Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elements 14 geeft foto niet scherp weer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Elements 14 geeft foto niet scherp weer

    Als ik een foto open in Elements 14 RAW dan is de foto scherp, eenmaal nadien openen na raw in fotobewerking is het beeld lichtjes gekarteld of lichte ruis en hoe meer de foto bewerkt word hoe slechter?

  • #2
    Re: Elements 14 heeft foto niet scherp weer

    Oorspronkelijk geplaatst door Blondeel Bekijk bericht
    Als ik een foto open in Elements 14 RAW dan is de foto scherp, eenmaal nadien openen na raw in fotobewerking is het beeld lichtjes gekarteld of lichte ruis en hoe meer de foto bewerkt word hoe slechter?
    Zijn ze na het opslaan als jpeg wel terug scherp?
    Ik heb de ervaring dat in photoshop niet in elk percentage de foto's even scherp worden weer gegeven. Dat zou te maken hebben met rekenfouten in het verkleinen. En naar het schijnt zijn die rekenfouten bij 50% en 25% kleiner en kan je dus best in die percentages beelden bekijken

    Comment


    • #3
      Re: Elements 14 heeft foto niet scherp weer

      Inderdaad, maar niet 100%, het is moeilijk om tijdens het bewerken te weten is het nu goed of niet?
      Bedankt voor uw antwoord, ik bekijk het met ander percentage.

      Comment


      • #4
        Re: Elements 14 heeft foto niet scherp weer

        Ik heb het percentage veranderd maar blijft hetzelfde, met foto's die met minder licht genomen zijn is het niet te doen om mee te werken, ruis en gekartelde randen.
        De meeste foto's bewerk ik met Olympus viewer 3 die prachtige beelden heeft, helaas nu defect, na exporteren word niet het bewerkte beeld maar het originele opgeslagen!? zie ook in forum.

        Comment

        Working...
        X