Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

één wolkje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] één wolkje

    update:

    DSC_0908-update by Raf Strobbe, on Flickr

    origineel:

    DSC_0908 by Raf Strobbe, on Flickr

    ISO 200 18 mm f 3.5 1/800

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.
    Last edited by muesli; 6 januari 2017, 20:56.

  • #2
    Re: één wolkje

    Ik vind dit een leuke compositie : het wolkje, de blok ijs. De rommelige voorgrond stoort mij wel wat. Zonder de takken was voor mij aangenamer kijken geweest.
    https://www.behance.net/Lynx1966

    Comment


    • #3
      Re: één wolkje

      Qua instellingen zou je toch voor een kleiner diafragma mogen gaan (groter f-getal) aangezien je genoeg licht had aan je sluitertijd te oordelen.
      De scherpte ligt nu vooral op de (oninteressante) voorgrond.
      Spectaculair landschap, dat wel.

      Comment


      • #4
        Re: één wolkje

        De voorgrond valt inderdaad teveel op en is daardoor storend voor de compo.
        Ik heb een update gemaakt: onderaan een deel weggecropt en de paar storende takken die over het water staken ook weggedaan.
        Van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat meer contrast in te stoppen.
        Qua scherpte: ik kon inderdaad een lagere snelheid nemen. Gewoon niet op gelet. De autofocus richtte ik op de ijsberg. Vandaar dat de voorgrond die dichter is (met takken en strand) scherper is dan de bergen. Maar bij uitvergroting zie ik toch nog veel detail in de gletsjer op de achtergrond vind ik.
        Bedankt voor de tips,
        Raf.

        Comment


        • #5
          Re: één wolkje

          Geslaagde up

          Comment


          • #6
            Re: één wolkje

            Mooie update

            Comment


            • #7
              Re: één wolkje

              Ieder zijn visie en beoordeling maar voor een indruk over de natuurlijke omgeving verkies ik de originele omdat dit er bijhoort. Ik weet dat ik op dat vlak van die analyse dikwijls alleen sta maar ga me daar nooit in verloochenen. De maker doet met zijn foto wat ie wil en beide foto's zijn uiteraard mooi, goed van diepte, inhoud en kleur.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: één wolkje

                Zeer fraai landschap. Ik denk dat een stapje opzij (dus zonder tak) het mooist was geweest.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: één wolkje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                  Zeer fraai landschap. Ik denk dat een stapje opzij (dus zonder tak) het mooist was geweest.
                  Waarschijnlijk wel, indien die kanten niet vol lagen met meegespoelde struiken en hout en dit is dikwijls het geval daar. Ik zal teveel aandacht gehad hebben voor de ijsberg en het achterliggende landschap en niet genoeg op de voorgrond gelet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: één wolkje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                    Zeer fraai landschap. Ik denk dat een stapje opzij (dus zonder tak) het mooist was geweest.
                    Hier sluit ik mij bij aan
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: één wolkje

                      te verwachten reactie, van die voorgrond.
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment

                      Working...
                      X