark III en de Canon 1D mark III, en vond het veel te veel gesleur met op de ene body de 24-70 en op de andere body de 70-200mm f2.8 IS II. En ook omwille van schouderklachten.

      Maar de toestellen die jij overweegt, buiten de Canon 5D mark III, heb ik daar geen ervaringen mee.

      Comment


      • #4
        Re: 2de body naasr een FF (Canon)

        80D, dit wegens het kantelbaar scherm wat wel praktische is bij macro en andere opnamen.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: 2de body naasr een FF (Canon)

          Hallo,

          Ik heb een 6D (FF) na een overstap van een 60D. Ik gebruik de 60D dus als 2e body, maar eerlijk, hij wordt amper gebruikt. Maar heb ik vooral bij als tijdens een shoot mochten problemen ontstaan met de 6D.

          Ik gebruik de 60D nog wel eens vanwege het kantelbaar scherm.

          Comment


          • #6
            Re: 2de body naasr een FF (Canon)

            ik heb lang twee Canon 5DII's gebruikt omdat ik hoofdzakelijk met primes werk, en dus om lenswissels te reduceren.
            Ik vond het heel plezant werken dat ik de camera's precies gelijk kon instellen, en dat alle knopjes dezelfde zijn.
            Nu gebruik ik meestal de 5Ds, met als reserve of tweede cam nog één van de 2 5DII's.
            voor jouw werk (als je idd denkt aan vogels) zou ik zeker de crop overwegen.

            Ik heb ook een harnas voor de beide camera's tegelijk, handig, maar het ziet er een beetje protserig uit

            ludwig
            www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

            Comment


            • #7
              Re: 2de body naasr een FF (Canon)

              Bij mij ook voornamelijk natuur en wildlife fotografie. Ik heb na lang nadenken naast mijn 5DIII een 7DII aangeschaft. Heerlijk om mee te werken en tot nu er nog niks anders opgezet dan de tele. Je bent natuurlijk wat beperkt met de ISO en ik ga niet graag boven 1600. Dat wist ik uiteraard wel en misschien heb ik er daarom ok zo lang op zitten denken. Maar nu ik zo ver ben, beklaag ik het me niet.

              Djienbe

              Comment


              • #8
                Re: 2de body naast een FF (Canon)

                Bezit naast een FF (1DX mark II) ook een 7D markII.
                7D mark II prachtig toestel snelle AF en 10b/s, gewoon niet hoger gaan dan iso 1600.
                Als je vogels en wildlife wilt gaan doen, dan is de cropfactor een serieus pluspunt alsook de 10 b/s tov van jou 5D markIII.
                Ik wissel constant tussen beide body's, je komt altijd mm's te kort en dan is de crop soms de oplossing.

                Eric
                Eric

                Comment


                • #9
                  Besten,
                  Bedankt om te reageren en jullie ervaringen te delen. Ik heb mijn knoop doorgehakt : een 7D Mk II lijkt voor mijn gebruik de beste keuze.
                  Master the craft, and the art will follow.
                  Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                  http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                  Comment

                  Working...
                  X