Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

e-mail alternatieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • e-mail alternatieven

    Hallo,

    Mijn mail box zit momenteel bij online.be. Dit was oorspronkelijk een gratis mail account van de Financieel Economische tijd.
    Dit werkt meestal zeer goed, is gratis en gehost in Belgie.

    Maar gisteren zijn hun servers er nog eens uitgevallen. Gevolg, geen toegang tot mails.
    Gelukkig was het in de namiddag opgelost.

    Nu was ik eens wat aan een uitzien naar alternatieven met een betere support.

    Ik gebruik liever niet de mailbox van mijn ISP (telenet), omdat je daar dan aan vast hangt.
    Ook liever niet de google, MS, Apple... varianten.
    Ook liefst gehost in Belgie, of toch bij voorkeur in Europa.

    De enige Belgische die ik vond (mail.be) aanvaart momenteel geen aanvragen meer.

    Alternatief zou zijn het goedkoopste abo te nemen bij one.com (=gehost in Denemarken?) .

    Ik heb hier ook een Synology NAS draaien, dus zou daar een mail server kunnen op installeren.
    Maar mijn IP naar het internet is niet statisch + hoe te regelen met DNS etc...


    Iemand andere ideeen, tips, ....
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: e-mail alternatieven

    Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
    Ik heb hier ook een Synology NAS draaien, dus zou daar een mail server kunnen op installeren.
    Maar mijn IP naar het internet is niet statisch + hoe te regelen met DNS etc...
    Je kan perfect een mailserver draaien op een Synology, helaas ga je zeer snel geblacklist worden (o.a.) wegens dynamisch IP. Je e-mailadres moet dan ook naar je NAS verwijzen en dat krijg je niet gedaan. @Synology.thuis gaat niet lukken.

    Ergens een domein met e-mailforwarding registeren is het eenvoudigst dan kan je je mails laten forwarden naar je mailbox bij je provider. Verander je van provider dan pas je gewoon de forward aan. Of, nog eenvoudiger, eigen domein met mailbox(en).
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: e-mail alternatieven

      Een eigen domein? Hoeveel zou dat momenteel kosten?
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: e-mail alternatieven

        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
        Een eigen domein? Hoeveel zou dat momenteel kosten?
        Hangt er van af. €10-15 /jaar

        Mijn .com kost $ 9.99/jaar .be is normaal iets duurder.

        Registrars zijn te vinden op dns.be, hosting overal
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: e-mail alternatieven

          1 jaar gratis, dan 1.5 euro per maand bij one.com.
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: e-mail alternatieven

            Koop je eigen domain www.nomeo.be en dan een abo mij M$ voor je eigen exchange account

            Comment


            • #7
              Re: e-mail alternatieven

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Hangt er van af. €10-15 /jaar

              Mijn .com kost $ 9.99/jaar .be is normaal iets duurder.

              Registrars zijn te vinden op dns.be, hosting overal
              Dat is een domeinnaam huren dat u bedoeld. Een eigen domeinnaam hebben zal wel veel meer kosten denk ik.
              Zo was er in de tijd een snuggere kerel uit Roeselare die domeinnamen kocht van gerenommeerde firma's en toen die hun eigen website wilden bouwen was een ander de eigenaar van die domeinnaam.
              Hij verkocht ze dan die domeinnaam maar vele malen duurder dan dat hij ze gekocht had. En ja hij is er rijk van geworden.
              Men moet soms rap zijn in het leven hé.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: e-mail alternatieven

                Een voorbeeld van een goeie week geleden. De domain wildlife.eu is te koop en dien je een Nederlandse firma te contacteren.
                Vraagprijs €5.000 ...

                Comment


                • #9
                  Re: e-mail alternatieven

                  Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                  Dat is een domeinnaam huren dat u bedoeld. Een eigen domeinnaam hebben zal wel veel meer kosten denk ik.
                  ???

                  Het is een domeinnaam kopen. In mijn geval dus $9.99/jaar. Om die effectief te kunnen gebruiken heb je ook hosting nodig en die kan je hebben aan verschillende zeer uiteenlopende prijsen, afhankelijk van je noden. In het geval van enkel e-mail kan het normaal gezien goedkoop omdat je dan enkel laat forwarden.

                  Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                  Zo was er in de tijd een snuggere kerel uit Roeselare die domeinnamen kocht van gerenommeerde firma's en toen die hun eigen website wilden bouwen was een ander de eigenaar van die domeinnaam.
                  Hij verkocht ze dan die domeinnaam maar vele malen duurder dan dat hij ze gekocht had. En ja hij is er rijk van geworden.
                  Men moet soms rap zijn in het leven hé.
                  Dat systeem is veel moeilijker geworden de laatste jaren. Als je een .be koopt waar je geen voeling mee hebt (bv. iemand koopt vandenborre.be maar heet niet vandenborre) dan mag die zijn domein aan kostprijs afgeven. Lees er de voorwaarden van dns.be (die be domeinen organiseert) er maar eens op na.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment

                  Working...
                  X