Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijen in flitser laten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijen in flitser laten?

    Ik vraag me al een tijdje af hoeveel kwaad het kan op batterijen een tijd in de flitser te laten. Ik ben het erin doen van batterijen een beetje zat, al flits ik niet veel en ik wil 'm snel bij de hand kunnen hebben.

    Lekker gebeurt pas na tijden maar merken jullie (die dit doen) dat de oplaadbare batterijen een stuk sneller leeglopen?

  • #2
    Re: Batterijen in flitser laten?

    ik heb oplaadbare en laat ze altijd in de flitser alhoewel ik die maar heel weinig gebruik. Het zijn er die bijna geen kracht verliezen en zelfs na verschillende maanden is de flitser nog steeds direct te gebruiken
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Batterijen in flitser laten?

      Bij mijn reportageflits laat ik de batterijen er ook altijd in zitten. Zo ben ik snel klaar voor onverwachte omstandigheden.

      Ik heb dan nog een hele set aan manuele flitsen voor strobistwerk en daar haal ik de cellen wel uit. De reden is dat ik na een shoot niet meer weet welke cellen opgeladen moeten worden of hoeveel en ik ze dus allemaal door de lader haal en dan opberg in doosjes per 4.

      Ik heb echter gemerkt dat mijn manuele flitsen (Yongnuo 560 IV) na een tijdje niet gebruikt geweest te zijn al hun settings verliezen. Dat is iets wat ik bij mijn reportageflits (Yongnuo 568EX II) niet heb omdat de batterijen er altijd in blijven zitten vermoed ik.

      Ik herinner mij een draadje van enige tijd geleden dat iemand ook zei dat de flitsen een zeer kleine stroom verbruiken in uitgeschakelde toestand.
      Mogelijks houd dat verband met het bewaren van de settings? Geen idee.

      Comment


      • #4
        Re: Batterijen in flitser laten?

        Ik haal ze er persoonlijk wel uit. Ook o.a. Om dezelfde reden als buurmanBert hierboven. Als je redelijk wat sets hebt dan moet Je dat in de gaten houden.

        Meerdere mensen hebben al melding gemaakt dat er op sommige flitsers toch wel stroom "weglekt". Maar als dat bij jou het geval niet is, dan kan je ze natuurlijk gewoon in laten.
        Natuurlijk low discharge batterijen gebruiken zoals de eneloops ! Ik had nog 2 andere sets, maar die liggen ondertussen al in het containerpark. De eneloops laten me nooit in de steek
        Nikon shooter - Samyang fan

        Comment


        • #5
          Re: Batterijen in flitser laten?

          Bedankt. Ik ga denk ik ook over naar Eneloops.

          Comment


          • #6
            Re: Batterijen in flitser laten?

            ik laat ze in de flitser zitten, maar draai een batterij om.

            Comment


            • #7
              Re: Batterijen in flitser laten?

              Oorspronkelijk geplaatst door Pim89 Bekijk bericht
              Bedankt. Ik ga denk ik ook over naar Eneloops.
              Op dit moment nog steeds de betere keuze, denk ik, en zeker de Eneloop pro.
              ...leeg...

              Comment


              • #8
                Re: Batterijen in flitser laten?

                Ja hier ook Eneloop. Die cellen zijn echt zeer zeer goed zoniet de beste. En de prijs is aanvaardbaar.
                Wil je een goed en goedkoop adres http://www.nkon.nl
                Ik denk dat de helft van het forum zijn batterijen daar koopt.

                Comment


                • #9
                  Re: Batterijen in flitser laten?

                  Er is er onlangs eentje in een trigger leeggelopen, daarom haal ik ze er nu zeker overal uit als ik het een tijd niet gebruik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Batterijen in flitser laten?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                    ik laat ze in de flitser zitten, maar draai een batterij om.
                    Dat zou ik nooit doen, de kring wordt daardoor zelfs niet onderbroken (tenzij de batterij zo geen contact kan maken) .
                    Je kunt veel beter een plastic plaatje er tussen steken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Batterijen in flitser laten?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pim89 Bekijk bericht
                      Ik vraag me al een tijdje af hoeveel kwaad het kan op batterijen een tijd in de flitser te laten. Ik ben het erin doen van batterijen een beetje zat, al flits ik niet veel en ik wil 'm snel bij de hand kunnen hebben.

                      Lekker gebeurt pas na tijden maar merken jullie (die dit doen) dat de oplaadbare batterijen een stuk sneller leeglopen?
                      Met alkaline batterijen zou ik het zeker niet doen. De kans op lekken is zeer groot. Een goede oplaadbare batterij als de Eneloop of Eneloop Pro lijkt me niet meteen een probleem. De batterij die wij meest verkopen aan fotografen voor in een flitser is de Eneloop Pro.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Batterijen in flitser laten?

                        Ik heb altijd een setje accu's in de flitser zitten, dat zijn wel accu's met een lage zelfontlading, en daardoor is de flitser altijd gebruiksklaar als ik die snel nodig heb.
                        Nimh accu's heb ik nog nooit weten lekken, ik denk dus dat het geen probleem is om die in een apparaat te laten zitten voor een langere periode.

                        Alkalinebatterijen laat je best niet te lang in een apparaat zitten, want na verloop van tijd heb je altijd kans dat ze beginnen te lekken.
                        Vooral als ze bijna leeg zijn wordt de kans op lekken groter, maar het is eigenlijk onvoorspelbaar, de ene batterij van hetzelfde merk zal sneller beginnen te lekken dan de andere.
                        Ik heb al van heel wat merken lekkende alkalinebatterijen gezien (ook de bekende en duurdere), volgens mij is er dus met elk merk kans dat dat uiteindelijk ooit wel zal gebeuren.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Batterijen in flitser laten?

                          Momenteel alleen eneloops pro in gebruik en laat deze zitten.
                          Ooit in een 430exI Alkalinebatterijen laten zitten gedurende 1 maand en het was een plakboel.
                          Flits en batterijen naar de Kl.......
                          MVG. Hugo

                          Comment


                          • #14
                            Re: Batterijen in flitser laten?

                            laat ze er meestal in, enkel in reserve flitsen die ik zelden gebruik haal ik ze er soms uit. Gebruik verschillende merken, eneloop pro, die van den Aldi , veel te dure gp en sinds kort ook Lenmar. nooit problemen mee ondervonden.
                            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                            Comment


                            • #15
                              Re: Batterijen in flitser laten?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                              Er is er onlangs eentje in een trigger leeggelopen, daarom haal ik ze er nu zeker overal uit als ik het een tijd niet gebruik.
                              Welk merk en type batterij is leeggelopen aub?

                              Comment

                              Working...
                              X