Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

't Zijn altijd dezelfden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 't Zijn altijd dezelfden

    die de bierprijs als eerste verhogen : http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2860564
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: 't Zijn altijd dezelfden

    DIT is nu eens echt een maatschappelijke discussie...

    Comment


    • #3
      Re: 't Zijn altijd dezelfden

      Tja, niet onlogisch hé: als de grote massa gewoon Leffe, Jupiler verder drinkt bij een prijsverhoging dan hebben ze geen enkele reden om het niet te doen, integendeel.
      Je kan dat doortrekken naar grootbanken, GSM en internet operatoren etc...

      Vanmiddag bij het eten nog een lekkere Omer gedronken, mmm... en lekker niet van Inbev.
      Last edited by nete; 6 januari 2017, 13:56.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: 't Zijn altijd dezelfden

        Geen last van, al vragen ze 1000€ voor een pint.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: 't Zijn altijd dezelfden

          Ze zijn de grootste van de wereld en hebben een quasi monopoliepositie in België, ze hebben de macht om dit te doen.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: 't Zijn altijd dezelfden

            Gewoon laten staan die fabrieksdrap van de grote brouwers.
            Ik drink alleen nog maar ambachtelijk speciaalbier en daar zijn honderden kleine brouwers van in België en Nederland.
            Tip, voor het lekkerste bier van België: Gageleer gebrouwen in Turnhout. Niet goedkoop maar overheerlijk.

            Comment


            • #7
              Re: 't Zijn altijd dezelfden

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Tja, niet onlogisch hé: als de grote massa gewoon Leffe, Jupiler verder drinkt bij een prijsverhoging dan hebben ze geen enkele reden om het niet te doen, integendeel.
              Je kan dat doortrekken naar grootbanken, GSM en internet operatoren etc...

              Vanmiddag bij het eten nog een lekkere Omer gedronken, mmm... en lekker niet van Inbev.
              Dat hoor ik graag
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #8
                Re: 't Zijn altijd dezelfden

                Alleen, die speciaal bieren kosten de laatste tijd stukken van mensen (op cafe hé, ttz, tegenwoordig zijn het meestal tavernes)...

                Tegelijk een betje reklam maken zie http://newsmonkey.be/article/23632
                Last edited by toerist; 6 januari 2017, 15:38.
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: 't Zijn altijd dezelfden

                  Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                  ...................
                  Tegelijk een betje reklam maken zie http://newsmonkey.be/article/23632
                  Je hebt me liggen hé.... nu ga ik ook reclame maken.
                  Mijn lievelingsbier, Guinness, is tegenwoordig bijna nergens meer te vinden. Dat is DE hoofdreden dat ik Inbev verfoei. Ze drukken de variëteiten aan bieren weg uit de café's, tavernes en kroegen. Dat is .
                  Professioneel, als leverancier en als klant (lang geleden) , heb ik goede, prettige herinneringen behouden aan Brouwerij Haacht. Tussen haakjes: soms schrijf ik Haecht. Dat is een 'jeugd' misvorming .
                  Als ik dus geen Guinness kan drinken probeer ik een Tongerlo of een Keizer Karel te drinken.
                  Meestal eindigt het toch met iets anders..... Jammer genoeg.
                  Tussen haakjes : 'k Heb al enkele keren een Heineken aangedurfd.
                  Last edited by Skitch; 6 januari 2017, 16:40.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #10
                    Re: 't Zijn altijd dezelfden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Je hebt me liggen hé.... nu ga ik ook reclame maken.
                    Mijn lievelingsbier, Guinness, is tegenwoordig bijna nergens meer te vinden. Dat is DE hoofdreden dat ik Inbev verfoei. Ze drukken de variëteiten aan bieren weg uit de café's, tavernes en kroegen. Dat is .
                    Professioneel, als leverancier en als klant (lang geleden) , heb ik goede, prettige herinneringen behouden aan Brouwerij Haacht. Tussen haakjes: soms schrijf ik Haecht. Dat is een 'jeugd' misvorming .
                    Als ik dus geen Guinness kan drinken probeer ik een Tongerlo of een Keizer Karel te drinken.
                    Meestal eindigt het toch met iets anders..... Jammer genoeg.
                    Tussen haakjes : 'k Heb al enkele keren een Heineken aangedurfd.
                    Ik ook, maar NL heeft betere bieren ...
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Re: 't Zijn altijd dezelfden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      Mijn lievelingsbier, Guinness, is tegenwoordig bijna nergens meer te vinden.
                      Hier of daar in een Ierse Pub ? (drink dat ook graag nu en dan).
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: 't Zijn altijd dezelfden

                        Hier is het ook meestal Haacht (en ik durf ook Haecht schrijven) of Bel als het pils moet zijn. Maar dat is enkel bij het eten of van groten dorst.

                        En ja, in NL hebben ze ook goed bier... En tegenwoordig moet je zelfs niet veel moeite doen om het te vinden.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 't Zijn altijd dezelfden

                          Pfff, heel simpel en weg met die Inbev-rommel.
                          Oplossing ? Zelf brouwen !
                          Op FB lid worden van de "dustige brouwers" zou ik zeggen.
                          Extreem exclusief en heel erg lekker, als ik een trappist Rochefort (mijn traditionele favoriet) kan ruilen voor een van deze dan twijfel ik geen seconde.

                          Enkel te verkrijgen via mijn tussenkomst
                          Last edited by Moderator; 7 januari 2017, 14:33. Reden: Op vraag van betrokkene is laatste lijn geschrapt

                          Comment


                          • #14
                            Re: 't Zijn altijd dezelfden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                            Ze zijn de grootste van de wereld en hebben een quasi monopoliepositie in België, ze hebben de macht om dit te doen.
                            Mmm, monopoliepositie in België?
                            Er zijn wel 250 brouwerijen in België ... goed voor een 400-tal verschillende bieren

                            En bieren van AB Inbev drink ik zelden. Jupiler vind ik dus echt niets aan, Leffe is al helemaal mijn ding niet.
                            Stella vind ik dan wel heel goed (maar drink ik zelden omdat er zoveel anders op de markt is dat ik nog nooit geproefd heb).

                            Maar ik drink meestal van kleine brouwerijen, streekbieren, bieren met een leuke naam (Papegaei, Barbar, .... ), biertjes die ik nog nooit gedronken heb, etc...
                            Altijd wel iets leuks te vinden, zonder moeite te moeten doen om een grote brouwerij te moeten omzeilen. Erger, in goeie biercafé's moet je al veel moeite doen om een AB Inbev bier te vinden.
                            Last edited by anonymous; 7 januari 2017, 17:38.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 't Zijn altijd dezelfden

                              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                              Alleen, die speciaal bieren kosten de laatste tijd stukken van mensen (op cafe hé, ttz, tegenwoordig zijn het meestal tavernes)...
                              Goh, prijzen vallen nogal mee hoor.
                              Ik zit het vaakst in Brussel op café, en daar is alles meestal duur, zeker in de toeristische dingen. En daar zijn speciale bieren dus niet veel duurder dan de gewone.
                              En dan drink ik vaak geuze, wat meestal 't goedkoopst uitkomt, en niet zo'n hoog alcoholpercentage (dan kan ik wat langer meegaan).

                              Comment

                              Working...
                              X