Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

    Voor al wie Raw en andere bestanden wil openen en bewerken van de laatste generatie camera's en geen maandelijkse huur wil betalen aan Adobe CC.
    Pas terug van bij mijn vriend Peter, hij geeft les in het ganse Adobe pakket, maar wilde mij iets tonen.
    Er is namelijk een relatief nieuw foto programma op de markt, Affinity, werkt perfect met de NEF files van de D500 en andere nieuwkomers, en is werkelijk een stuk beter dan Photoschop, en het mooie is dat het spotgoedkoop is, 39€ voor vijf computers. Moet je eens filmpjes van opzoeken, werkt ook zeer vlot, bv. draden wegwerken is een kwestie van seconden, en alles in je NEF bestand, werkt ook met lagen enz. indrukwekkend.Is wonderbaarlijk, gaat zover, dat je in een Nikon NEF bestand gewoon een ander formaat kan verwerken, terwijl je je raw bestand behoudt.
    Bovendien kan je na bewerken en omzetten gewoon in wel een tiental formaten tegelijkertijd wegschrijven, bv. Een tiff, een jpg en ja, zelfs in PSD.
    The only fully-loaded photo editor integrated across macOS, Windows and iPad, Affinity Photo is the first choice of millions of professionals around the world.

  • #2
    Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

    Hier een demo van een paar mogelijkheden.

    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

    Comment


    • #3
      Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

      Ziet er zeker heel interessant uit.

      LesC heeft het al enkele malen over dit pakket gesproken:

      Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

        Idd, dit programma bestaat al een jaartje voor de Mac en is sinds kort ook voor Windows beschikbaar. We missen nog een paar functies, en uiteraard is er nog niet zoveel te vinden op de web (tutorials, enz., maar ook plugins van derden die perfect werken voor Affinity), maar Affinity Photo is nu al een geduchte concurrent voor Adobe.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

          Ik had het al aanschaft na de melding van LesC dat het ook voor windows beschikbaar was. Ik heb het al enkele malen gebruikt ondertussen.
          Voor die prijs kan je eigenlijk weinig fout doen. T'is spotgoedkoop.

          Ook goed dat er wat extra concurrentie voor Adobe is. Veel nieuws onder de zon is niet meer gekomen de laatste jaren, en de prijs is er niet zachter op geworden.
          Nikon shooter - Samyang fan

          Comment


          • #6
            Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

            Ik kocht het ondertussen ook aan. Als stevige Lightroom -gebruiker maakte ik in het verleden geen gebruik van Photoshop. Maar voor deze prijs kon ik het niet laten. Ik moet nog wel heel wat leren, maar er zijn op You Tube heel wat Tutorials terug te vinden die zeker de moeite waart zijn.

            Comment


            • #7
              Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

              Dit ziet er goed uit! Ik ben op zoek naar een nieuw programma om m'n foto's te bewerken. Ik ga deze zeker eens overwegen.

              Bedankt voor de tip :-)
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

              Comment


              • #8
                Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

                Ik heb de testversie gehad, allee eigenlijk de bèta versie voor Pc.
                Werkt vlot toont mooie kleuren maar er zal nog veel moeten bijkomen om aan Photoshop te kunnen tippen.
                En ook, de leercurve lijkt mij vrij hoog.
                Denk dat je met Elements beter gediend bent.
                Nu ja, 't is nu goedkoop maar hoelang zal dat zo blijven?
                De gekende truc natuurlijk, in het begin gratis, dan goedkoop, dan een update na een jaar en een stuk duurder enz.
                En kwestie RAW dan is DxO nog altijd DE top.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

                  Ik ga refund vragen, toch niet het soort programma ik zoek voor m'n fotobewerking. Voor mij gaat het om foto's van reizen en batch export kan blijkbaar niet. Dus ja, 500+ foto's manueel exporteren is toch dat niet.

                  Misschien toch een abonnement op Lightroom overwegen of Lightzone beter leren kennen.
                  "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                  500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

                    Nick, het staat er toch duidelijk bij "Batch Processing".
                    Op een Nederlandstalig Mac forum las ik vandaag iets over het programma, helaas kan ik mij de naam van dit forum niet herinneren.
                    Toen ik nog een Mac had zat ik veel op dat forum, het is erg populair. More Thing of zoiets heet het.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

                      Geen trial-versie te downloaden?

                      Nuja, ik heb vorige maand photodirector 8 ultra voor dezelfde prijs kunnen downloaden, dus ik vermoed dat ik daar genoeg mee heb.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

                        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                        Nick, het staat er toch duidelijk bij "Batch Processing".
                        Op een Nederlandstalig Mac forum las ik vandaag iets over het programma, helaas kan ik mij de naam van dit forum niet herinneren.
                        Toen ik nog een Mac had zat ik veel op dat forum, het is erg populair. More Thing of zoiets heet het.
                        Met batch processing bedoelen ze: hele pak foto's selecteren en allemaal dezelfde bewerking geven (vb sepia of zw maken, bijsnijden, export naar jpg). Maar ik bedoel je functie zoals bij LR dat je al je apart bewerkte foto's kan exporteren.
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

                          De Affinity heb ik maar een 14-tal dagen gehad en heb ik hoop en al 3 keer een beetje in geprutst.
                          Het is natuurlijk zoeken waar wat staat. Zo had ik de pen gevonden maar nooit gevonden hoe je de selectie in paden kon omzetten.
                          Trouwens, hier de site die ik bedoelde:http://www.onemorething.nl/community...aringen-topic/
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                            Ik ga refund vragen, toch niet het soort programma ik zoek voor m'n fotobewerking. Voor mij gaat het om foto's van reizen en batch export kan blijkbaar niet. Dus ja, 500+ foto's manueel exporteren is toch dat niet.

                            Misschien toch een abonnement op Lightroom overwegen of Lightzone beter leren kennen.
                            Kan perfect Nick File--> New batch job.
                            Last edited by Guest42; 11 januari 2017, 12:20.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

                              Versie 1.5 is nu uit en dat begint enorm goed te gelijken op Photoshop, en nog altijd aan € 39,99.
                              Wat ik mij afvraag is of de upgrades gratis zijn of niet want ze gaan wel verschrikkelijk snel met hun verbeteringen.
                              Dat begint hier te kriebelen van nieuwsgierigheid. Hopelijk volgt er snel een NL editie op de markt.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X