Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blauw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Blauw

    Het water in IJsland heeft steeds een typische blauwe kleur. Aan deze waterval heb ik blauw wat opgetrokken om toch een algemene blauwe sfeer te creëren. Zou graag weten of jullie dit positief beoordelen ?

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Blauw

    Vrees dat het het er iets over is ... Zonder je tekst te lezen, had ik onmiddellijk dat gevoel.

    Comment


    • #3
      Re: Blauw

      Ben zelf nogal fan van blauw water maar het lichtblauwe schuim dat in realtieit wit(ter) is valt dan weer tegen.
      Het is in deze foto natuurlijk heel moeilijk, om niet te zeggen onmogelijk, alleen het water blauwer te maken en het schuim wit(ter) te laten.

      PS Wat ik wel veel merk is dat mensen ook bij het tonen van mijn foto's die genomen worden op La Palma, Corsica enz. en waarop de zee te zien is, vinden dat het water te blauw is, en dit terwijl het ter plaatse in werkelijkheid heel erg blauw is bij bepaalde lichtinval. Vraag me dan soms af of dit allemaal mensen zijn die dit "fenomeen" nog niet in het echt gezien hebben (?)... moet wel zeker ?

      Comment


      • #4
        Re: Blauw

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Ben zelf nogal fan van blauw water maar het lichtblauwe schuim dat in realtieit wit(ter) is valt dan weer tegen.
        Het is in deze foto natuurlijk heel moeilijk, om niet te zeggen onmogelijk, alleen het water blauwer te maken en het schuim wit(ter) te laten.

        PS Wat ik wel veel merk is dat mensen ook bij het tonen van mijn foto's die genomen worden op La Palma, Corsica enz. en waarop de zee te zien is, vinden dat het water te blauw is, en dit terwijl het ter plaatse in werkelijkheid heel erg blauw is bij bepaalde lichtinval. Vraag me dan soms af of dit allemaal mensen zijn die dit "fenomeen" nog niet in het echt gezien hebben (?)... moet wel zeker ?
        Ik heb geprobeerd om vooraan die golfjes wit te krijgen want daar heb je een punt wat tot op heden me nog niet gelukt is. Je opmerking in verband met La Palm en Corsica heb je ook een punt, maar dan naar anderen toe, want het water kan daar ook zeer blauw zijn zeker de Middellandse zee. Neem ze eens mee hé Djivan !
        @Indrukwekkend (vind de naam alleen al 'indrukwekkend') : Daarom mijn vraag naar jullie bevinding, zal het wat terugschroeven om te zien al geloof ik dit al gecontroleerd te hebben doch de sfeer moet blijven.
        Beiden bedankt voor de snelle reactie.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Blauw

          Om de foto spectaculairder te maken zou ik met een grijsfilter gewerkt hebben.


          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Re: Blauw

            Bij het zien van de foto kwam ik tot de vaststelling dat het blauw fel over was wat door Djivan en GR Bevestigd worden. Wat het blauw betreft heb ik ook mijn bevindingen. Als ik in de club zuiderse foto’s toon met luchten of water dan spreekt men daar van het François blauw. Dus je ziet maar. We zijn dit blauw in onze contreien niet gewoon. Ik zou de personen eens aanraden een reisje naar het zuiden te plannen.
            Mvg Suske

            Comment


            • #7
              Re: Blauw


              Is dit nu beter ?
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Blauw

                Ik heb een beetje een dubbel gevoel. Dat diepblauwe onderaan op het origineel vind ik wel iets hebben. Daartegen is het wit nu beter. Je maakt het jezelf niet gemakkelijk hé Raymond.

                Comment


                • #9
                  Re: Blauw

                  Komt nu inderdaad iets overtuigender over door de witte spatten van het water


                  Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Blauw

                    Ik vind de up niet beter hoor alle detail in het neervallend water is verdwenen.
                    vriendelijke groeten, Sien

                    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Blauw

                      Een aparte bewerking. Ik vind het water wel mooi, maar (op mijn monitor) kleurt de hemel magenta. Desondanks ben ik al een al enkele keren komen kijken ;-)

                      PS. Ik profiteer er even van om aan iedereen nog het allerbeste te wensen voor het nieuwe jaar.
                      Mvg Philip

                      Comment


                      • #12
                        Re: Blauw

                        Comic, Indrukwekkend, bommasien en philitalia zeer oprechte dank voor jullie oordeel want dat was ook mijn vraag !
                        Magenta is ook een kleur hoor philitalia, en wat je in de lucht ziet heeft te maken met het stuiven van het water, je wordt daar zo nat als een regenwaterput m.a.w. een zuivere lucht ie daar onmogelijk vast te leggen of je moet er eentje in brengen
                        Hoe langer ik nu ook kijk en jullie opvattingen lees ben ik meer en meer te winnen voor mijn update : Hij wordt beter op termijn en dat is heel goed (zeggen ze dan) !
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Blauw

                          goh dit is ne moeilijke.
                          ik weet dat het in het hoge noorden allemaal serieus blauw kan zijn en dat ge soms met de handen in het haar zit in verband met de witbalans.
                          voor mij is het grootste probleem de overgang van de lucht naar de berg
                          een pessimist is een optimist met ervaring.
                          Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                          Pentax k-3II en nog meer glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: Blauw

                            Dynamisch en tegelijk rustgevend
                            Peter
                            mijn website : klik

                            Comment

                            Working...
                            X