Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spiegelreflex voor make-up artist

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spiegelreflex voor make-up artist

    Hallo allemaal!
    Ik ben een make-up artist en zoals jullie wel kunnen raden opzoek naar een spiegelreflexcamera.
    Ben een echte leek op dit gebied! Ik zoek een model waarmee ik deftige foto's kan maken van behind the scenes tijdens shoots, workshops, mijn make-upcreaties,... Momenteel (schaam) doe ik dit met mijn smartphone, maar jullie begrijpen vast en zeker wel dat o.a. de make-up echt niet tot uiting komt op zo'n foto met smartphone. Belangrijk is ook dat er mogelijkheid is om foto's meteen van mijn camera naar mijn smartphone te kunnen zetten/versturen.
    Ik zoek dus een makkelijk, instapmodel die me toch goede beelden oplevert die meteen op sociale media gepost kunnen worden.
    Tips zijn altijd welkom!

  • #2
    Re: Spiegelreflex voor make-up artist

    Instap full frame camera: Canon 6D/ Nikon D610 samen met een Tamron 85mm 1.8 VC?
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Spiegelreflex voor make-up artist

      Iphone 7.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Spiegelreflex voor make-up artist

        Kies eerst je lens, en dan een body er bij.
        Wat wil je er aan uitgeven?

        Comment


        • #5
          Re: Spiegelreflex voor make-up artist

          Oorspronkelijk geplaatst door ___atumn Bekijk bericht
          Hallo allemaal!
          Ik ben een make-up artist en zoals jullie wel kunnen raden opzoek naar een spiegelreflexcamera.
          Ben een echte leek op dit gebied! Ik zoek een model waarmee ik deftige foto's kan maken van behind the scenes tijdens shoots, workshops, mijn make-upcreaties,... Momenteel (schaam) doe ik dit met mijn smartphone, maar jullie begrijpen vast en zeker wel dat o.a. de make-up echt niet tot uiting komt op zo'n foto met smartphone. Belangrijk is ook dat er mogelijkheid is om foto's meteen van mijn camera naar mijn smartphone te kunnen zetten/versturen.
          Ik zoek dus een makkelijk, instapmodel die me toch goede beelden oplevert die meteen op sociale media gepost kunnen worden.
          Tips zijn altijd welkom!
          dit maakt me een beetje droevig, alweer een post in de zin van: 'ik wil XX fotograferen en ik heb daar een camera voor nodig, wat kan je mij adviseren' ...
          alsof het de camera is die de foto's maakt. Ik geef je nu al op een briefje, als je je niet wat wil verdiepen in het maken van foto's (jij zelf, niet de camera) dan zal je ontgoocheld zijn, met eender welke camera ...
          sorry hoor
          ludwig
          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

          Comment


          • #6
            Re: Spiegelreflex voor make-up artist

            @ Ludwig
            Nooit gezegd dat ik er me niet in wil verdiepen, maar ben ook niet van plan om me er professioneel mee bezig te houden.
            En droevig? Iedereen moet ergens starten met info inwinnen en zoeken. Ik ga er vanuit dat jij ook niet geboren bent met een basiskennis fotografie.

            Comment


            • #7
              Re: Spiegelreflex voor make-up artist

              @ Tommie1
              Goh, dacht zo'n 300 a 500euro.
              Zat echt wel te denken aan een instapmodel zoals canon eos d1300. Ik heb echt totaal geen kennis van lenzen. Ga ik me van de week eens mee bezig houden.

              Comment


              • #8
                Re: Spiegelreflex voor make-up artist

                Oorspronkelijk geplaatst door ___atumn Bekijk bericht
                @ Ludwig
                Nooit gezegd dat ik er me niet in wil verdiepen, maar ben ook niet van plan om me er professioneel mee bezig te houden.
                En droevig? Iedereen moet ergens starten met info inwinnen en zoeken. Ik ga er vanuit dat jij ook niet geboren bent met een basiskennis fotografie.
                Juist daarom zou ik geen DSLR kiezen maar een iPhone 7 (goeie camera en je moet niets overzetten).
                DSLR is geen magisch woord en niet eens zaligmakend.
                Als je 'echt' goeie foto's wil zal je ook licht nodig hebben, als versturen belangrijk is zal de een smartphone DE uitweg zijn.
                ...leeg...

                Comment


                • #9
                  Re: Spiegelreflex voor make-up artist

                  @ Lieven

                  Thanks, je hebt zeker een punt!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spiegelreflex voor make-up artist

                    Ik ben het eens met de reacties.
                    Als fotografie niet echt je ding is ga je er nooit goede foto´s uit halen. Al koop je het duurste toestel dat er is.
                    Ik zou je eerder aanbevelen om samen te werken met fotografen die dit op basis van TFP (gratis) willen doen.
                    Je kan die mensen bij overvloed vinden in groepen op facebook.
                    Daar heb je de beste garanties op goede foto´s die goed staan in je portfolio.
                    En als jouw werk van een goed niveau is dan zullen ze al snel aan u vragen om andere shoots te doen. Soms vang je er nog iets aan ook.

                    Nu, als het dan toch moet dat je het zelf wil doen dan zou ik adviseren om niet het laagste model te nemen zoals de 1300D. Ga een categorie hoger in de xxxD reeks.
                    Vergeet ook niet om er een goed stuk glas op te zetten. Voor portret op een crop toestel en lekker goedkoop kan je bv de 50mm F1.8 nemen van Canon.

                    Echter: vergeet niet dat je daarmee de foto´s niet direct op sociale media kan plaatsen. Het doel is dat je die eerst gaat bewerken.
                    Lightroom volstaat al maar wil je echt een niveau hoger gaan dan zal je met photoshop moeten leren werken.
                    Het is daarom dat ik zeg dat je beter kan samenwerken met een fotograaf die EN het materiaal heeft EN ook weet hoe hij dit moet aanpakken.
                    Ook een punt dat je nog vergeet is belichting. Menig fotograaf beschik over degelijke lichtstatieven en flitskoppen.
                    Je zal er veel verder mee komen.
                    Last edited by buurmanBert; 7 januari 2017, 23:29.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spiegelreflex voor make-up artist

                      Bedankt allemaal voor de feedback!
                      Samenwerken met fotografen doe ik sowieso al voor mijn officieel portfolio, 't is eerder voor bts, voor de make-up al te fotograferen voor de shoot begint,...
                      Kan dan inderdaad beter opzoek gaan naar een smartphone met goede camera.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Spiegelreflex voor make-up artist

                        Ik raad je ook aan om de nikon d3xxx en canon xxxxd reeksen links te laten liggen. De basisprincipes van fotografie zijn op alle toestellen het zelfde en de instelmogelijkheden zijn op de hogere reeksen groter en makkelijker. Om met een dslr betere foto's te maken moeten je de basis leren om van de automaat af te gaan anders ben je beter af met een goede compactcamera

                        Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y560-L01 met Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Spiegelreflex voor make-up artist

                          De camera/lens zal voor jouw doen weinig verschil maken. Ik begrijp niet goed waarom er zo moeilijk over gedaan wordt.

                          Wat voor jouw doel belangrijk zal zijn is dat je een kleine plaats kan installeren met correct licht. Een reflector voor op de schoot lijkt me ook een goeie investering. Zorg dat je met de juiste kleurtemperatuur werkt bij je binnenverlichting.
                          Make-up is erg gevoeler voor licht en kleurtemperatuur, en je wil het natuurlijk zo correct mogelijk fotograferen.
                          Als je even het toestel correct instelt kan je verder gewoon jpeg shooten voor jouw doeleinden.
                          Nikon shooter - Samyang fan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Spiegelreflex voor make-up artist

                            @ Eanx
                            Thanks voor de tips! Hier kan ik iets mee.

                            Comment

                            Working...
                            X