Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

La Hoëgne (2)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] La Hoëgne (2)


  • #2
    Re: La Hoëgne (2)

    Fraai hoe het waterloop door de foto stroomt. Fijne kleurtjes Ik denk dat de verscherping net erover is.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: La Hoëgne (2)

      Ik vind de foto niet zo aangenaam kijken wegens de felle kleurtjes, de vele reflecties op de bladeren, de harde contrasten en de scherpte.
      Als je dit in een zachter sfeertje kan gieten, zou het geheel veel rustiger ogen. Het potentieel is er.

      Comment


      • #4
        Re: La Hoëgne (2)

        De foto op zich is mooi maar in de nabewerking is er nogal veel verkeerd gelopen.
        Niet te snel na een bewerking posten.
        Even met iets anders bezig zijn en dan achteraf nog eens uw foto bekijken.
        Dit brengt in de meeste gevallen het één en ander aan het licht wat u na de eerste bewerking niet is opgevallen.
        Altijd matig zijn met saturatie en verscherpen doe als laatste in de nabewerking.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: La Hoëgne (2)

          Fijne volle agressieve kleuren geven deze foto weer, soms is men er voor soms tegen. De snelheid van het water vind ik hier top. De diepte is ook mooi meegenomen.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: La Hoëgne (2)

            Staat mooi in beeld maar ik vind de verscherping en de kleur net iets té
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: La Hoëgne (2)

              mijn eerste gedacht was mooie compo, mooie herfstkleuren - beetje fel maar why not? - , goed gezien. de verscherping, tja, misschien wel op het randje, maar ik persoonlijk zie het niet over het randje.
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

              Comment


              • #8
                Re: La Hoëgne (2)

                Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                Staat mooi in beeld maar ik vind de verscherping en de kleur net iets té
                Volledig mee eens.
                Mijn eerste indruk was ook dat de foto schuin staat. Ik weet niet waarom, maar ik krijg deze indruk.
                Misschien de spiegeling van de bomen in het water eens controleren, ik denk dat de foto naar rechts gedraaid moet worden.

                Comment

                Working...
                X