Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studio verlichting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • studio verlichting

    Ik wil van 4personen een groepsfoto maken met witte/grijze achtergrond in een studio.
    Een van hen een dame met heel licht bijna wit krullend haar.
    Ik heb een achtergrond met wit papier 2,7m breed.
    Ps. zij kunnen niet ver van de achtergrond staan anders krijg ik ze niet binnen de 2,7m
    En ik heb 4 oude flitsers 200W.s geheel of half instelbaar.
    Hierbij normale statieven dus niet van boven
    Het gaat mij hoofdzakelijk om geen of zo weinig mogelijk schaduwen te krijgen op de achtergrond en dat bij die dame het haar niet overbelicht wordt.
    Heb jij ervaring hiermee? Zou je mij dan wat tips kunnen geven?
    Alvast bedankt,
    Dré

  • #2
    Re: studio verlichting

    Moderator Note: Verplaatst van 'Beginnershoek' naar 'Strobist' omdat de fotohoek er enkel is om foto's te tonen
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: studio verlichting

      Waarom zou je de achtergrond niet rechtstreeks zelf belichten, dus één flitser achter de mensen zetten en op achtergrond richten ?
      De achtergrond wordt dan belicht en het witte haar niet.
      Nikonspul

      Comment


      • #4
        Re: studio verlichting

        Oorspronkelijk geplaatst door ameuffels Bekijk bericht
        Ik heb een achtergrond met wit papier 2,7m breed.
        Ps. zij kunnen niet ver van de achtergrond staan anders krijg ik ze niet binnen de 2,7m
        Voor groepsfoto's mag je geen gebruik maken van een groothoek omdat je dan net buiten je achtergrond gaat.
        Je moet voldoende afstand nemen en met een telelens fotograferen (hoe groter de tele hoe kleiner de beeldhoek - hoe kleiner de beeldhoek hoe minder achtergrond je nodig hebt).


        Oorspronkelijk geplaatst door ameuffels Bekijk bericht
        Het gaat mij hoofdzakelijk om geen of zo weinig mogelijk schaduwen te krijgen op de achtergrond en dat bij die dame het haar niet overbelicht wordt.
        Heb jij ervaring hiermee? Zou je mij dan wat tips kunnen geven?
        Alvast bedankt,
        Dré
        De schaduwen op de achtergrond wegwerken doe je door de achtergrond apart te belichten.
        Zogen dat het haar niet wegvalt in de achtergrond vergt een juiste lichtmeting.

        P.S. een witte achtergrond is juist de moeilijkste om juist uit te lichten van allemaal.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: studio verlichting

          Dank jullie wel.
          Dré

          Comment


          • #6
            Re: studio verlichting

            Ik zou de achtergrond niet belichten zodat die zacht grijs wordt.
            Daar zal het kapsel van de dame mooi bij afsteken.
            Eventueel kan je er zelfs nog accent op leggen door een tegenlicht op het kapsel te richten. Of werken met een haarlichtje. Of een softbox plaatsen boven haar zodat haar kapsel helemaal belicht is.

            Verder volg ik met de gegeven tips.

            Comment

            Working...
            X