Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Longtails

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Longtails



    18mm - F11 - 1/125 - ISO200

    update 13/01:



    steen vooraan rechts weggewerkt. Uiteindelijk bijgesneden & niet gecloned/geretoucheerd (was zichtbaar na bewerking). Misschien nu rechts teveel ruimte in vergelijking met links?
    Last edited by <nox>; 13 januari 2017, 08:20.

  • #2
    Re: Longtails

    Welkom op BD met je eerste foto! Hele knappe toning.
    Horizon staat niet recht. In Showcase let men op dat soort dingen (en als ik het niet zeg, doet iemand anders het).
    Als je meer foto's van dit niveau hebt, ga je snel fans maken op dit forum
    Nog één tip: als je voor een centrale compo gaat, plaats de zon dan ook écht in 't midden. In dit geval dus een beetje meer naar rechts.

    Comment


    • #3
      Re: Longtails

      Knap beeld !
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Longtails

        Mooie tropische kleurtjes te pakken. kohraya tipte al enige verbeterpuntjes aan dus die ga ik niet herhalen.
        Rond de bootjes lijkt wel een zwartig waasje te zitten, vermoedelijk ontstaan tijdens het corrigeren van het grote contrast.(in de nabewerking)
        Toch een knappe foto, voor een 1e inzending !
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Longtails

          Bedankt voor de feedback! Bedoeling van het lid worden was om ook wat 'hardere' kritiek te krijgen, omdat ik daar het meeste uit kan leren!

          Kohraya: bedankt, los over de horizon gezien Lenscorrectie stond blijkbaar wel op, maar hij pakte het niet. Dan maar zelf rechtgetrokken. Is normaal geupdated nu.
          Zon is inderdaad niet exact in het midden, maar als ik hem centraal zet, snij ik een bootje in twee & stoort dit harder. Kan ik dit op één of andere manier oplossen? (Buiten mij voor opname beter te positioneren? )

          Comment


          • #6
            Re: Longtails

            Met de functies 'klonen' en/of 'retoucheren' kan je het halve bootje verwijderen.

            Comment


            • #7
              Re: Longtails

              Welkom hier. Knappe binnenkomer
              Mvg Philip

              Comment


              • #8
                Re: Longtails

                Oorspronkelijk geplaatst door <nox> Bekijk bericht
                Bedankt voor de feedback! Bedoeling van het lid worden was om ook wat 'hardere' kritiek te krijgen, omdat ik daar het meeste uit kan leren!
                )
                Een instelling beter dan welke op je camera !
                Zou je zo vriendelijk willen zijn om een volgend keer de update onder de originele te plaatsen ?
                Dan ziet iedereen de stapjes ter verbetering.
                Je mag er 2 zichtbaar plaatsen. Mochten er meer nodig zijn, mag je ook als link bijplaatsen. BVD
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Longtails

                  Een fraai warm sfeerrijk beeld en levendig met de bootjes. Heel goede foto hoor. De rest is al voldoende gezegd.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment

                  Working...
                  X