Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

6D Mark II?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 6D Mark II?

    Beste camerafanaten,

    Heeft hier al iemand wat meer informatie over de upgrade van de Canon 6D?
    Ik ben namelijk aan het kijken voor een betere camera dan mijn 1200D en kan niet beslissen tussen de 80D, 7DmII, 6D.
    Mijn 1200D wordt voornamelijk gebruikt voor landschap- en straatfotografie maar ik zou binnenkort ook wat meer natuur/dieren-fotografie gaan doen.
    In video ben ik minder geïnteresseerd.

    Momenteel doet de 6D het iets minder goed dan zijn Nikon FF tegenhanger en zelfs net minder als de 80D en 7D MII (voor wat betreft dynamisch bereik althans).
    De release van de 6D was dan ook al in 2012, waardoor het model toch ondertussen bijna toe is aan zijn opvolger.
    Op het internet voorspellen ze een nieuwe 6D tegen april 2017 maar dat blijkt nog allemaal wat natte vingerwerk precies.
    Ook over de verbeteringen wordt weinig toegelicht.

    Bronnen:




    Mvg,
    Ruben

  • #2
    Re: 6D Mark II?

    Denk eraan dat als de 6DII komt je een pak meer gaat betalen dan nu. De nieuwe zal ongetwijfeld beter zijn maar de huidige is nog goed genoeg.

    Ook opletten met de dynamic range. De 80D (niet de 7DII) heeft inderdaad een hoger dynamisch bereik maar alleen op ISO100/125. Daarboven doet de 6D het nog altijd beter, kijk zelf maar hier.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: 6D Mark II?

      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Denk eraan dat als de 6DII komt je een pak meer gaat betalen dan nu. De nieuwe zal ongetwijfeld beter zijn maar de huidige is nog goed genoeg.

      Ook opletten met de dynamic range. De 80D (niet de 7DII) heeft inderdaad een hoger dynamisch bereik maar alleen op ISO100/125. Daarboven doet de 6D het nog altijd beter, kijk zelf maar hier.
      Leuke link, moet je de grafiek eens zien van de Leica M Monochrome Typ 246.

      Maar over de prestatie van de 6D gesproken, we hebben hier een halogeen lamp met dimmer. Ik heb de dimmer heel erg gedimd, dat er nog heel weinig licht is. Daarna heb ik de camera op hoogste ISO gezet en een foto op F1.4 gemaakt met de Canon eigen 1.4 lens. Moet zeggen, was erg over de indruk van de kwaliteit. Heb zo 123 wel niet meer de foto bij de hand, staat ergens geback-upt. Kan momenteel geen foto opnieuw maken, 6D is weer terug naar eigenaar.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: 6D Mark II?

        Ergens ook wel normaal dat de full frame beter presteert in low light.
        Het grootste probleem met de 6d is blijkbaar wel de autofocus, dus niet echt een camera die zowel landschap- als dierfotografie aankan zoals de 7DII. De 7DII doet het dan weer minder bij low light maar de sensor is wel hoge kwaliteit en zeker een verbetering op de 1200D...
        Zal toch nog even wachten zijn tot de 6DII gelanceerd is om de prijzen te zien evolueren en zal op basis daarvan een definitieve keuze maken denk ik.

        Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Re: 6D Mark II?

          Als je nu al lenzen gebruikt die voor een full-frame camera kunnen dienen, dan kan je die blijven gebruiken op een 6D (II), als dat niet het geval is, dan zal je nog veel meer moeten uitgeven als je de 1200D vervangt door een 6D (II).
          Dat is ook iets waar je rekening mee moet houden als je van een crop camera overstapt naar full-frame.

          Welk AF-systeem de opvolger van de 6D zal krijgen, dat valt af te wachten, maar dat zal waarschijnlijk een heel stuk minder uitgebreid blijven dan dat van de 5D MKIV.
          Als het AF-systeem van de 6D te dicht in de buurt van de huidige 5D komt, dan zullen ze minder 5D MKIV camerabody's verkocht krijgen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: 6D Mark II?

            De 6d doet het nog altijd goed. Zelf kan ik goed het vergelijk maken tussen een crop camera (550d) omdat ik beide heb, niet alleen is er een verschil in ruisprestaties maar ook in beeldkwaliteit en scherpte. Met mijn 6d durf ik gerust tot iso18000 te gaan zonder storende ruis te zien. Op iso25600 is er wel ruis. Staar je niet blind tussen al die vergelijkingen op internet.
            Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

            Comment

            Working...
            X