Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D500

    Hallo,

    Ik overweeg mijn D4 te verkopen voor de nieuwe D500. Ik heb het merendeel van de topics hier op het forum gelezen, maar ik vraag me af hoe de D500 presteert in het (donkere) nachtleven (al dan niet met de SB-700). Iemand ervaring met dit toestel in nachtclubs/discotheken? De reviews zijn alvast veelbelovend, vandaar mijn twijfel. Meermaals per week met een D5 tussen een uitzinnige menigte lopen, is geen optie. Bovendien een pak boven mijn budget.

    Welke lenzen raad je hierbij aan? Rekening houdende met de DX (ipv de FX).
    Ik denk hierbij aan de Sigma 20 (of 24) f1.4 ART.

    Alvast bedankt voor jullie meningen/tips.
    Gr
    2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

  • #2
    Re: Nikon D500

    Ik denk ergens dat je de Nikon D4 gaat missen. Maar mocht je de Nikon D500 kopen, dan zou je ook een Sigma 35mm F1.4 Art kunnen kopen he. 35*1,5 = +/- 50 (52.5) 1,4*1,5
    Dan heb je hetzelfde bereik als je 50mm lensje.
    Afhankelijk van je wensen zou je dan een 18-35 1.8 (eventueel + 50-100 1.8) / 18-50/55 F2.8 kunnen nemen in plaats van de 24-70
    Of je neemt de 18-35 en je houdt de 24-70
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D500

      Sigma 30mm 1.4 ART is er speciaal voor DX, erg compact en ligt, misschien wel leuk om mee rond te lopen...
      Lijkt me ook goed te scoren kwa focussnelheid en scherpte. Pak goedkoper dan de FF Sigma lenzen nog (DG reeks).

      Als 30mm niet breed genoeg is dan kan de 18-35mm 1.8 ook wel een leuk alternatief zijn, minder lichtsterk maar wel flexibel.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D500

        Oorspronkelijk geplaatst door RobC83 Bekijk bericht
        Sigma 30mm 1.4 ART is er speciaal voor DX, erg compact en ligt, misschien wel leuk om mee rond te lopen...
        Lijkt me ook goed te scoren kwa focussnelheid en scherpte. Pak goedkoper dan de FF Sigma lenzen nog (DG reeks).

        Als 30mm niet breed genoeg is dan kan de 18-35mm 1.8 ook wel een leuk alternatief zijn, minder lichtsterk maar wel flexibel.
        Neem wel de Art versie, ik heb ooit bij de fotoboer een oude versie getest. Op F4 was hij pas scherp of hij was nog altijd niet scherp. Focus afstand lag in ieders geval niet goed.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D500

          dxomark
          D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

          Comment

          Working...
          X